BibTex RIS Kaynak Göster

The Influence of Instructional Design Prepared For BrainCompatible Learning on Students? Learning and Attitudestowards Lessons

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 2, 85 - 106, 01.04.2011

Öz

The present study used a qualitative case study research methodology to examine cognitive learning level and affective voluntary collaboration the attitude towards the lesson and teachers etc changes among the students as a result of a brain compatible learning environment prepared for production consumption and productivity units of an elementary school fourth grade social studies course The study involved 72 fourthgrade students at a private school within the provincial borders of Istanbul The data were obtained through focus group discussions carried out with teachers and three different student groups The focus group results suggest that the enriched class environment applied within the framework of brain compatible learning has a positive effect on learning The results indicate that visuals used in the school or class such as placards; drama physical activities the attitude of teacher applications such as puzzles and music all positively affect students? attitudes towards the school and class their participation in the lesson their motivations and in class activities

Kaynakça

  • Bassey, M. (1999). Case study research in educational setting. USA: Open University Press.
  • Baştuğ, M. (2007). Selçuk üniversitesi beyin uyumlu öğrenme kuramının ilköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Bellah, K. A., Robinson, J. S., Kaufman, E. K., Haase-Witler, P., Martindale, L., and Akers, C. (2008). Brain-based learning: A synthesis of research. NACTA Journal 52(2),15-22.
  • Caine, G., Caine, R. (1991). The use of brain research as a basis for evaluating ıntegrative approaches to education. Journal of the Society of Accelerated Learning and Teaching, p.365.
  • Cengiz, Y. (2004). Yabancı dilde sözcük öğretimine müzik kullanımının etkilerinin beyin uyumlu öğrenme kuramı ışığında araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Çelebi, K.(2008). Beyin uyumlu öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Çengelci T. (2007). Sosyal bilgiler dersinde beyin uyumlu öğrenmenin akademik başarıya ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Elementary Education Online, 6(1), 62-75. [Online]:http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Erduran-Avcı, D. (2007). Beyin uyumlu öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Erlauer, L. (2003) Brain-compatible classroom : Using what We know about learning to ımprove teaching. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Hasra K. (2007). Beyin uyumlu öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi.
  • İskender, P., Kuş A. (2007). Beyin uyumlu öğretimin öğrencilerin tarih dersine olan tutumlarına etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 70-74
  • Jensen, E. (2000). Different brains, different learners—how to reach the hard to reach. San Diego, CA: The Brain Store, Inc.
  • Jensen, E. (2001). Arts with the brain in mind. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Jensen, E.(2005). Teaching with the brain in mind (2nd Edition). Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Kaufman, E.K., Robinson J.S., Beilah K.A., Akers C., Haase-Witller, P., Martindale L. (2008) Engaging students with brain-based learning. Techniques, 50-55. http://www.acteonline.org/uploadedFiles/Publications_and_Online_Media/files/file s-techniques-2008/Research-Report-September-2008.pdf. Adresinden 10.06.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Keeley, T.J.H., Fox K.R. (2009). The impact of physical activity and fitness on academic achievement and cognitive performance in children. International Review of Sport and Exercise Psychology, 2(2), 198-214.
  • McGeehan J. (2001). Brain-compatible learning. Green Teacher, 64. http://www.greenteacher.com/articles/McGeehan.pdf. Adresinden 03.05.2009 tarihinde indirildi.
  • Özden, M. (2005). Fen Bilgisi dersinde beyin uyumlu öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi.
  • Özden, M., Gültekin M. (2008). The effects of brain-based learning on academic achievement and retention of knowledge in science Course. Electronic Journal of Science Education, 12(1), 3-19.
  • Peder, P. (2009). Türkçe dersinde beyin uyumlu öğrenme modelinin öğrenci, akademik başarısı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Tellis, W. (1997). Application of a case study methodolojy. The Qualitative Report, 3(3). www.nova.edu/ssss/QR/QR3-3/tellis2.html, adresinden 02.06.2011 tarihinde indirildi.
  • Trudeau, F., Shephard R.J. (2008).Physical education, school physical activity, school sports and academic performance. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 5(10), 1-12.
  • Wolfe, P. (2001) Brain matters: Translating research into classroom practice. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2000). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
  • Yin, R.K. (2003). Case study research: Design and methods. USA: Sage Publications.

Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 2, 85 - 106, 01.04.2011

Öz

Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersi, üretim-tüketim ve verimlilik
ünitesi için tasarlanan beyin uyumlu öğrenme ortamının öğrenciler üzerinde yarattığı
bilişsel (öğrenme düzeyi) ve duyuşsal (birlikte çalışmaya gönüllülük, derse ve öğretmene
karşı tutum vb.) değişimlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul il sınırları içerisinde yer alan özel bir okulun, dördüncü
sınıfına devam eden 72 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler öğretmenlerle ve üç farklı
öğrenci grubuyla yapılan odak grup görüşmeleri ile elde edilmiştir. Odak grup
görüşmelerinin sonuçlarına göre, beyin uyumlu öğrenme çerçevesinde uygulanan
zenginleştirilmiş sınıf ortamının, öğrenme üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna
varılabilir. Okul ve sınıftaki poster, afiş gibi görseller, drama, fiziksel hareketler,
öğretmenin tutumu, bilmeceler ve müzik gibi uygulamaların, öğrencilerin, okula ve derse
yönelik tutumlarını, derse katılımlarını, motivasyonlarını, sınıf içi aktivitelerini olumlu
yönde etkilediği söylenebilir.

