Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 1, 99 - 120, 30.04.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.943032

Öz

Kaynakça

  • Albarracín, L. (2020). Large Number Estimation as a Vehicle to Promote Mathematical Modeling. Early Childhood Education Journal, 1-11. https://doi.org/10.1007/s10643-020-01104-x.
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Aykaç, N., ve Ulubey, Ö. (2012). Öğretmen adaylarının ilköğretim programının uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri. Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1), 63-82.
  • Barnard, T., ve Tall, D. (1997, July). Cognitive units, connections and mathematical proof. In PME conference (Vol. 2, pp. 2-41). The Program Commıttee Of The 18th Pme Conference.
  • Barwell, R. (2008). Discourse, mathematics and mathematics education. In N. H. Hornberger (Ed.), Encyclopedia of language and education (ss. 317-328). New York: Springer.
  • Bozkurt, E., ve Yavaşca, H. Sınıf Öğretmenlerinin Matematiksel Tahmin Becerisine İlişkin Algılarının ve Öğretim Süreçlerinin İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 9(17), 225-247.
  • Businskas, A. M. (2008). Conversations about connections: How secondary mathematics teachers conceptualize and contend with mathematical connections [Doctoral dissertation]. Faculty of Education-Simon Fraser University.
  • Canbazoğlu, H. B., ve Tarım, K. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı ve farkındalıklarının geliştirilmesine yönelik etkinlik temelli bir uygulama. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 10(4), 1183-1218.
  • De Corte, E., Greer, B., ve Verschaffel, L. (1996). Mathematics teaching and learning. In D. C. Berliner & R. C. Calfee (Eds.), Handbook of educational psychology (pp. 491-549). New York: Simon & Schuster Macmillan.
  • Dede, Y., ve Yaman, S. (2005). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Kurma ve Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 5(18), 41-56.
  • Deringöl, Y. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi kaygıları ve matematik öğretimi yeterlikleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(2), 261-278.
  • Deringöl, Y. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözmeye Yönelik İnançları ile Problem Kurma Özyeterlik İnançlarının İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 31-53.
  • Ellis, A. B. (2007). The influence of reasoning with emergent quantities on students' generalizations. Cognition and Instruction, 25(4), 439-478.
  • Ev Çimen, E. (2019). Strateji üretme yeterliği. In T. Kabael (Eds), Matematik okuryazarlığı ve PISA (ss. 189-241). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Francisco, J. M., ve Maher, C. A. (2005). Conditions for promoting reasoning in problem solving: ınsights from a longitudinal study. Journal of Mathematical Behavior, 24(3-4), 361–372.
  • Gökkurt, B., Deniz, D., Akgün, L., ve Soylu, Y. (2017). Matematik alanında ispat yapma süreci üzerine yapılmış bazı araştırmalardan bir derleme. Başkent University Journal of Education, 1(1), 55-63.
  • Greeno, J. G. (1991). Number sense as situated knowing in a conceptual domain. Journal for Research in Mathematics Education, 22(3), 170-218.
  • Grønmo, L. S., Lindquist, M., Arora, A., ve Mullis, I. V. (2015). TIMSS 2015 mathematics framework. TIMSS, 11-28.
  • Hacıömeroğlu, G., ve Şahin-Taşkın, Ç. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inançları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 539-555.
  • Hwang, J., Choi, K. M., Bae, Y., ve Shin, D. H. (2018). Do teachers’ instructional practices moderate equity in mathematical and scientific literacy?: An investigation of the PISA 2012 and 2015. International Journal of Science and Mathematics Education, 16(1), 25-45.
  • Jeannotte, D., ve Kieran, C. (2017). A conceptual model of mathematical reasoning for school mathematics. Educational Studies in Mathematics, 96(1), 1-16.
  • Jäder, J., Lithner, J., ve Sidenvall, J. (2020). Mathematical problem solving in textbooks from twelve countries. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 51(7), 1120-1136.
  • Jones, K. (2000). The student experience of mathematical proof at university level. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(1), 53-60.
