The purpose
of this research is to determine the problems and suggestions of PhD students
at İnönü University Educational Sciences Department during their PhD
education. Study group consists of 22 PhD students studying in
the Educational Sciences Department of İnönü University Institute of
Educational Sciences. Of the purposive sampling techniques, maximum variation
sampling was used in order to determine the study group. Research data were
gathered with interviews and analysed with content analysis method. According
to the research findings, PhD students of Educational Sciences Department has
such problems of lack of right to choose the courses, lack of course diversity,
courses’ being carried out by mostly students, courses’ being tiresome with
the students’ work, lack of right to speak in the supervisor selection
process, lack of an education plan for PhD process, wide scope of the
proficiency exam, stressful process of proficiency exam, lack of supervisor
guidance in the proficiency exam period, determining the thesis subject,
difficulty in reaching the necessary sources for the thesis, and getting the
data collection permits. Students’ suggestions for these problems are
increasing the number of elective courses, active participation of both the
student and lecturer in the courses, changing the supervisor selection method,
determining the scope of the proficiency exam, and getting the necessary
resources through the university library.
As a result of these findings, it can be
stated that students are experiencing various problems during their doctoral
studies and some suggestions are made for both practitioners and researchers.
Postgraduate Education Doctoral Education Educational Sciences Doctoral Education Problems PhD Problems İnönü University
Bu çalışmanın
amacı, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalındaki doktora
öğrencilerinin, doktora eğitimi süresince karşılaştıkları problemleri ve
öğrencilerin çözüm önerilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim
Dalında öğrenim görmekte olan 22 doktora öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile görüşme tekniği kullanılarak toplanmış ve içerik analizi yöntemi
kullanarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre Eğitim Bilimleri
Bölümü doktora öğrencilerinin; ders seçiminde tercih haklarının olmaması, ders
çeşitliliğinin yetersiz olması, derslerin çoğunlukla öğrenciler tarafından
yürütülmesi, derslerin iş hayatı ile birlikte yorucu olması, danışman seçim
sürecinde söz hakkı olmaması, genel bir eğitim planının olmaması, yeterlik
sınav alanının çok geniş olması, yeterlik döneminin stresli olması, yeterlik
döneminde danışman yönlendirmesinin eksikliği, tez konusu belirleme, tez için
ihtiyaç duyulan kaynaklara ulaşamama ve uygulama izin sürecinin uzun sürmesi
gibi konularda problemler yaşadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin bu
problemlere ilişkin önerilerinin ise seçmeli ders sayısının arttırılması,
derslerde hem öğretim üyeleri hem de öğrencilerin aktif olması, danışman seçim
yönteminin değiştirilmesi, yeterlik sınav kapsamının belirlenmesi, tez
döneminde ihtiyaç duyulan kaynakların kütüphane tarafından temin edilmesi
olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulardan hareketle öğrencilerin doktora
eğitimi sürecince çeşitli sorunlar yaşadığı sonucuna ulaşılmış ve hem
uygulayıcılar hem de araştırmacılar için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Lisansüstü Eğitim Doktora Eğitimi Eğitim Bilimleri Doktora Eğitimi Problemleri İnönü Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.