Bu çalışmanın amacı öğretmenlerinin duygusal işçilik
ve iş yaşamında yalnızlık düzeylerine yönelik görüşleri arasında anlamlı ilişki
olup olmadığını tespit etmektir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen
araştırmanın çalışma evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bolu merkez
ilçesinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan 449 öğretmen oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak Öğretmenlerde Duygusal İşçilik Ölçeği ve İş Yaşamında
Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde ortalama, standart
sapma ve Sperman Rho korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmaya göre;
öğretmenlerin duygusal işçilik görüşleri toplamda ve bütün alt boyutlarda
(otomatik duygusal düzenleme, duygusal sapma ve derinden rol yapma) “kısmen
tanımlanıyor” düzeyindedir. Öğretmenlerin iş yaşamında yalnızlığa ilişkin
görüşleri ise toplamda “biraz uygun”; duygusal yoksunluk boyutunda “uygun
değil”, sosyal arkadaşlık boyutunda “uygun” düzeyindedir. Öğretmenlerin
duygusal işçilik ve iş yaşamında yalnızlık düzeylerine yönelik görüşleri
arasında düşük düzeyde pozitif ve negatif yönlü ilişkiler ortaya çıkmıştır.
Duygusal işçiliğin toplamı ile iş yaşamında yalnızlığın sosyal arkadaşlık
boyutu arasında düşük düzeyde pozitif yönlü, derinden rol yapma boyutu ile
duygusal yoksunluk ve sosyal arkadaşlık boyutları arasında düşük düzeyde
pozitif yönlü; otomatik duygusal düzenleme boyutu ile sosyal arkadaşlık boyutu
ile pozitif yönlü, duygusal yoksunluk boyutu ile negatif yönlü düşük düzeyde
anlamlı ilişki tespit edilmiştir.
Ortaöğretim öğretmeni duygusal işçilik iş yaşamında yalnızlık.
The aim of this
study is to identify whether there is a semantic relation between the teacher
opinions on emotional labour and loneliness in the workplace or not. The target
population of this study which was carried in relational screening model was
formed by 449 teachers who work in Bolu central district secondary schools in
2015-2016 school year. Emotional Labour of Teachers Scale and Loneliness in the
Workplace Scale were used as data collection tool. In the analysis of datas,
average, standard deviation and Sperman Rho correlation analysis were done.
According to the research, in total and in all lower dimensions (automatic
emotional regulation, emotional deviation and deep acting), the teacher
opinions on emotional labour are at the level of “partly identifying”. The
teacher opinions on loneliness in the workplace are at the level of “mildly
suitable” in total, “not suitable” in the emotional deprivation dimension,
“suitable” in the social friendship dimension. In the teacher opinions on
emotional labour and loneliness in the workplace positive and negative
relationships in low level came to light. It was identified that there is a
positive low level relation between total emotional labour and social
friendship dimension of loneliness in the workplace, a positive low level
relation between deep acting dimension and emotional deprivation and social
friendship dimensions, a positive relation between automatic emotional
regulation dimension and social friendship dimension, a negative low level
relation with emotional deprivation
Secondary school teacher emotional labour loneliness in the workplace
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.