Bu araştırma uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin örgütsel değişime hazır olma ve örgütsel muhalefet algı düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyet, medeni durum, öğrenim düzeyi ve mesleki kıdem değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi araştırmanın alt problemleri olarak alınmış ve öğretmen görüşleri bu bağımsız değişkenlere göre değerlendirilmiştir. Bu kapsamda araştırma modeli olarak genel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini Van ili Merkez İpekyolu ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi evrenden tabakalı örnekleme yolu ile farklı branşlardan seçilen toplam 231 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplamak için Çalışkan (2019) tarafından Türkçeye uyarlanan “Örgütsel Değişime Hazır Olma Ölçeği” ve Dağlı (2015) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Örgütsel Muhalefet” ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin kişisel bilgileri hakkında dört maddelik (cinsiyet, medeni durum, öğrenim düzeyi ve mesleki kıdem) bir “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Toplanan veriler üzerinden betimsel istatistikler yapılmıştır. Yapılan araştırma neticesinde; öğretmenlerin örgütsel değişime hazır olma ve örgütsel muhalefet algı düzeylerinin orta düzey olduğu, öğretmenlerin örgütsel değişime hazır olma algılarının cinsiyetlerine ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı şekilde farklılık gösterdiği, medeni durumları ve mezuniyet düzeylerine anlamlı şekilde farklılık göstermediği bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel değişime hazır olma ile örgütsel muhalefet algı düzeyleri arasında yüksek düzeyde anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki; örgütsel değişime hazır olma ile dikey muhalefet algı düzeyi arasında orta düzeyde anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki; örgütsel değişime hazır olma ile yatay muhalefet algı düzeyi arasında yüksek düzeyde anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin yaşadıkları değişimlerin ve örgütsel muhalefet davranışlarının sebeplerinin özellikle uzaktan eğitim sürecinde daha iyi anlaşılması açısından nitel çalışmalarla desteklenmesinin önemi vurgulanmıştır.
uzaktan eğitim, öğretmen, örgütsel muhalefet, değişime hazır olma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 22, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { inuefd963222, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {22}, number = {2}, pages = {1641 - 1668}, doi = {10.17679/inuefd.963222}, title = {Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Yıldızbaş, Yalçın Varol and Özkul, Ramazan and Doğan, Ümit and Abdurrezzak, Seyfettin} } |
APA | Yıldızbaş, Y. V. , Özkul, R. , Doğan, Ü. & Abdurrezzak, S. (2021). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (2) , 1641-1668 . DOI: 10.17679/inuefd.963222 |
MLA | Yıldızbaş, Y. V. , Özkul, R. , Doğan, Ü. , Abdurrezzak, S. "Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2021 ): 1641-1668 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/64392/963222> |
Chicago | Yıldızbaş, Y. V. , Özkul, R. , Doğan, Ü. , Abdurrezzak, S. "Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2021 ): 1641-1668 |
RIS | TY - JOUR T1 - Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi AU - Yalçın VarolYıldızbaş, RamazanÖzkul, ÜmitDoğan, SeyfettinAbdurrezzak Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.17679/inuefd.963222 DO - 10.17679/inuefd.963222 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1641 EP - 1668 VL - 22 IS - 2 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/inuefd.963222 UR - https://doi.org/10.17679/inuefd.963222 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi %A Yalçın Varol Yıldızbaş , Ramazan Özkul , Ümit Doğan , Seyfettin Abdurrezzak %T Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi %D 2021 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 22 %N 2 %R doi: 10.17679/inuefd.963222 %U 10.17679/inuefd.963222 |
ISNAD | Yıldızbaş, Yalçın Varol , Özkul, Ramazan , Doğan, Ümit , Abdurrezzak, Seyfettin . "Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 / 2 (Ağustos 2021): 1641-1668 . https://doi.org/10.17679/inuefd.963222 |
AMA | Yıldızbaş Y. V. , Özkul R. , Doğan Ü. , Abdurrezzak S. Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi. INUEFD. 2021; 22(2): 1641-1668. |
Vancouver | Yıldızbaş Y. V. , Özkul R. , Doğan Ü. , Abdurrezzak S. Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 22(2): 1641-1668. |
IEEE | Y. V. Yıldızbaş , R. Özkul , Ü. Doğan ve S. Abdurrezzak , "Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma ve Örgütsel Muhalefet Algı Düzeylerinin İncelenmesi", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sayı. 2, ss. 1641-1668, Ağu. 2021, doi:10.17679/inuefd.963222 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.