Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı “Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım” Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 2, 62 - 72, 23.06.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.323415

Öz

Bu çalışmada, 8. sınıf Fen ve Teknoloji programı
“hücre bölünmesi ve kalıtım” ünitesinin kazanımlarına ulaşma düzeyini
değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel nitelikli tarama modelinde
yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Elazığ il merkezinde amaçlı örnekleme yoluyla seçilen 2 farklı okuldaki 80
sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından çoktan seçmeli başarı testi hazırlanmıştır. Pilot
uygulama sonucunda yapılan madde analizlerinde testin ortalama ayırt
ediciliğinin rort= 0.43 olduğu görülmüştür. 30 maddeden oluşan bu testin
güvenirlik katsayısı (KR-20) 0.81 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde,
ilgili ünitenin beş alt konusuna ilişkin kazanımlara ulaşma düzeyini gösteren
mutlak başarı yüzdeleri hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda
“hücre bölünmesi ve kalıtım” ünitesinin kazanımlarına ulaşma düzeyi her bir alt
problem için şu şekildedir. “Mitoz bölünme” ile ilgili olarak %80.31, “Kalıtım”
ile ilgili olarak %62.8, “Mayoz bölünme” ile ilgili olarak %62.1, “DNA ve
Genetik” ile ilgili olarak %67.4, “Canlıların çevreye adaptasyonu ve evrim” ile
ilgili olarak %52.2. Ayrıca ünitenin içerdiği 30 hedef davranıştan 14'ünün
öğrenciler tarafından kazanıldığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Data yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çevik, C. ve Tosun Ç. (2011). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin fen ve teknoloji ders programı hakkındaki görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 153-177.
  • Gökçe, İ. (2006). Fen ve teknoloji dersi programı ile öğretmen kılavuzunun içsel olarak değerlendirilmesi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar (Balıkesir örneği). Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Demirel, Ö. (2008). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem yayıncılık.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan yayıncılık.
  • Kahyaoğlu, M. (2009). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde çevresel problemlerin öğretimine yönelik bakış açıları, hazırbulunuşlukları ve öz-yeterliliklerinin belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 28- 40.
  • MEB. (2005). Talim ve terbiye kurulu başkanlığı ilköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB yayınları.
  • Patton, M. Q. (1990). How to use qualitative methods in evaluation (2. edition). Newbury Park, CA: Sage Publications Ltd.
  • Yılmaz, H., ve Çavaş, P. H. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6(3), 430-440.

Evaluating the Attainable Level of Achievement of “Cellular Division and Inheritance” from the Unit in Grade 8 Science and Technology Curriculum

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 2, 62 - 72, 23.06.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.323415

Öz

In this study, it
was aimed to evaluate the attainable level of achievement of “cellular division
and inheritance” from the unit in grade 8 science and technology curriculum.
The research was conducted in a descriptive survey model. The study group of
the research consisted of 80 8. grade students in 2 different schools, selected
by purposeful sampling in Elaz
ığ city centre in the
academic year of 2014-2015. As a data collection tool, a multiple-choice
success test was prepared by the researchers. In the substance analyses made as
a result of the pilot application, the mean differentiation of the test was
found to be ravg= 0.43. The reliability coefficient (KR-20) of this
test, consisting of 30 items, was calculated as 0.81. In the analysis of the
data, absolute success percentages were calculated which showed the level of
achievements reached on the five subtopics of the concerned unit. According to
the results obtained, the attainable level of achievement of “cellular division
and inheritance” unit is as follows for each sub-problem: With respect to
"mitotic division, 80.31%"; "62.8% for inheritance",
"62.1% for meiotic division", "67.4% for DNA and Genetics"
and "52.2% for adaptation of living beings to environment and
evolution". It was also seen that 14 of the 30 target behaviours included
in the unit were acquired by the students.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Data yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çevik, C. ve Tosun Ç. (2011). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin fen ve teknoloji ders programı hakkındaki görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 153-177.
  • Gökçe, İ. (2006). Fen ve teknoloji dersi programı ile öğretmen kılavuzunun içsel olarak değerlendirilmesi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar (Balıkesir örneği). Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Demirel, Ö. (2008). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem yayıncılık.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan yayıncılık.
  • Kahyaoğlu, M. (2009). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde çevresel problemlerin öğretimine yönelik bakış açıları, hazırbulunuşlukları ve öz-yeterliliklerinin belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 28- 40.
  • MEB. (2005). Talim ve terbiye kurulu başkanlığı ilköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB yayınları.
  • Patton, M. Q. (1990). How to use qualitative methods in evaluation (2. edition). Newbury Park, CA: Sage Publications Ltd.
  • Yılmaz, H., ve Çavaş, P. H. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6(3), 430-440.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Gürbüztürk

Seda Aktı Aslan

Sümeyra Zeynep Et

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürbüztürk, O., Aktı Aslan, S., & Et, S. Z. (2017). 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı “Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım” Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 62-72. https://doi.org/10.17679/inuefd.323415
AMA Gürbüztürk O, Aktı Aslan S, Et SZ. 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı “Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım” Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi. INUEFD. Ağustos 2017;18(2):62-72. doi:10.17679/inuefd.323415
Chicago Gürbüztürk, Oğuz, Seda Aktı Aslan, ve Sümeyra Zeynep Et. “8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı ‘Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım’ Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, sy. 2 (Ağustos 2017): 62-72. https://doi.org/10.17679/inuefd.323415.
EndNote Gürbüztürk O, Aktı Aslan S, Et SZ (01 Ağustos 2017) 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı “Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım” Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 2 62–72.
IEEE O. Gürbüztürk, S. Aktı Aslan, ve S. Z. Et, “8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı ‘Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım’ Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi”, INUEFD, c. 18, sy. 2, ss. 62–72, 2017, doi: 10.17679/inuefd.323415.
ISNAD Gürbüztürk, Oğuz vd. “8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı ‘Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım’ Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (Ağustos 2017), 62-72. https://doi.org/10.17679/inuefd.323415.
JAMA Gürbüztürk O, Aktı Aslan S, Et SZ. 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı “Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım” Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi. INUEFD. 2017;18:62–72.
MLA Gürbüztürk, Oğuz vd. “8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı ‘Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım’ Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 2, 2017, ss. 62-72, doi:10.17679/inuefd.323415.
Vancouver Gürbüztürk O, Aktı Aslan S, Et SZ. 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı “Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım” Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi. INUEFD. 2017;18(2):62-7.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.