Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic

Yıl 2021, , 1806 - 1827, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.980224

Öz

In this research, it is aimed to examine non-contact games and their applicability during the Covid-19 Epidemic Period. Twenty classroom teachers, 6 male and 14 female, participated in the research voluntarily. The research was carried out with the case study method, one of the qualitative research methods, and the data of the research were analyzed using the content analysis method. As a result of the research, it is seen that the views of the teachers on contactless games are under 9 categories, their views on the effects of contactless games are under 2 categories, and their views on their practices to include contactless games in their classrooms are under 6 categories. In the relevant literature, no study has been found on contactless games. In line with the results of the research, the following recommendations can be made. Educating parents about the importance of contactless play, providing in-service training to teachers about the distance education process, considering the Covid-19 pandemic and its effects.

Kaynakça

  • Altınpulluk, H. (2021). Video Oyunların Eğitim Araştırmalarında Kullanımı: Bir Sistematik Tarama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 185–212.
  • Ayan, S. (2020). Oyunla Renklendir Hayatı (S. Ayan (ed.)). Vizetek Yayıncılık.
  • Brown, W. H., Googe, H. S., Mciver, K. L., & Rathel, J. M. (2009). Effects of Teacher-Encouraged Physical Activity on Preschool Playgrounds. Journal of Early Intervention, 31, 126–145. https://doi.org/10.1177/1053815109331858
  • Erdoğan, T. & Erdoğan, Ö. (2020). Temassız oyunlar. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
  • Erol, S., Erdem, İ., & Akkaya, A. (2021). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Eğitsel Oyunların Kullanımının Akademik Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 166–183. https://doi.org/10.35675/befdergi.850249
  • Genç Ersoy, B. (2021). Türkçe Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı: Bir Meta-Tematik Analiz Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 510–530.
  • Hazar, M., Altun, M., & Hazar, Z. (2016). 6-14 Yaş Çocukların Dijital Oyun Oynamalarına İlişkin Ebeveyn Görüşleri (Nitel Bir Araştırma). Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 40–67. https://doi.org/10.17361/uhive.20161222013
  • Hazar, Z., & Hazar, M. (2017). Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği. Journal of Human Sciences, 14(1), 203–216. https://doi.org/10.14687/jhs.v14i1.4387
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., & Kök, M. (2007). Çocuğun Gelişim Sürecinde Eğitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 324–342. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2777/37245%0A
  • Lander, N., Eather, N., Philip, •, Morgan, J., Salmon, J., & Barnett, L. M. (2017). Characteristics of Teacher Training in School-Based Physical Education Interventions to Improve Fundamental Movement Skills and/or Physical Activity: A Systematic Review. Sports Medicine, 47, 135–161. https://doi.org/10.1007/s40279-016-0561-6
  • Orman, N. K., & Arıcak, O. T. (2019). Aşırı Dijital Oyun Oynama Davranışında Anne Tutumu Ve Benlik Kontrolünün Etkisi. Cyprus Turkish Journal of Psychiatry and Psychology, 1(1), 40–42. https://doi.org/10.35365/ctjpp.19.special1.11
  • Öztürk, G. (2019). Fen Metinleri Destekli Dijital Oyun İle Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Bilgisayar Kullanmaya Yönelik Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Powell, E., Woodfield, L. A., & Nevill, A. M. (2016). Increasing physical activity levels in primary school physical education: The SHARP Principles Model. Preventive Medicine Reports, 3, 7–13. https://doi.org/10.1016/J.PMEDR.2015.11.007
  • Savcı, M., & Aysan, F. (2017). Teknolojik Bağımlılıklar ve Sosyal Bağlılık: İnternet Bağımlılığı, Sosyal Medya Bağımlılığı, Dijital Oyun Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının Sosyal Bağlılığı Yordayıcı Etkisi. Dusunen Adam, 30(3), 202–216. https://doi.org/10.5350/DAJPN2017300304
  • Söğüt, F. (2020). Dijital Ebeveynlerin Dijital Oyunlar ve Şiddet İlişkisine Yönelik Algıları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 51, 79–100.
  • Trudeau, F., Laurencelle, L., Tremblay, J., Rajic, M., & Shephard, R. J. (1999). Daily primary school physical education: Effects on physical activity during adult life. Medicine and Science in Sports and Exercise, 31(1), 111–117. https://doi.org/10.1097/00005768-199901000-00018
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, H. (2019). Türkçe Dersinde Kullanılan Eğitsel Dijital Oyunların Ders Başarısı Ve Motivasyona Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Zorlu, A., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Fen Öğretimine Yönelik Tasarlanan Bir Eğitsel Oyun: Döngüyü Tamamla. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, 50–62.

