BibTex RIS Kaynak Göster

Prospective Teachers? Temperament Character and Personality Traits

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 19 - 44, 01.04.2010

Öz

Career choices of individuals reflect personality traits to a great extend This is also true for prospective teachers In other words prospective teachers? career choices are expected to match with their personality traits The aim of this study is to examine the differences between temperament character and identity of the prospective teachers according to gender and their chosen fields of study The sample of the study consisted of a total of 255 student teachers attending the first year of teacher education during the curriculum year of 2008 2009 at Dokuz Eylül University The findings of the study showed that female students had the tendency to be more cooperative reward dependent and harm avoidant as compared to male students There were no significant gender differences in terms of personal social and collective identity It was found that temperament and characters such as novelty seeking harm avoidance and selfdirectedness differed significantly in terms of students? chosen fields of teaching There were also significant differences in personal and collective identity in terms of chosen fields No differences were found for social identity regarding chosen fields of teaching

Kaynakça

  • Acat, M. B. ve Yenilmez, K. (2004). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon (güdülenme) düzeyleri. Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 53(12), 125-139.
  • Ak, M., Özmenler, N. K., ve Özşahin, A. (2008). İntihar girişimi ile mizaç ve karakter özellikleri arasındaki ilişkinin major depresif bozukluk örnekleminde irdelenmesi. Klinik Psikiyatri, 11, 33-44.
  • Allen, J. (2008). Temperement in education. Also, success in teaching. South Carolina: BiblioBazaar, LLC.
  • Arkar, H. (2005). Cloninger’in psikobiyolojik kişilik kuramı. Türk Psikoloji Bülteni, 36, 82-94.
  • Arkar, H. (2008). Cloninger’in mizaç ve karakter boyutları ile kişilik bozukları arasındaki ilişki. Klinik Psikiyatri, 11, 115-124.
  • Arkar ve diğ. (2005). Mizaç ve karakter envanterinin Türkçe formunun faktör yapısı, geçerlik ve güvenirliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 16(3), 190-204.
  • Berens, L. V. (1999). Sixteen personality types: Descriptions for self-discovery. California: Telos Publications.
  • Berube, C. T. (2010). The x factor: Personality traits of exceptional science teachers. North Carolina: Information Age Publishing, Inc.
  • Brookhart, S. M. ve Freeman, D. J. (1992). Characterics of entering candidates. Review of Educational Research, 62(1), 37-60.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik: Psikoloji biliminin insan doğasına dair söyledikleri. (Çev. İnan D. Erguvan Saruoğlu). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cardell, C. D. ve Parmar, R. S. (1988). Teacher perceptions of temperament characteristics of children classified as learning disabled. Journal of Learning Disabilities, 21(8), 497-502.
  • Carver, C. S. ve Scheier, M. F. (2000). Perspectives on personality. (4. Baskı). Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Coakes, S. J. (2005). SPSS: Analysis without anguish: Version 12.0 for Windows. Milton: John Wiley and Sons Ltd.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. (6. Baskı). Oxon: Routledge.
  • Coşkun, H. (2004). Kimlik ölçeğinin bir Türk örnekleminde geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 7(14), 49-60.
  • Cresswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. California: Sage Publications.
  • Cloninger, C. R. (1986). A unified biosocial theory of personality and its role in the development of anxiety states. Psychiatr Dev, 4(3), 167-226.
  • Cloninger, D. R. (1987). A systematic method for clinical description and classification of personality variants: A proposal. Archives of General Psychiatry, 44(6), 573588.
  • Cloninger, C. R. (1998). A psychobiological model of temperament and character. İçinde J. Richter, M. Eisemann, K. Bloow ve D. Schlafke (Ed.) The development of psychiatry and its complexity. Berlin: Waxmann.
  • Cloninger, C. R. ve Svrakic D. M. (1997). Integrative psychobiological approach to psychiatric assessment and treatment. Interpersonal and Biological Processes, 60(2), 120-141.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 32(162), 136-145.
  • Darcan, A., Onur, E., Köse, T., Alkın, T. ve Erdem, A. (2008). Temporomandibuler bozukluğu olan hastalarda mizaç ve karakter boyutları. Türk Psikiyatri Dergisi, 19(3), 274-282.
  • Day, C. (2002). School reform and transitions in teacher professionalism and identity. International Journal of Educational Research, 37, 677–692.
  • Danielewicz, J. (2001). Teaching selves: Identity, pedagogy, and teacher education. New York: State University of New York Press.
  • Delli, D. A. ve Vera, E. M. (2003). Psychological and Contextual Influences on the Teacher Selection Interview: A Model for Future Research. Journal of Personnel Evaluation in Education, 17(2), 137-155.
  • Demirel, Ö. (2002). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Ensari H. ve Gündüz, Y. (2006). İlköğretim okullarında yönetim ve kalite. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Friedman, H. S. ve Schustack, M. V. (2003). Personality: Classic theories and modern research. (2. Baskı). Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Gitomer, D. H. ve Latham, A. S. (2000). Generalizations in teacher education seductive and misleading. Journal of Teacher Education, 51(3), 215-220.
