The aim of this study is to evaluate primary school 2nd grade English teaching program’ practicality and effectiveness according to the teachers’ views. The study was implemented using semi-structured interview technique. The study has the characteristics of a case study as a pattern. According to this perspective, the samples of this study consist of English teachers of the primary school 2nd grade students in Diyarbakır. The participants were selected with purposive sampling and maximum variability sampling techniques. At the end of this study, it can be understood that acquisitions aimed to be gained by the students in the program are applicable with regards to the students’ evolution characteristics. But the contents are not appropriate to the students’ evolution scales, the physical structure of schools is inadequate, the teachers do not have enough information about the program and they need a job-training seminar related to the new program
Primary School English Lesson’s Curriculum Curriculum Development
Bu araştırmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle gerçekleştirilmiş olup, araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın çalışma grubunu, Diyarbakır’da bulunan ilkokullarda görev yapan 2. sınıf İngilizce derslerine giren öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden, maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, programda gerçekleştirilmesi öngörülen kazanımların, genel olarak öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olduğu ancak, içeriğin öğrenci gelişim düzeylerine uygun olmadığı, okullarda fiziki yapının yetersiz olduğu, ayrıca öğretmenlerin program hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve bu konuda hizmet içi eğitime gereksinim duydukları belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.