BibTex RIS Kaynak Göster

Development of Perceived Teachers Beaviours Scale

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 1, 115 - 128, 01.02.2013

Öz

Abstract The objective of this study is to improve the scale of the ldquo;Perceived Teacher Behaviour rdquo; This scale has been developed for the aim to present how students studying at first grade in primary school perceive the behaviour of their teachers democratic authoritarian in classrooms or out of classrooms The data of this study have been obtained from 692 students attending fifth class taught by the same teacher during five years nbsp; determined by the schools in the responsibility area of the Diyarbakır Big City Municipality those have low middle top socio economical conditions randomly For the reliability of scale co efficiencies of test retest 70 of half completed fulfilment of test 79 and of Cronbach Alpha have been calculated 75 reached co efficiencies of reliability have been founded What was observed in the end of factor analysis undertaken for the study of validity of scale is that the scale is Composed of two factors Key Words: Perceived teacher behaviours scale scale development democratic authoritarian teacher

Kaynakça

  • Baykul, Y.(2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El kitabı, 4. basım, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Celep, C.(1997). Öğretmenlik yeterlilik duygusu. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, İstanbul, Ocak/Şubat.
  • Crocker , L. Algina, J.(1986). İntroduction to classicial and modern test theory. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Demirtaş, H.(1999). Orta oğretim kurumlarında sorumluluğa dayalı sınıf yönetimi. Öğretmen Dünyası, Sayı 238.
  • Glasser, William(2000). Kaliteli eğitimde öğretmen. Beyaz Yayınları. Çev. Ulaş Kaplan, İstanbul.
  • Gordon, T.(1997). Etkili öğretmenlik eğitimi. Sistem yayıncılık. Çev. Emel Aksay. İstanbul. Güçlü, N.(2000). Öğretmen davranışları. Milli Eğitim Dergisi. Sayı. 147, 25
  • Gürkan, T.(1987). Ortaöğretim kurumlarında öğretime ilişkin sorunlar. AÜEBF. Dergisi, 20,1- Ankara.
  • Jarial, G.S. (1983).Creative and family size. Dayalbagh Educational Institute Research Journal of Education, 1.13-17.
  • Morrison, I.(1991). “Education and experience as factors in effective classroom management”, Psychological Reports.Vol: 69, pp. 803-809.
  • Özgüven, Y.E.(1974). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen zihinsel olmayan faktörler. Hacettepe Üniversitesi Basımevi, Ankara.
  • Sadık, F. (2002). Sınıf içindeki problem davranışların nedenleri. Eğitim Araştırmaları, Sayı.9 Ankara

Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 1, 115 - 128, 01.02.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı; “Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeği” geliştirmektir. Bu ölçek ilköğretim birinci
kademede okuyan öğrencilerin, öğretmenlerinin sınıf içinde ya da sınıf dışında gösterdikleri davranışları
nasıl algıladıklarını (demokratik-otoriter) ortaya koymak amacıyla geliştirilmiştir. Araştırmanın verileri,
Diyarbakır ili Büyükşehir Belediye sınırları içinde alt-orta-üst sosyo-ekonomik düzeydeki okullardan seçkisiz
olarak belirlenen ve aynı öğretmen tarafından beş yıl boyunca okutulan beşinci sınıf öğrencilerinden 692
öğrenci üzerinden elde edilmiştir. Ölçeğin güvenirlilik çalışması için test-tekrar test (.70), testi yarılama (.79)
ve Cronbach Alpha katsayıları(.75) hesaplanmış, elde edilen güvenirlilik katsayıları yüksek bulunmuştur.
Ölçeğin madde analizi ile belirlenen ortalama ayırt edicilik değeri de rjx=.38 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin
geçerlilik çalışması için yapılan faktör analizi sonucunda, ölçeğin iki faktörden oluştuğu gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Baykul, Y.(2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El kitabı, 4. basım, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Celep, C.(1997). Öğretmenlik yeterlilik duygusu. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, İstanbul, Ocak/Şubat.
  • Crocker , L. Algina, J.(1986). İntroduction to classicial and modern test theory. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Demirtaş, H.(1999). Orta oğretim kurumlarında sorumluluğa dayalı sınıf yönetimi. Öğretmen Dünyası, Sayı 238.
  • Glasser, William(2000). Kaliteli eğitimde öğretmen. Beyaz Yayınları. Çev. Ulaş Kaplan, İstanbul.
  • Gordon, T.(1997). Etkili öğretmenlik eğitimi. Sistem yayıncılık. Çev. Emel Aksay. İstanbul. Güçlü, N.(2000). Öğretmen davranışları. Milli Eğitim Dergisi. Sayı. 147, 25
  • Gürkan, T.(1987). Ortaöğretim kurumlarında öğretime ilişkin sorunlar. AÜEBF. Dergisi, 20,1- Ankara.
  • Jarial, G.S. (1983).Creative and family size. Dayalbagh Educational Institute Research Journal of Education, 1.13-17.
  • Morrison, I.(1991). “Education and experience as factors in effective classroom management”, Psychological Reports.Vol: 69, pp. 803-809.
  • Özgüven, Y.E.(1974). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen zihinsel olmayan faktörler. Hacettepe Üniversitesi Basımevi, Ankara.
  • Sadık, F. (2002). Sınıf içindeki problem davranışların nedenleri. Eğitim Araştırmaları, Sayı.9 Ankara
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Yüksel Erdoğdu

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdoğdu, M. Y. (2013). Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 115-128.
AMA Erdoğdu MY. Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi. INUEFD. Şubat 2013;14(1):115-128.
Chicago Erdoğdu, M. Yüksel. “Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, sy. 1 (Şubat 2013): 115-28.
EndNote Erdoğdu MY (01 Şubat 2013) Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 1 115–128.
IEEE M. Y. Erdoğdu, “Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi”, INUEFD, c. 14, sy. 1, ss. 115–128, 2013.
ISNAD Erdoğdu, M. Yüksel. “Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/1 (Şubat 2013), 115-128.
JAMA Erdoğdu MY. Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi. INUEFD. 2013;14:115–128.
MLA Erdoğdu, M. Yüksel. “Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 1, 2013, ss. 115-28.
Vancouver Erdoğdu MY. Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi. INUEFD. 2013;14(1):115-28.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.