Kaynakça

  • Bassey, M. (1999). Case study research in educational setting. USA: Open University Press.
  • Baştuğ, M. (2007). Selçuk üniversitesi beyin uyumlu öğrenme kuramının ilköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Bellah, K. A., Robinson, J. S., Kaufman, E. K., Haase-Witler, P., Martindale, L., and Akers, C. (2008). Brain-based learning: A synthesis of research. NACTA Journal 52(2),15-22.
  • Caine, G., Caine, R. (1991). The use of brain research as a basis for evaluating ıntegrative approaches to education. Journal of the Society of Accelerated Learning and Teaching, p.365.
  • Cengiz, Y. (2004). Yabancı dilde sözcük öğretimine müzik kullanımının etkilerinin beyin uyumlu öğrenme kuramı ışığında araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Çelebi, K.(2008). Beyin uyumlu öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Çengelci T. (2007). Sosyal bilgiler dersinde beyin uyumlu öğrenmenin akademik başarıya ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Elementary Education Online, 6(1), 62-75. [Online]:http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Erduran-Avcı, D. (2007). Beyin uyumlu öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Erlauer, L. (2003) Brain-compatible classroom : Using what We know about learning to ımprove teaching. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Hasra K. (2007). Beyin uyumlu öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi.
  • İskender, P., Kuş A. (2007). Beyin uyumlu öğretimin öğrencilerin tarih dersine olan tutumlarına etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 70-74
  • Jensen, E. (2000). Different brains, different learners—how to reach the hard to reach. San Diego, CA: The Brain Store, Inc.
  • Jensen, E. (2001). Arts with the brain in mind. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Jensen, E.(2005). Teaching with the brain in mind (2nd Edition). Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Kaufman, E.K., Robinson J.S., Beilah K.A., Akers C., Haase-Witller, P., Martindale L. (2008) Engaging students with brain-based learning. Techniques, 50-55. http://www.acteonline.org/uploadedFiles/Publications_and_Online_Media/files/file s-techniques-2008/Research-Report-September-2008.pdf. Adresinden 10.06.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Keeley, T.J.H., Fox K.R. (2009). The impact of physical activity and fitness on academic achievement and cognitive performance in children. International Review of Sport and Exercise Psychology, 2(2), 198-214.
  • McGeehan J. (2001). Brain-compatible learning. Green Teacher, 64. http://www.greenteacher.com/articles/McGeehan.pdf. Adresinden 03.05.2009 tarihinde indirildi.
  • Özden, M. (2005). Fen Bilgisi dersinde beyin uyumlu öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi.
  • Özden, M., Gültekin M. (2008). The effects of brain-based learning on academic achievement and retention of knowledge in science Course. Electronic Journal of Science Education, 12(1), 3-19.
  • Peder, P. (2009). Türkçe dersinde beyin uyumlu öğrenme modelinin öğrenci, akademik başarısı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Tellis, W. (1997). Application of a case study methodolojy. The Qualitative Report, 3(3). www.nova.edu/ssss/QR/QR3-3/tellis2.html, adresinden 02.06.2011 tarihinde indirildi.
  • Trudeau, F., Shephard R.J. (2008).Physical education, school physical activity, school sports and academic performance. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 5(10), 1-12.
  • Wolfe, P. (2001) Brain matters: Translating research into classroom practice. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2000). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
  • Yin, R.K. (2003). Case study research: Design and methods. USA: Sage Publications.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Yüksel Bu kişi benim

Süleyman Avcı Bu kişi benim

Mürşide Dut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yüksel, A., Avcı, S., & Dut, M. (2011). Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 85-106.
AMA Yüksel A, Avcı S, Dut M. Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. INUEFD. Nisan 2011;12(2):85-106.
Chicago Yüksel, Arzu, Süleyman Avcı, ve Mürşide Dut. “Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine Ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12, sy. 2 (Nisan 2011): 85-106.
EndNote Yüksel A, Avcı S, Dut M (01 Nisan 2011) Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 2 85–106.
IEEE A. Yüksel, S. Avcı, ve M. Dut, “Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi”, INUEFD, c. 12, sy. 2, ss. 85–106, 2011.
ISNAD Yüksel, Arzu vd. “Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine Ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12/2 (Nisan 2011), 85-106.
JAMA Yüksel A, Avcı S, Dut M. Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. INUEFD. 2011;12:85–106.
MLA Yüksel, Arzu vd. “Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine Ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 12, sy. 2, 2011, ss. 85-106.
Vancouver Yüksel A, Avcı S, Dut M. Beyin Uyumlu Öğrenmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Öğrenmesine ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. INUEFD. 2011;12(2):85-106.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.