  • Khaerunisak, K., Kartono, K., Hidayah, I., ve Fahmi, A. Y. (2017). The analysis of diagnostic assessment result in PISA mathematical literacy based on students self-efficacy in RME learning. Infinity Journal, 6(1), 77-94.
  • Korkmaz, E., ve Gür, H. (2006). Öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 65-74.
  • Kranda, J. (2008). Precise mathematical language: Exploring the relationship between student vocabulary understanding and student achievement [Master’s thesis]. Department of Teaching, Learning, and Teacher Education, University of Nebraska-Lincoln.
  • Küçükahmet, L. (2006). 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-219.
  • Lemonidis, C. (2015). Mental Computation and Estimation: Implications for mathematics education research, teaching and learning. Routledge.
  • Meyer, M. (2010). Abduction - a logical view for investigating and initiating processes of discovering mathematical coherences. Educational Studies in Mathematics, 74(2), 185–205.
  • Moralı, S., Uğurel, İ., Türnüklü, E., ve Yeşildere, S. (2006). Matematik öğretmen adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 147-160.
  • Mullis, I. V., Martin, M. O., Foy, P., ve Arora, A. (2012). TIMSS 2011 international results in mathematics. International Association for the Evaluation of Educational Achievement. Herengracht 487, Amsterdam, 1017 BT, The Netherlands.
  • Nathan, M. J., ve Koedinger, K. R. (2000). An investigation of teachers' beliefs of students' algebra development. Cognition and Instruction, 18(2), 209-237.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2020). Principles and standards for school mathematics. NCTM, Reston, VA (2000). https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/PSSM_ExecutiveSum mary.pdf adresinden 23.02.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Olkun, S., Şahin, Ö., Akkurt, Z., Dikkartin, F. T., ve Gülbağcı, H. (2010). Modelleme yoluyla problem çözme ve genelleme: İlköğretim öğrencileriyle bir çalışma. Eğitim ve Bilim, 34(151), 65-73.
  • Özcan, M. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının işlemsel tahmin becerilerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özgen, K. (2013). Problem çözme bağlaminda matematiksel ilişkilendirme becerisi: öğretmen adaylari örneği. Education Sciences, 8(3), 323-345.
  • Serin, M. K., ve Korkmaz, İ. (2018). İşbirliğine dayalı ortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelli öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiksel problem çözme becerilerine etkisi. Elementary Education Online, 17(2), 510-531.
  • Sfard, A. (2001). There is more to discourse than meets the ears: Looking at thinking as communicating to learn more about mathematical learning. Educational Studies in Mathematics, 46(1-3), 13-57.
  • Sorby, S. A., ve Panther, G. C. (2020). Is the key to better PISA math scores improving spatial skills?. Mathematics Education Research Journal, 32, 213-233. https://doi.org/10.1007/s13394-020- 00328-9.
  • Soylu, Y. (2009). Sınıf öğretmen adaylarının matematik derslerinde öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilme konusundaki yeterlilikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-16.
  • Steen, L. (1999). Twenty questions about mathematical reasoning. In L. V. Stiff (Ed.), Developing mathematical reasoning in grades K-12. (1999 Yearbook, pp. 270–285). Reston: NCTM.
  • Stylianides, G. J. (2008). An analytic framework of reasoning-and-proving. For the Learning of Mathematics, 28(1), 9–16.
  • Takır, A. (2018). Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançlarının incelenmesi. International Journal of Social Science Research, 7(1), 141-153.
  • Tarim, K., Özsezer, M., ve Canbazoğlu, H. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik ve matematik öğretimine ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1032-1052.
  • Tsao, Y. L. (2004). Exploring the connections among number sense, mental computation performance, and the written computation performance of elementary preservice school teachers. Journal of College Teaching & Learning (TLC), 1(12), 71-90.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., ve Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş Ed.). Ankara: Nobel Akademi.
  • Weinberg, S. L. (2001). Is there a connection between fractions and division? Students' inconsistent responses. Paper presented at the Annual Meeting ofthe American Educational Research Association, April 10-14, 2001, Seattle, WA.