  • Green, S. B. ve Salkind, N.J. (2008). Using SPSS for windows and macintosh. analyzing and understanding data. (5. Baskı). New Jersey: Upper Saddle River.
  • Katz, L. G. ve Raths, J. D. (1985). Dispositions as goals for teacher education. Teaching and Teacher Education, 1(4), 301-307.
  • Kristal, J. (2005). The temperament perspective: Working with children’s behavioral styles. Maryland: Brookes Pub.
  • Köse, S. ve diğ. (2004). Mizaç ve karakter envanteri (Türkçe TCI) geçerlik, güvenirlik ve faktör yapısı. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni, 14(3), 107-131.
  • Kuzgun, Y. (2006). Meslek gelişimi ve danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lasky, S. (2005). A sociocultural approach to understanding teacher identity, agency and professional vulnerability in a context of secondary school reform. Teaching and Teacher Education, 21, 899–916.
  • Malvern, D. D. (1991). Assessing the personal qualities of applicants to teacher traning. Studies in Educational Evaluation, 17(2-3), 239-253.
  • Martinez, M. C. (2004). Teachers working together for school success. California: Corwin Press.
  • McKenny, C. (2005). The personality of the teacher. South Carolina: BiblioBazaar, LLC.
  • Morgon, G. A., Leech, N. L., Gloeckner, G.W. ve Barrett, K. C.(2004). SPSS for introductory statistics use and interpretation. (2. Baskı). New Jersey: Lawrence Erlbaum Ass.
  • Oğuzlar, A. (2003). Veri ön işleme. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21, 67-76.
  • Oktay, A. ve Unutkan, Ö. P. (2008). Çağdaş bir okul ve kurum olma sürecinde öğretmenlik. 22-23.Mart.2008, İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Psikolojisi Sempozyumu.
  • Osguthorpe, R. D. (2008). On the reasons we want teachers of good disposition and moral character. Journal of Teacher Education, 59(4), 288-299.
  • Özçetin, A., Maraş, A., Ataoğlu, A. ve İçmeli, C. (2008). Deprem sonucu gelişen travma sonrası stres bozukluğu ile kişilik bozuklukları arasında ilişki. Düzce Tıp Fakültesi Dergisi; 2, 8-18.
  • Öztürk, C. (2001). 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, (Ed. Orhan Oğuz ve Halis Ayhan). 21. Yüzyılın Eşiğinde Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme, İstanbul: Sedar Eğitim Araştırma Yayıncılık.
  • Pervin, L. A. ve John, O. P. (2001). Personality: Theory and research. (8. Baskı). New York: John Wiley and Sons.
  • Porteous, M. (1997). Occupational psychology. Essex: Pearson Education Limited.
  • Rudasill, K., M. ve Rimm-Kaufmann, S., E. (2009). Teacher-child relationship quality. The roles of child temperament and teacher-child intecrations. Early Childhood Quarterly, 24(2), 107-120.
  • Rushton, S., Morgani J. ve Richard, M. (2007). Teacher’s Myers-Briggs personality profiles: Identifying effective teacher personality traits. Teaching and Teacher Education, 23, 432-441.
  • Russell, T., McPherson, S. ve Martin, A. K. (2001). Coherence and collaboration in teacher education reform. Canadian Journal of Education, 26(1), 37-55.
  • Sardoğan, M. E. ve Karahan, T. F. (2007). Kişilik gelişimi. A. Kaya (Ed.). Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA yayıncılık.
  • Sayın, A. ve Aslan, S. (2005). Duygudurum bozuklukları ile huy, karakter ve kişilik ilişkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 16 (4), 276-283.
  • Schutz, P. A., Cross, D. I., Hong, J. Y. ve Osbon, J. N. (2007). Teacher identities, beliefs and goals related to emotions in the classroom. Schutz P. A., Pekrun R. (Ed.). Emotion in education. California: Elsevier Inc.
  • Stronge, J. H. (2007). Qualities of effective teachers. Virginia: Association for supervision and Curriculum Development.
  • Stronge, J. H., Tucker, P. D. ve Hidman, J. L. (2004). Handbook for qualities of effective teachers. Virginia: Association for supervision and Curriculum Development.
  • Symonds, P. M. (1946). Evaluation of teacher personality. Teachers College Record, 19, 21-34.
  • Tanner, W. C. (1954). Personality bases in teacher selection. Phi Delta Kappa International. 45, 271-277.
  • Teven, J. J. (2007). Teacher temperament: Correlates with teacher caring, burout, and organizational outcomes. Communication Education, 56(3), 382-400.
  • Türkçapar, H. M., Örsel, S., Uğurlu, M., Sargın, E., Turhan, M., Akkoyunlu, S., Hatıloğlu, U., ve Karakaş, G. (2007). Kişilik inanç ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği. Klinik Psikiyatri, 10, 177-199.
  • Yancar, C. (2005). Madde bağımlılarında ikinci eksen komorbidite ve kişilik özelliklerinin bağımlılık şiddeti ve yaşam kalitesine etkisinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Bakırköy Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi.
  • Yazgan İnanç, B. ve Yerlikaya, E. E. (2008). Kişilik kuramları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yetim, A. A. ve Göktaş, Z. (2004). Öğretmenin mesleki ve kişisel özellikleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 541-550.
  • Zembylas, M. (2003). Emotions and teacher identity: A poststructural perspective. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 9(3), 213-238.

Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 19 - 44, 01.04.2010

Öz

Bireylerin seçtikleri meslekler onların kişilik özelliklerini yansıtmaktadır Öğretmenlik mesleğini tercih eden bireylerin de benzer kişilik örüntüleri sergilemesi beklenmektedir Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci kademede görev alacak öğretmen adaylarının mizaç karakter ve kimlik özelliklerinin cinsiyete ve eğitim aldıkları bölüme göre farklılık gösterip göstermediklerini incelemektir Araştırmaya Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine 2008 2009 öğretim yılında yerleşen 256 birinci sınıf öğretmen adayı katılmıştır Araştırma bulgularına göre kadın öğretmen adayları erkek öğretmen adaylarına göre daha yüksek zarardan kaçınma ödül bağımlılığı ve iş birliği yapma düzeylerine sahiptirler Kimlik ölçeğinin alt boyutları cinsiyete dayalı olarak incelendiğinde kişisel kimlik sosyal kimlik veya kolektif kimlik boyutunda cinsiyete dayalı anlamlı farklılıkların olmadığı bulunmuştur Mizaç ve karakter ölçeklerinin alt boyutları olan yenilik arayışı zarardan kaçınma ve kendi kendini yönetme boyutlarında bölüme göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur Katılımcıların kimlik özellikleri bölüme göre incelendiğinde kişisel kimlik ve kolektif kimlik boyutlarında anlamlı farklılıklar olduğu ancak sosyal kimlik boyutunda bölüme dayalı anlamlı farklılıklar olmadığı görülmüştür

