BibTex RIS Kaynak Göster

Problems of Educational Unions and Solutions: A Qualitative Study

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 2, 57 - 78, 01.04.2012

Öz

Main purpose of this study is to determine the problems of educational unions depending on the perceptions of the teachers who are the members of a union or who find the ways to solve such problems The study is in a survey model and it was carried out using qualitative research design The study was carried out during the 2011 2012 education year on a total of 40 teachers 20 of whom were the members of a union 20 of whom were not working for 10 primary schools in Kars province As a data collection instrument a semi structural interview form titled ?Problems of Educational Unions? was used in the study Data analysis was done using content analysis technique one of the qualitative data analysis techniques According to the result of the study the teachers who were the members of an educational union stated common problems educational unions in Turkey confront were economic problems not finding enough number of members not meeting the needs of teachers not making the teachers being aware of such unions not trying to solve the problems of the teachers properly not functioning enough due to the influence of political pressure not serving sufficiently because of the fearing of political interference and not being taken into consideration by the government

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1980). Öğretmen örgütlenmesi (Türkiye, Fransa, İsviçre ve Uluslararası Düzeyde Kuruluşlar, Etkinlikler, Sorunlar). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Altunya, N. (2008). Türkiye’de öğretmen örgütlenmesi (1908-2008). Ankara: Ürün Yayınları.
  • Bascia,N.(1994). Union in teacher’s porfessional lives: Social, intellectual and practical concerns. New York: Teachers CollegePresss.
  • Battal, E. ve İnce, T. (2004). Öğretmen örgütlenmeleri ve eğitim bir-sen. Ankara: Eğitim Bir Sen Yayınları 2004
  • Baysal, Ö.(2006). Sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları (Uşak Örneği) Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bölümü
  • Demiryürek, E. (2008). Eğitim iş kolunda faaliyet gösteren kamu sendikalarına üye öğretmenlerin eğitim sürecinde kazandırılmasını gerekli gördükleri değerlere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Friedrich Ebert Vakfı (1996). Küreselleşme sürecinde ve değişen koşullarda Türk sendikacılık hareketi: fırsatlar ve riskler, İstanbul: Friedrich Ebert Vakfı Yayını, 1996, s. 19.
  • Gökçe E. (2009) İlköğretim öğretmenlerinin öğretmen örgütlerine (sendikalara) üye olmama sebepleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül, 2009.
  • Gül, M. H. (2007) Eğitim çalışanlarının eğitim sendikalarına bakışı, beklentileri ve sendikaların eğitim çalışanlarına yönelik faaliyetleri ve beklentileri. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Lordoğlu, K.(2004).Türkiye‟de mevcut bazı sendikaların liderlik ve yönetim anlayışları ve bazı sendikal sorunlardan örnekler. Çalışma ve toplum, 2004/1.
  • Miles, M.B.ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis, (2nd ed. ). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Özkiraz, A. ve Talu, N. (2008) Sendikaların doğuşu; Türkiye ve Batı Avrupa ülkeleri karşılaştırması Sosyal bilimler araştırmaları dergisi. 2, (2008): 108-126.
  • Serinoğlu,R. (2004).“Eğitim hizmet kolundaki sendikaların eğitim amaçları ve amaçladıkları insan modelleri” (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • Şimşek ,H. ve Seashore, K. (2008). Teacher unions, new union ismand shifting cultural metaphors. Eurasian journal of educational research, 31, pp, 93-113/ 2008
  • Taş, A. (1995). İlköğretim okulları öğretmenlerinin eğitim sendikalarından,
  • sendikacıların öğretmenlerden beklentileri. Ankara Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Tok, T. N. (1996). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin mesleki örgütlenmeye ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Uçkan, B. ve Kağnıcıoğlu, D. (2008). “İşçilerin sendikalara ilişkin algı ve tutumları: Eskişehir örneği”, Sendikal Hak ve Özgürlükler – Türkiye Gerçeği” Sempozyumu Kasım 2008, Ankara.
  • Ulutaş, U. ve Sönmez, İ. (2011). Eğitimci kadınların sendikal örgütlenme eğilimleri ve
  • sendikal sürece katılım düzeyleri üzerine bir inceleme (Eskişehir
  • Örneği).Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu.
  • Yıldırım,A., ve Şimşek,H.(2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (Genişletilmiş 5. baskı.). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • www.csgb.gov.tr/csgb Portal/ Show Property WLP%20 Repository/csgb/dosyalar /istatistikler/ 4688_istatistik_2011 15. Eylül 2011 tarihinde T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 2011 kamu çalışanları sendikaları üye sayısı alınmıştır

Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 2, 57 - 78, 01.04.2012

Öz

Bu araştırmanın temel amacı sendikalı ve sendikasız öğretmenlerin görüşlerine göre eğitim sendikalarının yaşadıkları sorunları ortaya koymak ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirmektir Araştırma tarama modelinde desenlenmiş ve nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir Araştırma 2011 2012 eğitim öğretim yılında Kars?taki 10 ilköğretim okulunda görev yapan 20?si sendika üyesi 20?si sendika üyesi olmayan öğretmen olmak üzere toplam 40 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir Bu araştırmada veri toplama aracı olarak ?Eğitim Sendikalarının Yaşadıkları Sorunlar? başlıklı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır Veriler nitel veri analizi tekniklerinden içerik analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir Araştırmanın sonucunda sendikalı öğretmenler Türkiye?deki eğitim sendikalarının karşılaştıkları en önemli sorunları; ekonomik sıkıntılar yeterli üye bulamama öğretmenlere yeterince yardımcı olamama yeteri kadar kendilerini tanıtamama gerçek anlamda öğretmenlerin sorunlarına değinmeme siyasi baskıdan korkularak kimseye ters düşmemek adına yeterli faaliyet yapmama hükümet tarafından ciddiye alınmama olarak ifade etmişlerdir

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1980). Öğretmen örgütlenmesi (Türkiye, Fransa, İsviçre ve Uluslararası Düzeyde Kuruluşlar, Etkinlikler, Sorunlar). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Altunya, N. (2008). Türkiye’de öğretmen örgütlenmesi (1908-2008). Ankara: Ürün Yayınları.
  • Bascia,N.(1994). Union in teacher’s porfessional lives: Social, intellectual and practical concerns. New York: Teachers CollegePresss.
  • Battal, E. ve İnce, T. (2004). Öğretmen örgütlenmeleri ve eğitim bir-sen. Ankara: Eğitim Bir Sen Yayınları 2004
  • Baysal, Ö.(2006). Sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları (Uşak Örneği) Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bölümü
  • Demiryürek, E. (2008). Eğitim iş kolunda faaliyet gösteren kamu sendikalarına üye öğretmenlerin eğitim sürecinde kazandırılmasını gerekli gördükleri değerlere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Friedrich Ebert Vakfı (1996). Küreselleşme sürecinde ve değişen koşullarda Türk sendikacılık hareketi: fırsatlar ve riskler, İstanbul: Friedrich Ebert Vakfı Yayını, 1996, s. 19.
  • Gökçe E. (2009) İlköğretim öğretmenlerinin öğretmen örgütlerine (sendikalara) üye olmama sebepleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül, 2009.
  • Gül, M. H. (2007) Eğitim çalışanlarının eğitim sendikalarına bakışı, beklentileri ve sendikaların eğitim çalışanlarına yönelik faaliyetleri ve beklentileri. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Lordoğlu, K.(2004).Türkiye‟de mevcut bazı sendikaların liderlik ve yönetim anlayışları ve bazı sendikal sorunlardan örnekler. Çalışma ve toplum, 2004/1.
  • Miles, M.B.ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis, (2nd ed. ). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Özkiraz, A. ve Talu, N. (2008) Sendikaların doğuşu; Türkiye ve Batı Avrupa ülkeleri karşılaştırması Sosyal bilimler araştırmaları dergisi. 2, (2008): 108-126.
  • Serinoğlu,R. (2004).“Eğitim hizmet kolundaki sendikaların eğitim amaçları ve amaçladıkları insan modelleri” (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde: Niğde Üniversitesi.
  • Şimşek ,H. ve Seashore, K. (2008). Teacher unions, new union ismand shifting cultural metaphors. Eurasian journal of educational research, 31, pp, 93-113/ 2008
  • Taş, A. (1995). İlköğretim okulları öğretmenlerinin eğitim sendikalarından,
  • sendikacıların öğretmenlerden beklentileri. Ankara Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Tok, T. N. (1996). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin mesleki örgütlenmeye ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Uçkan, B. ve Kağnıcıoğlu, D. (2008). “İşçilerin sendikalara ilişkin algı ve tutumları: Eskişehir örneği”, Sendikal Hak ve Özgürlükler – Türkiye Gerçeği” Sempozyumu Kasım 2008, Ankara.
  • Ulutaş, U. ve Sönmez, İ. (2011). Eğitimci kadınların sendikal örgütlenme eğilimleri ve
  • sendikal sürece katılım düzeyleri üzerine bir inceleme (Eskişehir
  • Örneği).Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu.
  • Yıldırım,A., ve Şimşek,H.(2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (Genişletilmiş 5. baskı.). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • www.csgb.gov.tr/csgb Portal/ Show Property WLP%20 Repository/csgb/dosyalar /istatistikler/ 4688_istatistik_2011 15. Eylül 2011 tarihinde T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 2011 kamu çalışanları sendikaları üye sayısı alınmıştır
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Taşdan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşdan, M. (2012). Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 57-78.
AMA Taşdan M. Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma. INUEFD. Nisan 2012;13(2):57-78.
Chicago Taşdan, Murat. “Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, sy. 2 (Nisan 2012): 57-78.
EndNote Taşdan M (01 Nisan 2012) Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 2 57–78.
IEEE M. Taşdan, “Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma”, INUEFD, c. 13, sy. 2, ss. 57–78, 2012.
ISNAD Taşdan, Murat. “Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/2 (Nisan 2012), 57-78.
JAMA Taşdan M. Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma. INUEFD. 2012;13:57–78.
MLA Taşdan, Murat. “Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 13, sy. 2, 2012, ss. 57-78.
Vancouver Taşdan M. Eğitim İşkolundaki Sendikaların Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Nitel Bir Çalışma. INUEFD. 2012;13(2):57-78.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.