  • Warren, E. (2003). The role of arithmetic structure in the transition from arithmetic to algebra. Mathematics Education Research Journal, 15(2), 122-137.
  • Yılmaz, R. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının rutin olmayan problemleri çözme süreçleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 30-49.
  • Yorulmaz, A., Çokçalışkan, H., ve Çelik, Ö. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel düşünmeleri ile bireysel yenilikçilikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 304-317.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 1, 99 - 120, 30.04.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.943032

Öz

Bu çalışmada temel eğitim öğretmen adaylarının matematiksel beceri kavramına yönelik algıları resmedilmeye çalışılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 121 temel eğitim bölümü 3. sınıf öğretmen adayının fikirleri alınmıştır. Nitel olarak kurgulanan bu çalışmada 3 açık uçlu sorunun yer aldığı form veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının algıları hem betimsel hem içerik analizi yöntemleri ile ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Veri analizleri ortalama .95 düzeyinde bir güvenirliğe sahiptir. Matematiksel beceri kavramına yönelik algıların ilk üçü sıklığına göre artan sırada, sayı ve işlem bilgisi, gerçek hayat bilgisi, anlamlandırma süreci olarak belirlenmiştir. Yine öğretmen adaylarının sıklığına göre artan sırada ifade ettikleri beceriler problem çözme, işlem bilgisi, şekil bilgisi şeklinde olmuştur. Ek olarak öğretmen adaylarının matematiksel becerilerden özellikle problem çözme, iletişim ve zihinden işlem yapma becerileri ile ilgili çoğunlukla uygun olmayan açıklamalarda bulundukları tespit edilmiştir. İletişim becerisi ile ilgili nispeten uygun açıklamalarda bulunan öğretmen adayı sayısı artmış olsa da bu sayı yetersizdir. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının matematiksel beceri kavramına yönelik hatalı ve kısıtlı algılarının olduğu ifade edilebilir. Araştırma sonuçları bu konuda farkındalığın oluşturulmasının öğretmen eğitimi için kaçınılmaz olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Albarracín, L. (2020). Large Number Estimation as a Vehicle to Promote Mathematical Modeling. Early Childhood Education Journal, 1-11. https://doi.org/10.1007/s10643-020-01104-x.
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Aykaç, N., ve Ulubey, Ö. (2012). Öğretmen adaylarının ilköğretim programının uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri. Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1), 63-82.
  • Barnard, T., ve Tall, D. (1997, July). Cognitive units, connections and mathematical proof. In PME conference (Vol. 2, pp. 2-41). The Program Commıttee Of The 18th Pme Conference.
  • Barwell, R. (2008). Discourse, mathematics and mathematics education. In N. H. Hornberger (Ed.), Encyclopedia of language and education (ss. 317-328). New York: Springer.
  • Bozkurt, E., ve Yavaşca, H. Sınıf Öğretmenlerinin Matematiksel Tahmin Becerisine İlişkin Algılarının ve Öğretim Süreçlerinin İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 9(17), 225-247.
  • Businskas, A. M. (2008). Conversations about connections: How secondary mathematics teachers conceptualize and contend with mathematical connections [Doctoral dissertation]. Faculty of Education-Simon Fraser University.
  • Canbazoğlu, H. B., ve Tarım, K. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı ve farkındalıklarının geliştirilmesine yönelik etkinlik temelli bir uygulama. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 10(4), 1183-1218.
  • De Corte, E., Greer, B., ve Verschaffel, L. (1996). Mathematics teaching and learning. In D. C. Berliner & R. C. Calfee (Eds.), Handbook of educational psychology (pp. 491-549). New York: Simon & Schuster Macmillan.
  • Dede, Y., ve Yaman, S. (2005). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Kurma ve Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 5(18), 41-56.
  • Deringöl, Y. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi kaygıları ve matematik öğretimi yeterlikleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(2), 261-278.
