Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Mathematics Teacher Candidates' Reasoning Skills on Geometric Shapes in Terms of University and Class Level Variables

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 2, 82 - 97, 31.08.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.332285

Öz

In this study,
mathematics teacher candidates' Reasoning Skills on Geometric Shapes are
examined in terms of university and class level variables. For this reason,
relational survey model was used in the study. The participants of the
research are 266 mathematics teacher candidates who are studying at the two
universities in Eastern and Southeastern Anatolia regions during the fall
semester of 2015-2016. As a data collection instrument, the Reasoning Skill
Test on Geometric Shapes (RSTGS) was developed by the researcher. Based on the
class levels of the participants, Frequency (f), Percent (%) and Average ()  values, according to
whether the data are homogenously distributed or not are compared to ANOVA,
Tukey and t-tests. According to the obtained data, it was found that the
reasoning skills of mathematics teacher candidates were moderate in
geometrical shapes, this level was found to have a significant difference
between some classes, and also the result of showing significant difference
according to the university variable. As a result of the findings obtained
from the research, it has been suggested that experimental studies involving
teaching methods to improve reasoning skill levels on geometric shapes of
mathematics teacher candidates can be performed.

Kaynakça

  • Akkuş Çıkla, O. ve Duatepe, A. (2002). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Orantısal Akıl Yürütme Becerileri Üzerine Niteliksel Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(23), 32-40.
  • Alpar, R. (2003). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş 1. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Alpan, G.(2008). Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 74-102.
  • Altıparmak, K. ve Öz iş, T. (2005). Matematiksel ispat ve matematiksel muhakemenin gelişimi üzerine bir inceleme, Ege Eğitim Dergisi, 6(21), 25-37.
  • Amsterlaw, J. A. (2004). Development of children’s beliefs about everyday reasoning (Doctoral Thesis, University of Michigan). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3138102).
  • Auerbach, C. And Silverstein, L. B. (2003). Qualitative Data: An Introduction to Coding and Analysis. New York University Pres.
  • Battista, M. T. (1994). On Greene’s Environmental/model view of conceptual domains: A spatial/geometric perspective. Journal for Research in Mathematics Education, 25(1), 86-99.
  • Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması (2.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chamberlin, M.T.(2011). Öğretmen Adaylarının Öğretiminin Farklılaştırılmasıyla İlgili Potansiyel Matematik Kursu Yapımı, International Electronic Journal of Mathematics Education, 6, 135-156.
  • Clark, K. and Lesh, R. (2003). Who do nit? Exploring proportional reasoning through the footprint problem. School Science and Mathematics, 103(2), 92-98.
  • Clements, D. and Battista, M. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grows (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning pp. 420-464, Toronto: Macmillan.
  • Çoban, H. (2010). Öğretmen adaylarının matematiksel muhakeme becerileri ile biliş ötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerini Tercih Etmelerindeki Etkisi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-19.
  • Duatepe, A. (2000). “An investigation of the relationship between Van Hieles geometric level of thinking and demographic variables for pre-service elementary school teachers. Unpublished Masters Thesis, Ankara, Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Erdoğan, T., Akkaya, R., & Akkaya, Ç. S. (2009). Van Hieles modeline dayalı öğretim sürecinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeylerine etkisi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(1), 161-194.
  • Gerald, L.M.(2002). An evolutionary theory of knowledge and conceptual evolution in science. Global Bioethics Journal, 15 (3), 73-80.
  • Hatch, J. A. (2012). From theory to curriculum: develop mental theory and its relationship to curriculum and instruction in early childhood education. In N. File, J. J. Mueller ve D. B. Wisneski (Eds), Curriculum in early childhood education, pp. 42-53. NY: Routledge.
  • Jadallah, M. (2009). Teacher scaffolding moves and children’s talk in collaborative reasoning discussions (Doctoral Thesis, University of Illinois). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3392077).
  • Köseoğlu, F., Tümay, H. ve Budak, E. (2008). Bilimin Doğası Hakkında Paradigma Değişimleri ve Öğretimi ile İlgili Yeni Anlayışlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 221-237.
