In this study,
relationship between grades that students of Department of Computer and
Instruction Technology get from the internet-based programming language course
and their learning styles and according to their learning style, scores that
these students get from assessment exams types (classical and practical exams)
was investigated. Study was carried out on students that taken the
internet-based programming language course in 2012-2013 and 2013-2014. Kolb
Learning Inventory (Version 3.0) as data collection tool was used. Techniques
of frequency, percentage and ANOVA were used for data analysis. According to
research results, learning styles of students were found as converging (% 41,7),
assimilating (% 35), diverging (%13,3), accommodating (%10). The
results indicated that there was no significant correlation between learning
styles of students and their midterm, final, and end-semester points. Learning
styles of students were found as converging,
assimilating, diverging, and accommodating from more to less for midterm exam and
as accommodating, converging, assimilating, and diverging for final exam, respectively.
Learning Styles Programing Education Academic Success Prospective Teacher
Bu çalışmada
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İnternet
Tabanlı programlama dersinden aldıkları notlar ile öğrenme stilleri arasındaki
ilişki ve öğrenme stillerine göre değerlendirme sınavlarının türünden
(uygulamalı - klasik) aldıkları puanlar incelenmiştir. Araştırma 2012-2013 ve
2013-2014 yılında İnternet tabanlı programlama dersini almış 60 öğrenci
üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stilleri
Envanteri (Versiyon 3.0) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve
tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre
en öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stilleri çoktan aza doğru sırasıyla
ayrıştıran (% 41,7), özümseyen (% 35), değiştiren (%13,3), yerleştiren (%10)
şeklinde bulunmuştur. Öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerine göre
vize, final ve ortalama not puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Vize
sınavında öğrencilerin öğrenme stillerine göre not ortalamaları çoktan aza
doğru sırasıyla ayrıştıran, özümseyen, yerleştiren, değiştiren şeklinde iken
final sınavında yerleştiren, ayrıştıran, özümseyen ve değiştiren şeklinde
olmuştur.
Öğrenme Stilleri Programlama Eğitim Akademik Başarı Öğretmen Adayı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.