Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 3, 1898 - 1923, 31.12.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.926826

Öz

Bu çalışmanın amacı, Mart 2020’den itibaren geçilen uzaktan eğitim sürecinde görev alan fen alanları (fizik, kimya ve biyoloji) öğretmenlerinin uzaktan eğitim-öğretim sürecindeki deneyimlerini ve karşılaştıkları zorlukları belirlemektir. Çalışma kapsamında devlet okullarından farklı koşullara sahip olan bir özel okulun ortaöğretim kademesinde görev yapmakta olan 6 fen alanları öğretmeni (2 fizik öğretmeni, 2 kimya öğretmeni ve 2 biyoloji öğretmeni) ile 9 açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu vasıtasıyla mülakat gerçekleştirilmiştir. Olgubilim yönteminin tercih edildiği bu çalışmada elde edilen veriler içerik analizine tabii tutularak önceden belirlenen üç ana tema (I- Uzaktan Eğitimin Tanımlanması, II-Uzaktan Eğitimin Uygulanması ve III- Uzaktan Eğitimde Öğretmen Görüşleri) altında veriler incelenmiştir. Elde edilen bulgularda fen grubu öğretmenlerinin derslerin yapısına yönelik işleniş ve STEM uygulamaları açısından kendi aralarında farklıklar olduğu gözlenirken uzaktan eğitime yönelik deneyim eksiliğine sahip olmalarının yanı sıra yine öğretmenler arasında ortak olarak özellikle sınıf yönetimini sağlama, öğrenci motivasyonunu yükseltme ve ölçme-değerlendirme faaliyetleri uygulama açısından zorluklarla karşılaştıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ . (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6 (2), 185-214. https://doi.org/10.47615/issej.835211.
  • Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A., & Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ Covid-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
  • Alqahtani, A. Y., & Rajkhan, A. A. (2020). E-learning critical success factors during the covid-19 pandemic: A comprehensive analysis of e-learning managerial perspectives. Education Sciences, 10(9), 216-232.
  • Anderson, T., & Rivera-Vargas, P. (2020). A critical look at educational technology from a distance education perspective. Digital Education Review, (37), 208-229.
  • Arthur-Nyarko, E., Agyei, D. D., & Armah, J. K. (2020). Digitizing distance learning materials: Measuring students’ readiness and intended challenges. Education and Information Technologies,25 2987- 3002. https://doi.org/10.1007/s10639-019-10060-y.
  • Bahçeci, F., Türel, Y. K., Demirli, C., & Dokumacı, O. (2016). Liselerde görev yapan branş öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanım tercihleri ve yeterlik algısı. In X. International Computer and Instructional Technologies Symposium. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Bagapova, G., Kobilova, N., & Yuldasheva, N. (2020). The role of distance education and computer technologies in teaching foreign languages. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 8(10), 206-211.
  • Bakanay, Ç. D., & Çakır, M. (2016). Phenomenology and its reflections on science education research. International Online Journal of Educational Sciences. 8(4), 161- 177. Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bao, W. (2020). COVID-19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Hum Behav & Emerg Tech.2, 113–115. https://doi.org/10.1002/hbe2.191.
  • Benli Özdemir, E. B. (2021). Views of Science teachers about online STEM practices during the COVID-19 period: Views of science teachers about online STEM practices. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(1), 854-869.
  • Bergdahl, N., & Nouri, J. (2020). Covid-19 and crisis-prompted distance education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 1-17.
  • Bostan Sarıoğlan, A. B., Altaş, R., & Şen, R. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersinde deney yapmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 371-394.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-4.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Burke, J., & Dempsey, M. (2020). COVID-19 Practice in primaryschools in Ireland report. National University of Ireland Maynooth, Ireland. https://www.into.ie/app/uploads/2020/04/COVID-19-Practice-in-Primary-Schools-Report1.pdf.
  • Cahapay, M. B. (2020). Rethinking education in the new normal post-covıd-19 era: A curriculum studies perspective. Aquademia, 4(2), ep20018. https://doi.org/10.29333/aquademia/8315.
  • Çetin, H. (2019). Bahçeşehir koleji’nin başarısının sırrı. Ayrıntı Dergisi, 7(73), 1-4.
