Yükseköğretimin örgün eğitim
beklentilerini karşılamada, üniversite-öğrenci uyumu önemli rol oynar.
Öğrencinin üniversiteye uyumu doğrudan etkileyen faktörlerden birisi de ait
olma durumudur. Öğrencinin ait olma gereksinimini karşılamaya çalıştığını fakat
karşılık bulamadığında, alternatif aramaya ve antisosyal yöntemlere başvurmaya
başladığı, ileri sürülmüştür. Bu doğrultuda öfkeli ve herkese meydan okuyan bir
asi, kötü niyetli bir zorba, hatta umutsuz bir uykucu olma durumların
yaşadıkları, bildirilmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilmiş
olan Ait Olma Ölçeği ile öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversiteye ait olma
durumları ile çeşitli değişkenler incelenmiştir. Araştırmada Ordu
Üniversitesi’nde öğrenim gören 1265 öğrenciye uygulanan Üniversiteye Ait Olma
Ölçeği ile farklı değişkenler açısından değerlendirme yapılmıştır. Uygulama
yapılan öğrencilerden elde edilen veriler ortalama, standart sapma, frekans ve
yüzde olarak verilmiş, üniversiteye ait olma değerleri ile gruplar arasındaki
farkların belirlenmesi amacıyla bağımsız örneklerde t-testi ve tek yönlü
varyans analizi (One-Way ANOVA) yapılmıştır. Sonuç olarak, Üniversite
öğrencilerinin Üniversiteye Ait Olma Ölçeği değerleri ile cinsiyet, ekonomik
durum, okul türü, sınıf düzeyi, yerleşim yeri, mezun olunan ortaöğretim türü ve
üniversiteyi kazanma yılı değişkenleri arasında gerek genel ölçek değerleri
gerek beklenti, motivasyon ve özdeşim alt boyutları arasında çeşitli ilişkiler
saptanmıştır. Bu doğrultuda, öğrencilerin ait olma gereksinimlerini gidermeye
yönelik, üniversite yönetimlerine oluşturabilecekleri politikalar ile ilgili
öneriler sunulmuş, benzer çalışmaların devamlılığı vurgulanmıştır.
The
college-student orientation plays an important role on replying the formal
educational expectations of Higher Education. One of the factors that directly
affects the student's adaptation to the university is also the belonging
situation. It has been suggested that the students try to meet the belonging
requirements but when they cannot find response, they look for the alternatives
and resort to the antisocial methods. In this regard, it has been reported that
they resort to be in a furious and challenging rebel, a malicious bully, even a
desperate sleeper situation. The purpose of the study is to investigate the
status of the students’ belongings to the university they attend and several
variables with the Belongings Scale which was developed by the researcher. In
the research, evaluation was made in terms of different variables with the
Belongings to the University Scale which was applied to 1265 students of Ordu
University. The data obtained from the scale applied students has been given as
mean, standard deviation, frequency and percentage, t-test and one-way variance
analysis were performed for the independent samples in order to determine the
difference between the groups and values of belonging to the university. As a result, various relationships have been
determined between the values of the Belongings to the university Scale of the
university students and the gender, economic status, type of school, grade
level, location, type of high school they were graduated, the year of gaining
the university parameters in terms of both general scale values and expectations, motivation and
identification subscale. In this context, recommendations about the policies
that the university management can build for the purpose of eliminating the
belonging needs of students have been presented, the continuation of similar
studies has been emphasized.
Belongings scale Higher education Expectations Motivation Identification Ordu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.