  • Deringöl, Y. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözmeye Yönelik İnançları ile Problem Kurma Özyeterlik İnançlarının İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 31-53.
  • Ellis, A. B. (2007). The influence of reasoning with emergent quantities on students' generalizations. Cognition and Instruction, 25(4), 439-478.
  • Ev Çimen, E. (2019). Strateji üretme yeterliği. In T. Kabael (Eds), Matematik okuryazarlığı ve PISA (ss. 189-241). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Francisco, J. M., ve Maher, C. A. (2005). Conditions for promoting reasoning in problem solving: ınsights from a longitudinal study. Journal of Mathematical Behavior, 24(3-4), 361–372.
  • Gökkurt, B., Deniz, D., Akgün, L., ve Soylu, Y. (2017). Matematik alanında ispat yapma süreci üzerine yapılmış bazı araştırmalardan bir derleme. Başkent University Journal of Education, 1(1), 55-63.
  • Greeno, J. G. (1991). Number sense as situated knowing in a conceptual domain. Journal for Research in Mathematics Education, 22(3), 170-218.
  • Grønmo, L. S., Lindquist, M., Arora, A., ve Mullis, I. V. (2015). TIMSS 2015 mathematics framework. TIMSS, 11-28.
  • Hacıömeroğlu, G., ve Şahin-Taşkın, Ç. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inançları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 539-555.
  • Hwang, J., Choi, K. M., Bae, Y., ve Shin, D. H. (2018). Do teachers’ instructional practices moderate equity in mathematical and scientific literacy?: An investigation of the PISA 2012 and 2015. International Journal of Science and Mathematics Education, 16(1), 25-45.
  • Jeannotte, D., ve Kieran, C. (2017). A conceptual model of mathematical reasoning for school mathematics. Educational Studies in Mathematics, 96(1), 1-16.
  • Jäder, J., Lithner, J., ve Sidenvall, J. (2020). Mathematical problem solving in textbooks from twelve countries. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 51(7), 1120-1136.
  • Jones, K. (2000). The student experience of mathematical proof at university level. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(1), 53-60.
  • Khaerunisak, K., Kartono, K., Hidayah, I., ve Fahmi, A. Y. (2017). The analysis of diagnostic assessment result in PISA mathematical literacy based on students self-efficacy in RME learning. Infinity Journal, 6(1), 77-94.
  • Korkmaz, E., ve Gür, H. (2006). Öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 65-74.
  • Kranda, J. (2008). Precise mathematical language: Exploring the relationship between student vocabulary understanding and student achievement [Master’s thesis]. Department of Teaching, Learning, and Teacher Education, University of Nebraska-Lincoln.
  • Küçükahmet, L. (2006). 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-219.
  • Lemonidis, C. (2015). Mental Computation and Estimation: Implications for mathematics education research, teaching and learning. Routledge.
  • Meyer, M. (2010). Abduction - a logical view for investigating and initiating processes of discovering mathematical coherences. Educational Studies in Mathematics, 74(2), 185–205.
  • Moralı, S., Uğurel, İ., Türnüklü, E., ve Yeşildere, S. (2006). Matematik öğretmen adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 147-160.
  • Mullis, I. V., Martin, M. O., Foy, P., ve Arora, A. (2012). TIMSS 2011 international results in mathematics. International Association for the Evaluation of Educational Achievement. Herengracht 487, Amsterdam, 1017 BT, The Netherlands.
  • Nathan, M. J., ve Koedinger, K. R. (2000). An investigation of teachers' beliefs of students' algebra development. Cognition and Instruction, 18(2), 209-237.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2020). Principles and standards for school mathematics. NCTM, Reston, VA (2000). https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/PSSM_ExecutiveSum mary.pdf adresinden 23.02.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Olkun, S., Şahin, Ö., Akkurt, Z., Dikkartin, F. T., ve Gülbağcı, H. (2010). Modelleme yoluyla problem çözme ve genelleme: İlköğretim öğrencileriyle bir çalışma. Eğitim ve Bilim, 34(151), 65-73.