  • Kuzle, A.(2011). Dinamik Geometri Ortamında Problem Çözme ve meta bilişsel Davranış Modelleri, International Electronic Journal of Mathematics Education, 8, 20-40.
  • Lawson, A.E., Alkhoury, S., Benford, R., Clark, B. R. and Falconer, K.A. (2000). What kinds of scientific concepts exist? Concept construction and intellectual development in college biology. Journal of Research in Science Teaching, 37 (9), 996-1018.
  • Martucci, A. A. (2009). Everybody playing together: West Virginia educators’ perspective on the implementation of the Universal Preschool Policy (Doctoral Thesis, West Virginia University). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3381200).
  • Milli Eğitim Bakanlığı(2005). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • National Research Council [NRC].(1996). National science education Standarts. Washington DC: National Academy Pres.
  • NCTM (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston, Va.: NCTM.
  • Oaksford, M. (2005). Reasoning. In Nick Braisby & Angus Gellatly, Cognitive psychology, pp. 418-457. New York: Oxford University Press Inc.
  • Olkun, S. (2003). Making Connections: Improving Spatial Abilities with Engineering Drawing Activities. International Journal of Mathematics Teaching and Learning (April, 17). [Online]: http://www.ex.ac.uk/cimt/ijmtl/ijabout.htm.
  • Olkun, S. ve Altun A. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri ile Uzamsal Düşünme ve Geometri Başarıları Arasındaki İlişki, TOJET, October 2003 ISSN: 1303-6521, 2 (4). 86-91.
  • Ormrod, J. E. (2013). Human learning. M. Baloğlu (Çev. Ed.), Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal çalışma basım tarihi 2012).
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi, (5. Baskı). Eskişehir: Kaan Kitapevi.
  • Pellegrino, J. W; Alderton, D. L. and Shute, V. J. (1984). Understanding spatial ability. Educational Psychologist, 19(3), 239-253.
  • Rapp W. H. (2009). Görsel- Mekânsal öğrenciler için etkili stratejiler, Teachıng Exceptional Children Plus, 6(2), 2-12.
  • Royal Society (2001)Teaching and learning geometry 11-19: Report of a Royal Society / Joint Mathematical Council working group. London: Royal Society.
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik test geliştirme ve uyarlama süreci SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Storey, S. O. (2004). Teacher questioning to improve early childhood reasoning (Doctoral Thesis, The University of Arizona). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3132260).
  • Şahin, Y. (2012). İlköğretim Matematik Öretmen Adaylarının Geometrik Akıl Yürütmelerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tümkaya, S. (2011). Fen Bilimleri Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 215-234.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel Muhakeme Yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 234-243.
  • Van Hiele, P.M. (1986). Structure and Insight: a theory of mathematics education. Orlando FL: Academic Press.
  • Yıldız, E., Akpınar, E., Aydoğdu, B. ve Ergin Ö. (2006). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Fen Deneylerinin Amaçlarına Yönelik Tutumları, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2). 2-16.
  • Yolcu, B. ve Kurtuluş, M. (2010). A. 6. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Görselleştirme Yeteneklerini Geliştirme Üzerine bir Çalışma. Elementary Education Online, 9(1), 256-274.

Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 2, 82 - 97, 31.08.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.332285

Öz

Bu çalışmada, matematik
öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerileri
üniversite ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından İncelenmiştir. Bu nedenle
çalışmada tarama türlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcılarını Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bulunan
iki üniversitede 2015-2016 güz döneminde öğrenim görmekte olan 266 matematik
öğretmeni adayı oluşturmaktadır.  Veri
toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan GŞAYB testi
kullanılmıştır. Katılımcıların sınıf düzeyleri temel alınarak Frekans (f),
Yüzde (%) ve Ortalama (
) değerlerinden, verilerin homojen dağılıp
dağılmadıklarına göre; ANOVA, Tukey ve t-testlerinden yararlanılmıştır.  Elde edilen verilere göre matematik
öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerilerinin
orta düzeyde olduğu, bu düzeyin sınıflar arasında anlamlı farklılığa sahip
olduğu görülmüştür. Ayrıca üniversite değişkenine göre de anlamlı farklılık
gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular
neticesinde matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl
yürütme beceri düzeylerini geliştirecek öğretim yöntemlerini içeren deneysel
çalışmaların yapılabileceği tavsiye edilmiştir.

