Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yıl 2018,
Cilt: 19 Sayı: 3, 29 - 40, 30.12.2018
Doruk Engür
,
Hatice Çeliktaş
,
Mehmet Eğri
Öz
Müzik öğretmeninin sesini doğru bir teknikle, etkili
bir biçimde kullanması hem öğretmenin ses sağlığı hem de dersin verimliliği
açısından önemlidir. Bu bakımdan öğretmen adaylarının müzik öğretmenliği
programında yer alan “Bireysel Ses Eğitimi” dersine yönelik olumlu tutum
geliştirmeleri beklenmektedir. Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
öğrencilerinin “Bireysel Ses Eğitimi” dersine yönelik tutumları ile mesleğe
yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu tutumların farklı
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda kız
öğrencilerin hem bireysel ses eğitimi dersine hem de mesleğe yönelik
tutumlarının erkek öğrencilerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Son sınıf
öğrencilerinin mesleğe yönelik tutum puanları birinci sınıf öğrencilerine göre
daha düşük bulunmuştur. Bireysel çalgısı bağlama olan öğrencilerin bireysel
ses eğitimi dersine yönelik tutumlarının diğer öğrencilere göre daha düşük
olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum
puanları hem genel akademik not ortalamaları ile hem de mesleğe yönelik tutum
puanları ile pozitif yönde ilişkili bulunmuştur.
Kaynakça
- Bulut, D. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 651–674.
- Ekici, T. (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 557–569.
- Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Küçük, D. P. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretmenliğine yönelik tutumları ile benlik saygıları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 257–270.
- Tanrıöğen, A. (1997). Buca Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3), 55–67.
- Töreyin, A. M. (2008). Ses eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
- Tufan, E. ve Güdek, B. (2008). Müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 25–40.
- Yaldız, G. ve Özçimen, A. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 78–83.
- Yazıcı, T. ve Kılıç, I. (2015). Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile Konservatuvar öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 5(11), 79–88.
An analysis of the attitudes towards individual voice training and music teaching profession in terms of different variables
Yıl 2018,
Cilt: 19 Sayı: 3, 29 - 40, 30.12.2018
Doruk Engür
,
Hatice Çeliktaş
,
Mehmet Eğri
Öz
The effective use of music
teacher's voice with the right technique is important both for the teacher's
sound health and the efficiency of the course. In this respect, it is expected
that the teacher candidates will develop positive attitude towards the
individual voice training (IVT) course in the music education program. In this
research, it is aimed to determine the relationship between attitudes of
students at Music Education Department towards IVT and their profession and to
examine these attitudes in terms of different variables. The results suggest
female students' attitudes towards both IVT courses and the profession are
higher than males’. The attitudes of senior students towards the profession are
lower than freshmen’s. It is determined that the students whose major
instrument is baglama have lower attitudes towards IVT compared to others. The
students' attitudes towards IVT courses are positively correlated with both
their GPAs and the occupational attitude scores.
Kaynakça
- Bulut, D. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 651–674.
- Ekici, T. (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 557–569.
- Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Küçük, D. P. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretmenliğine yönelik tutumları ile benlik saygıları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 257–270.
- Tanrıöğen, A. (1997). Buca Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3), 55–67.
- Töreyin, A. M. (2008). Ses eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
- Tufan, E. ve Güdek, B. (2008). Müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 25–40.
- Yaldız, G. ve Özçimen, A. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 78–83.
- Yazıcı, T. ve Kılıç, I. (2015). Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile Konservatuvar öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 5(11), 79–88.