  • Özcan, M. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının işlemsel tahmin becerilerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özgen, K. (2013). Problem çözme bağlaminda matematiksel ilişkilendirme becerisi: öğretmen adaylari örneği. Education Sciences, 8(3), 323-345.
  • Serin, M. K., ve Korkmaz, İ. (2018). İşbirliğine dayalı ortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelli öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiksel problem çözme becerilerine etkisi. Elementary Education Online, 17(2), 510-531.
  • Sfard, A. (2001). There is more to discourse than meets the ears: Looking at thinking as communicating to learn more about mathematical learning. Educational Studies in Mathematics, 46(1-3), 13-57.
  • Sorby, S. A., ve Panther, G. C. (2020). Is the key to better PISA math scores improving spatial skills?. Mathematics Education Research Journal, 32, 213-233. https://doi.org/10.1007/s13394-020- 00328-9.
  • Soylu, Y. (2009). Sınıf öğretmen adaylarının matematik derslerinde öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilme konusundaki yeterlilikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-16.
  • Steen, L. (1999). Twenty questions about mathematical reasoning. In L. V. Stiff (Ed.), Developing mathematical reasoning in grades K-12. (1999 Yearbook, pp. 270–285). Reston: NCTM.
  • Stylianides, G. J. (2008). An analytic framework of reasoning-and-proving. For the Learning of Mathematics, 28(1), 9–16.
  • Takır, A. (2018). Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançlarının incelenmesi. International Journal of Social Science Research, 7(1), 141-153.
  • Tarim, K., Özsezer, M., ve Canbazoğlu, H. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik ve matematik öğretimine ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1032-1052.
  • Tsao, Y. L. (2004). Exploring the connections among number sense, mental computation performance, and the written computation performance of elementary preservice school teachers. Journal of College Teaching & Learning (TLC), 1(12), 71-90.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., ve Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş Ed.). Ankara: Nobel Akademi.
  • Weinberg, S. L. (2001). Is there a connection between fractions and division? Students' inconsistent responses. Paper presented at the Annual Meeting ofthe American Educational Research Association, April 10-14, 2001, Seattle, WA.
  • Warren, E. (2003). The role of arithmetic structure in the transition from arithmetic to algebra. Mathematics Education Research Journal, 15(2), 122-137.
  • Yılmaz, R. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının rutin olmayan problemleri çözme süreçleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 30-49.
  • Yorulmaz, A., Çokçalışkan, H., ve Çelik, Ö. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel düşünmeleri ile bireysel yenilikçilikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 304-317.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Kilicoglu 0000-0001-7904-4310

Gülşah Özdemir Baki 0000-0002-1497-6528

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kilicoglu, E., & Özdemir Baki, G. (2022). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 99-120. https://doi.org/10.17679/inuefd.943032
AMA Kilicoglu E, Özdemir Baki G. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi. INUEFD. Nisan 2022;23(1):99-120. doi:10.17679/inuefd.943032
Chicago Kilicoglu, Elif, ve Gülşah Özdemir Baki. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 1 (Nisan 2022): 99-120. https://doi.org/10.17679/inuefd.943032.
EndNote Kilicoglu E, Özdemir Baki G (01 Nisan 2022) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 1 99–120.
IEEE E. Kilicoglu ve G. Özdemir Baki, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi”, INUEFD, c. 23, sy. 1, ss. 99–120, 2022, doi: 10.17679/inuefd.943032.
ISNAD Kilicoglu, Elif - Özdemir Baki, Gülşah. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/1 (Nisan 2022), 99-120. https://doi.org/10.17679/inuefd.943032.
JAMA Kilicoglu E, Özdemir Baki G. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi. INUEFD. 2022;23:99–120.
MLA Kilicoglu, Elif ve Gülşah Özdemir Baki. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 1, 2022, ss. 99-120, doi:10.17679/inuefd.943032.
Vancouver Kilicoglu E, Özdemir Baki G. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi. INUEFD. 2022;23(1):99-120.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.