Kaynakça

  • Akkuş Çıkla, O. ve Duatepe, A. (2002). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Orantısal Akıl Yürütme Becerileri Üzerine Niteliksel Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(23), 32-40.
  • Alpar, R. (2003). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş 1. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Alpan, G.(2008). Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 74-102.
  • Altıparmak, K. ve Öz iş, T. (2005). Matematiksel ispat ve matematiksel muhakemenin gelişimi üzerine bir inceleme, Ege Eğitim Dergisi, 6(21), 25-37.
  • Amsterlaw, J. A. (2004). Development of children’s beliefs about everyday reasoning (Doctoral Thesis, University of Michigan). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3138102).
  • Auerbach, C. And Silverstein, L. B. (2003). Qualitative Data: An Introduction to Coding and Analysis. New York University Pres.
  • Battista, M. T. (1994). On Greene’s Environmental/model view of conceptual domains: A spatial/geometric perspective. Journal for Research in Mathematics Education, 25(1), 86-99.
  • Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması (2.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chamberlin, M.T.(2011). Öğretmen Adaylarının Öğretiminin Farklılaştırılmasıyla İlgili Potansiyel Matematik Kursu Yapımı, International Electronic Journal of Mathematics Education, 6, 135-156.
  • Clark, K. and Lesh, R. (2003). Who do nit? Exploring proportional reasoning through the footprint problem. School Science and Mathematics, 103(2), 92-98.
  • Clements, D. and Battista, M. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grows (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning pp. 420-464, Toronto: Macmillan.
  • Çoban, H. (2010). Öğretmen adaylarının matematiksel muhakeme becerileri ile biliş ötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerini Tercih Etmelerindeki Etkisi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-19.
  • Duatepe, A. (2000). “An investigation of the relationship between Van Hieles geometric level of thinking and demographic variables for pre-service elementary school teachers. Unpublished Masters Thesis, Ankara, Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Erdoğan, T., Akkaya, R., & Akkaya, Ç. S. (2009). Van Hieles modeline dayalı öğretim sürecinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeylerine etkisi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(1), 161-194.
  • Gerald, L.M.(2002). An evolutionary theory of knowledge and conceptual evolution in science. Global Bioethics Journal, 15 (3), 73-80.
  • Hatch, J. A. (2012). From theory to curriculum: develop mental theory and its relationship to curriculum and instruction in early childhood education. In N. File, J. J. Mueller ve D. B. Wisneski (Eds), Curriculum in early childhood education, pp. 42-53. NY: Routledge.
  • Jadallah, M. (2009). Teacher scaffolding moves and children’s talk in collaborative reasoning discussions (Doctoral Thesis, University of Illinois). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3392077).
  • Köseoğlu, F., Tümay, H. ve Budak, E. (2008). Bilimin Doğası Hakkında Paradigma Değişimleri ve Öğretimi ile İlgili Yeni Anlayışlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 221-237.
  • Kuzle, A.(2011). Dinamik Geometri Ortamında Problem Çözme ve meta bilişsel Davranış Modelleri, International Electronic Journal of Mathematics Education, 8, 20-40.
  • Lawson, A.E., Alkhoury, S., Benford, R., Clark, B. R. and Falconer, K.A. (2000). What kinds of scientific concepts exist? Concept construction and intellectual development in college biology. Journal of Research in Science Teaching, 37 (9), 996-1018.
  • Martucci, A. A. (2009). Everybody playing together: West Virginia educators’ perspective on the implementation of the Universal Preschool Policy (Doctoral Thesis, West Virginia University). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3381200).
  • Milli Eğitim Bakanlığı(2005). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • National Research Council [NRC].(1996). National science education Standarts. Washington DC: National Academy Pres.