  • Demirkan, Ö., Bayra, E., & Baysan, E. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin dersleri takip etme durumlarının dönem sonu başarılarına etkisi (Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği), Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 47-75.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets (Vol. 30275). Publications Office of the European Union. https://core.ac.uk/download/pdf/343468109.pdf
  • Durmuşçelebi, M., & Temircan, S. (2017). MEB (Eğitim Bilişim Ağı) EBA’daki eğitim materyallerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 632-652.
  • Ertit, H. (2018). Bahçeşehir koleji ve başarı gerçeği. Ayrıntı Dergisi, 6(66), 1-3.
  • Ertmer, P. A. (1999). Addressing first-and second-order barriers to change: Strategies for technology integration. Educational Technology Research And Development, 47(4), 47-61.
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550.
  • Gürfidan, H., & Koç, M. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) kullanımının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. X. International Computer and Instructional Technologies Symposium’da sunulan bildiri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Hartshorne, R., Baumgartner, E., Kaplan-Rakowski, R., Mouza, C., & Ferdig, R. E. (2020). Special issue editorial: Preservice and inservice professional development during the COVID-19 pandemic. Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), 137-147.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y., & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282.
  • Herdiana, F., & Usman, O. (2020). The impact of teachers, students, and technology on distance learning during the pandemic covıd-19 in Jakarta (June 21, 2020). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3637667 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3637667.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause review, 27, 1-12.
  • Huss, J. A., Sela, O., & Eastep, S. (2015). A case study of online instructors and their quest for greater interactivity in their courses: Overcoming the distance in distance education. Australian Journal of Teacher Education, 40(4),71-86.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Iwai, Y. (2020). Online Learning during the COVID-19 Pandemic: What do we gain and what do we lose when classrooms go virtual?’, Scientific American. https://blogs.scientificamerican.com/observations/online-learning-during-the-COVID-19- pandemic/.
  • Jena, P. K. (2020). Impact of Covid-19 on higher education in India. International Journal of Advanced Education and Research (IJAER), 5(3), 77-81.
  • Kana, F., & Saygılı, D. (2016). Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Eğitim Bilişim Ağı'nın kullanımına yönelik öğrenci görüşlerine yönelik bir durum çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 20, 11-23.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M., Esendemi̇r, N., & Bayraktar, D . (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19),220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297.
  • Keskin, K. (2016). İstekli olarak uzaktan eğitim yöntemiyle ders almanın akademik başarıya etkisi. International Multidisciplinary Conference (343-349), Antalya.
  • Keski̇n, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Klapproth, F., Federkeil, L., Heinschke, F., & Jungmann, T. (2020). Teachers’ experiences of stress and their coping strategies during COVID-19 induced distance teaching. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 444-452.
  • Krasnova, L. A., & Shurygin, V. Y. (2020). Blended learning of physics in the context of the professional development of teachers. International Journal of Technology Enhanced Learning, 12(1), 38-52.
  • Lathifah, Z. K., Helmanto, F., & Maryani, N. (2020). The practice of effective classroom management in COVID-19 time. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(7), 3263-3271.
  • Mailizar, Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary school mathematics teachers’ views on e-learning ımplementation barriers during the covıd-19 pandemic: The case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1860. https://doi.org/10.29333/ejmste/8240
  • Max van Manen (2017). Phenomenology and meaning attribution. Indo-Pacific Journal of Phenomenology, 17(1), 1-12. https://doi.org/10.1080/20797222.2017.1368253.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (2nd Ed.). California: Sage Publications.
  • Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the gateway for digital learning in mathematics education?. Contemporary Educational Technology, 12(2), 1-11.
  • Orhan, A. T., & Men, D. D. (2018). WEB tabanlı öğretimin fen dersi başarısına ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 245-284.
  • Osmanoğlu, A. E. (2020). Social studies teachers’ views on televisional distance education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 10(1), 67-88.
  • Özalkan, G . (2021). Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme: Pandemi sürecinde sosyal bilimler eğitimini yeniden düşünmek. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences , Special Issue on Innovative Approaches to Teaching Social Science, 18-26. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ijeass/issue/60097/872100.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özer, M. (2020). Educational Policy Actions by the Ministry of National Education in the times of COVID-19 Pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3) , 1124-1129.