Covid-19 Salgını Döneminde Temassız Oyunlar ve Uygulanabilirliklerine İlişkin Bir İnceleme

Yıl 2021, , 1806 - 1827, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.980224

Öz

ÖZ
Bu araştırmada Covid-19 Salgını Döneminde temassız oyunlar ve uygulanabilirliklerine ilişkin inceleme yapmak amaçlanmıştır. Araştırmaya 6’sı erkek 14’ü kadın olmak üzere 20 sınıf öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup, araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmenlerin temassız oyunlara ilişkin görüşlerinin 9 kategoride, temassız oyunların etkilerine ilişkin görüşlerinin 2 kategoride ve temassız oyunların sınıflarında yer almasına yönelik uygulamalarına ilişkin görüşlerinin 6 kategori altında toplandığı görülmüştür. İlgili literatürde temassız oyunlarla ilgili herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Temassız oyunun önemi konusunda velileri eğitmek, Covid-19 salgını ve etkilerini göz önünde bulundurarak öğretmenlere uzaktan eğitim süreci hakkında hizmet içi eğitim vermek gibi önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Altınpulluk, H. (2021). Video Oyunların Eğitim Araştırmalarında Kullanımı: Bir Sistematik Tarama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 185–212.
  • Ayan, S. (2020). Oyunla Renklendir Hayatı (S. Ayan (ed.)). Vizetek Yayıncılık.
  • Brown, W. H., Googe, H. S., Mciver, K. L., & Rathel, J. M. (2009). Effects of Teacher-Encouraged Physical Activity on Preschool Playgrounds. Journal of Early Intervention, 31, 126–145. https://doi.org/10.1177/1053815109331858
  • Erdoğan, T. & Erdoğan, Ö. (2020). Temassız oyunlar. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
  • Erol, S., Erdem, İ., & Akkaya, A. (2021). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Eğitsel Oyunların Kullanımının Akademik Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 166–183. https://doi.org/10.35675/befdergi.850249
  • Genç Ersoy, B. (2021). Türkçe Öğretiminde Eğitsel Oyun Kullanımı: Bir Meta-Tematik Analiz Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 510–530.
  • Hazar, M., Altun, M., & Hazar, Z. (2016). 6-14 Yaş Çocukların Dijital Oyun Oynamalarına İlişkin Ebeveyn Görüşleri (Nitel Bir Araştırma). Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 40–67. https://doi.org/10.17361/uhive.20161222013
  • Hazar, Z., & Hazar, M. (2017). Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği. Journal of Human Sciences, 14(1), 203–216. https://doi.org/10.14687/jhs.v14i1.4387
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., & Kök, M. (2007). Çocuğun Gelişim Sürecinde Eğitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 324–342. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2777/37245%0A
  • Lander, N., Eather, N., Philip, •, Morgan, J., Salmon, J., & Barnett, L. M. (2017). Characteristics of Teacher Training in School-Based Physical Education Interventions to Improve Fundamental Movement Skills and/or Physical Activity: A Systematic Review. Sports Medicine, 47, 135–161. https://doi.org/10.1007/s40279-016-0561-6
  • Orman, N. K., & Arıcak, O. T. (2019). Aşırı Dijital Oyun Oynama Davranışında Anne Tutumu Ve Benlik Kontrolünün Etkisi. Cyprus Turkish Journal of Psychiatry and Psychology, 1(1), 40–42. https://doi.org/10.35365/ctjpp.19.special1.11
  • Öztürk, G. (2019). Fen Metinleri Destekli Dijital Oyun İle Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Bilgisayar Kullanmaya Yönelik Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Powell, E., Woodfield, L. A., & Nevill, A. M. (2016). Increasing physical activity levels in primary school physical education: The SHARP Principles Model. Preventive Medicine Reports, 3, 7–13. https://doi.org/10.1016/J.PMEDR.2015.11.007
  • Savcı, M., & Aysan, F. (2017). Teknolojik Bağımlılıklar ve Sosyal Bağlılık: İnternet Bağımlılığı, Sosyal Medya Bağımlılığı, Dijital Oyun Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının Sosyal Bağlılığı Yordayıcı Etkisi. Dusunen Adam, 30(3), 202–216. https://doi.org/10.5350/DAJPN2017300304
  • Söğüt, F. (2020). Dijital Ebeveynlerin Dijital Oyunlar ve Şiddet İlişkisine Yönelik Algıları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 51, 79–100.
  • Trudeau, F., Laurencelle, L., Tremblay, J., Rajic, M., & Shephard, R. J. (1999). Daily primary school physical education: Effects on physical activity during adult life. Medicine and Science in Sports and Exercise, 31(1), 111–117. https://doi.org/10.1097/00005768-199901000-00018
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, H. (2019). Türkçe Dersinde Kullanılan Eğitsel Dijital Oyunların Ders Başarısı Ve Motivasyona Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Zorlu, A., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Fen Öğretimine Yönelik Tasarlanan Bir Eğitsel Oyun: Döngüyü Tamamla. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu, 50–62.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sümeyra Akkaya 0000-0002-9942-9848

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Akkaya, S. (2021). A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1806-1827. https://doi.org/10.17679/inuefd.980224
AMA Akkaya S. A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic. INUEFD. Ağustos 2021;22(2):1806-1827. doi:10.17679/inuefd.980224
Chicago Akkaya, Sümeyra. “A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 2 (Ağustos 2021): 1806-27. https://doi.org/10.17679/inuefd.980224.
EndNote Akkaya S (01 Ağustos 2021) A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 2 1806–1827.
IEEE S. Akkaya, “A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic”, INUEFD, c. 22, sy. 2, ss. 1806–1827, 2021, doi: 10.17679/inuefd.980224.
ISNAD Akkaya, Sümeyra. “A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (Ağustos 2021), 1806-1827. https://doi.org/10.17679/inuefd.980224.
JAMA Akkaya S. A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic. INUEFD. 2021;22:1806–1827.
MLA Akkaya, Sümeyra. “A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 2, 2021, ss. 1806-27, doi:10.17679/inuefd.980224.
Vancouver Akkaya S. A Study on Non Contact Games and Their Applicability During the Covid-19 Pandemic. INUEFD. 2021;22(2):1806-27.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.