Kaynakça

  • Acat, M. B. ve Yenilmez, K. (2004). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon (güdülenme) düzeyleri. Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 53(12), 125-139.
  • Ak, M., Özmenler, N. K., ve Özşahin, A. (2008). İntihar girişimi ile mizaç ve karakter özellikleri arasındaki ilişkinin major depresif bozukluk örnekleminde irdelenmesi. Klinik Psikiyatri, 11, 33-44.
  • Allen, J. (2008). Temperement in education. Also, success in teaching. South Carolina: BiblioBazaar, LLC.
  • Arkar, H. (2005). Cloninger’in psikobiyolojik kişilik kuramı. Türk Psikoloji Bülteni, 36, 82-94.
  • Arkar, H. (2008). Cloninger’in mizaç ve karakter boyutları ile kişilik bozukları arasındaki ilişki. Klinik Psikiyatri, 11, 115-124.
  • Arkar ve diğ. (2005). Mizaç ve karakter envanterinin Türkçe formunun faktör yapısı, geçerlik ve güvenirliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 16(3), 190-204.
  • Berens, L. V. (1999). Sixteen personality types: Descriptions for self-discovery. California: Telos Publications.
  • Berube, C. T. (2010). The x factor: Personality traits of exceptional science teachers. North Carolina: Information Age Publishing, Inc.
  • Brookhart, S. M. ve Freeman, D. J. (1992). Characterics of entering candidates. Review of Educational Research, 62(1), 37-60.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik: Psikoloji biliminin insan doğasına dair söyledikleri. (Çev. İnan D. Erguvan Saruoğlu). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cardell, C. D. ve Parmar, R. S. (1988). Teacher perceptions of temperament characteristics of children classified as learning disabled. Journal of Learning Disabilities, 21(8), 497-502.
  • Carver, C. S. ve Scheier, M. F. (2000). Perspectives on personality. (4. Baskı). Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Coakes, S. J. (2005). SPSS: Analysis without anguish: Version 12.0 for Windows. Milton: John Wiley and Sons Ltd.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. (6. Baskı). Oxon: Routledge.
  • Coşkun, H. (2004). Kimlik ölçeğinin bir Türk örnekleminde geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 7(14), 49-60.
  • Cresswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. California: Sage Publications.
  • Cloninger, C. R. (1986). A unified biosocial theory of personality and its role in the development of anxiety states. Psychiatr Dev, 4(3), 167-226.
  • Cloninger, D. R. (1987). A systematic method for clinical description and classification of personality variants: A proposal. Archives of General Psychiatry, 44(6), 573588.
  • Cloninger, C. R. (1998). A psychobiological model of temperament and character. İçinde J. Richter, M. Eisemann, K. Bloow ve D. Schlafke (Ed.) The development of psychiatry and its complexity. Berlin: Waxmann.
  • Cloninger, C. R. ve Svrakic D. M. (1997). Integrative psychobiological approach to psychiatric assessment and treatment. Interpersonal and Biological Processes, 60(2), 120-141.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 32(162), 136-145.
  • Darcan, A., Onur, E., Köse, T., Alkın, T. ve Erdem, A. (2008). Temporomandibuler bozukluğu olan hastalarda mizaç ve karakter boyutları. Türk Psikiyatri Dergisi, 19(3), 274-282.
  • Day, C. (2002). School reform and transitions in teacher professionalism and identity. International Journal of Educational Research, 37, 677–692.
  • Danielewicz, J. (2001). Teaching selves: Identity, pedagogy, and teacher education. New York: State University of New York Press.