  • Özkoçak, V., Koç, F., & Gültekin, T. (2020). Pandemilere antropolojik bakış: Koronavirüs (Covid-19) örneği. Electronic Turkish Studies, 15(2), 1183-1195.
  • Öztürk, H. (2021). Meslek yüksekokulu öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sürecinde uyumlarının incelenmesi: Nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (57), 74-97.
  • Pelgrum, W. J. (2001). Obstacles to the integration of ICT in education: Results from a worldwide educational assessment. Computers & Education, 37(2), 163-178.
  • Pınar, M. A., & Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Reimers, F. M., & Schleicher, A. (2020). A framework to guide an education response to the COVID-19 Pandemic of 2020. OECD. Retrieved April, 14(2020), 1-40.
  • Saykılı, A. (2019). 21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5 (1),117-125.
  • Shahzad, A., Hassan, R., Aremu, A. Y., Hussain, A., & Lodhi, R. N. (2020). Effects of COVID-19 in E-learning on higher education institution students: The group comparison between male and female. Quality & Quantity, 1-22. https://doi.org/10.1007/s11135-020-01028-z.
  • Simonson, M., Zvacek, S. M., & Smaldino, S. (2019). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (7th Edt.). South Carolina, USA.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1851. https://doi.org/10.29333/ejmste/7893.
  • Sonnemann, J. (2020) Kids shouldn’t have to repeat a year of school because of coronavirus. There are much better options, The Conversation, https://theconversation.com/kids-shouldnt-have-to-repeat-a-year-of-school-because-ofcoronavirus-there-are-much-better-options-134889 Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications.
  • Taftaf, R., & Williams, C. (2020). Supporting refugee distance education: A review of the literature. American Journal of Distance Education, 34(1), 5-18.
  • Telli̇, S., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Ünsal, S., & Çetin, A. (2019). Özel okul ve devlet okulunda görev yapmış sınıf öğretmenlerinin öğretim programlarını uygulamada karşılaştıkları farklılıklar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1541-1551.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yiğit, N. (2014). Bilgisayar destekli fen ve teknoloji (fen bilimleri) öğretimi. Çepni, S. (Ed.), Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi, s. 417-438, 1. Baskı, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
  • Yorgancı, S. (2015). WEB tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.
  • Zaharah, Z., Kirilova, G. I., & Windarti, A. (2020). Impact of corona virus outbreak towards teaching and learning activities in Indonesia. SALAM: Jurnal Sosial dan Budaya Syar-i, 7(3), 269-282.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alpaslan Şahinoğlu 0000-0001-5298-4660

Aysegul Saglam Arslan 0000-0001-8340-2205

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahinoğlu, A., & Saglam Arslan, A. (2021). Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 1898-1923. https://doi.org/10.17679/inuefd.926826
AMA Şahinoğlu A, Saglam Arslan A. Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği. INUEFD. Aralık 2021;22(3):1898-1923. doi:10.17679/inuefd.926826
Chicago Şahinoğlu, Alpaslan, ve Aysegul Saglam Arslan. “Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 3 (Aralık 2021): 1898-1923. https://doi.org/10.17679/inuefd.926826.
EndNote Şahinoğlu A, Saglam Arslan A (01 Aralık 2021) Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 3 1898–1923.
IEEE A. Şahinoğlu ve A. Saglam Arslan, “Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği”, INUEFD, c. 22, sy. 3, ss. 1898–1923, 2021, doi: 10.17679/inuefd.926826.
ISNAD Şahinoğlu, Alpaslan - Saglam Arslan, Aysegul. “Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/3 (Aralık 2021), 1898-1923. https://doi.org/10.17679/inuefd.926826.
JAMA Şahinoğlu A, Saglam Arslan A. Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği. INUEFD. 2021;22:1898–1923.
MLA Şahinoğlu, Alpaslan ve Aysegul Saglam Arslan. “Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 3, 2021, ss. 1898-23, doi:10.17679/inuefd.926826.
Vancouver Şahinoğlu A, Saglam Arslan A. Covid-19 Pandemisinde Fen Grubu Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin Belirlenmesi: Özel Okul Örneği. INUEFD. 2021;22(3):1898-923.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.