  • NCTM (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston, Va.: NCTM.
  • Oaksford, M. (2005). Reasoning. In Nick Braisby & Angus Gellatly, Cognitive psychology, pp. 418-457. New York: Oxford University Press Inc.
  • Olkun, S. (2003). Making Connections: Improving Spatial Abilities with Engineering Drawing Activities. International Journal of Mathematics Teaching and Learning (April, 17). [Online]: http://www.ex.ac.uk/cimt/ijmtl/ijabout.htm.
  • Olkun, S. ve Altun A. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri ile Uzamsal Düşünme ve Geometri Başarıları Arasındaki İlişki, TOJET, October 2003 ISSN: 1303-6521, 2 (4). 86-91.
  • Ormrod, J. E. (2013). Human learning. M. Baloğlu (Çev. Ed.), Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal çalışma basım tarihi 2012).
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi, (5. Baskı). Eskişehir: Kaan Kitapevi.
  • Pellegrino, J. W; Alderton, D. L. and Shute, V. J. (1984). Understanding spatial ability. Educational Psychologist, 19(3), 239-253.
  • Rapp W. H. (2009). Görsel- Mekânsal öğrenciler için etkili stratejiler, Teachıng Exceptional Children Plus, 6(2), 2-12.
  • Royal Society (2001)Teaching and learning geometry 11-19: Report of a Royal Society / Joint Mathematical Council working group. London: Royal Society.
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik test geliştirme ve uyarlama süreci SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Storey, S. O. (2004). Teacher questioning to improve early childhood reasoning (Doctoral Thesis, The University of Arizona). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3132260).
  • Şahin, Y. (2012). İlköğretim Matematik Öretmen Adaylarının Geometrik Akıl Yürütmelerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tümkaya, S. (2011). Fen Bilimleri Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 215-234.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel Muhakeme Yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 234-243.
  • Van Hiele, P.M. (1986). Structure and Insight: a theory of mathematics education. Orlando FL: Academic Press.
  • Yıldız, E., Akpınar, E., Aydoğdu, B. ve Ergin Ö. (2006). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Fen Deneylerinin Amaçlarına Yönelik Tutumları, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2). 2-16.
  • Yolcu, B. ve Kurtuluş, M. (2010). A. 6. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Görselleştirme Yeteneklerini Geliştirme Üzerine bir Çalışma. Elementary Education Online, 9(1), 256-274.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aziz İlhan

Recep Aslaner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İlhan, A., & Aslaner, R. (2018). Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 82-97. https://doi.org/10.17679/inuefd.332285
AMA İlhan A, Aslaner R. Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi. INUEFD. Ağustos 2018;19(2):82-97. doi:10.17679/inuefd.332285
Chicago İlhan, Aziz, ve Recep Aslaner. “Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite Ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, sy. 2 (Ağustos 2018): 82-97. https://doi.org/10.17679/inuefd.332285.
EndNote İlhan A, Aslaner R (01 Ağustos 2018) Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 2 82–97.
IEEE A. İlhan ve R. Aslaner, “Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi”, INUEFD, c. 19, sy. 2, ss. 82–97, 2018, doi: 10.17679/inuefd.332285.
ISNAD İlhan, Aziz - Aslaner, Recep. “Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite Ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/2 (Ağustos 2018), 82-97. https://doi.org/10.17679/inuefd.332285.
JAMA İlhan A, Aslaner R. Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi. INUEFD. 2018;19:82–97.
MLA İlhan, Aziz ve Recep Aslaner. “Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite Ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 19, sy. 2, 2018, ss. 82-97, doi:10.17679/inuefd.332285.
Vancouver İlhan A, Aslaner R. Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi. INUEFD. 2018;19(2):82-97.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.