  • Delli, D. A. ve Vera, E. M. (2003). Psychological and Contextual Influences on the Teacher Selection Interview: A Model for Future Research. Journal of Personnel Evaluation in Education, 17(2), 137-155.
  • Demirel, Ö. (2002). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Ensari H. ve Gündüz, Y. (2006). İlköğretim okullarında yönetim ve kalite. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Friedman, H. S. ve Schustack, M. V. (2003). Personality: Classic theories and modern research. (2. Baskı). Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Gitomer, D. H. ve Latham, A. S. (2000). Generalizations in teacher education seductive and misleading. Journal of Teacher Education, 51(3), 215-220.
  • Green, S. B. ve Salkind, N.J. (2008). Using SPSS for windows and macintosh. analyzing and understanding data. (5. Baskı). New Jersey: Upper Saddle River.
  • Katz, L. G. ve Raths, J. D. (1985). Dispositions as goals for teacher education. Teaching and Teacher Education, 1(4), 301-307.
  • Kristal, J. (2005). The temperament perspective: Working with children’s behavioral styles. Maryland: Brookes Pub.
  • Köse, S. ve diğ. (2004). Mizaç ve karakter envanteri (Türkçe TCI) geçerlik, güvenirlik ve faktör yapısı. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni, 14(3), 107-131.
  • Kuzgun, Y. (2006). Meslek gelişimi ve danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lasky, S. (2005). A sociocultural approach to understanding teacher identity, agency and professional vulnerability in a context of secondary school reform. Teaching and Teacher Education, 21, 899–916.
  • Malvern, D. D. (1991). Assessing the personal qualities of applicants to teacher traning. Studies in Educational Evaluation, 17(2-3), 239-253.
  • Martinez, M. C. (2004). Teachers working together for school success. California: Corwin Press.
  • McKenny, C. (2005). The personality of the teacher. South Carolina: BiblioBazaar, LLC.
  • Morgon, G. A., Leech, N. L., Gloeckner, G.W. ve Barrett, K. C.(2004). SPSS for introductory statistics use and interpretation. (2. Baskı). New Jersey: Lawrence Erlbaum Ass.
  • Oğuzlar, A. (2003). Veri ön işleme. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21, 67-76.
  • Oktay, A. ve Unutkan, Ö. P. (2008). Çağdaş bir okul ve kurum olma sürecinde öğretmenlik. 22-23.Mart.2008, İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Psikolojisi Sempozyumu.
  • Osguthorpe, R. D. (2008). On the reasons we want teachers of good disposition and moral character. Journal of Teacher Education, 59(4), 288-299.
  • Özçetin, A., Maraş, A., Ataoğlu, A. ve İçmeli, C. (2008). Deprem sonucu gelişen travma sonrası stres bozukluğu ile kişilik bozuklukları arasında ilişki. Düzce Tıp Fakültesi Dergisi; 2, 8-18.
  • Öztürk, C. (2001). 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, (Ed. Orhan Oğuz ve Halis Ayhan). 21. Yüzyılın Eşiğinde Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme, İstanbul: Sedar Eğitim Araştırma Yayıncılık.
  • Pervin, L. A. ve John, O. P. (2001). Personality: Theory and research. (8. Baskı). New York: John Wiley and Sons.
  • Porteous, M. (1997). Occupational psychology. Essex: Pearson Education Limited.
  • Rudasill, K., M. ve Rimm-Kaufmann, S., E. (2009). Teacher-child relationship quality. The roles of child temperament and teacher-child intecrations. Early Childhood Quarterly, 24(2), 107-120.
  • Rushton, S., Morgani J. ve Richard, M. (2007). Teacher’s Myers-Briggs personality profiles: Identifying effective teacher personality traits. Teaching and Teacher Education, 23, 432-441.
  • Russell, T., McPherson, S. ve Martin, A. K. (2001). Coherence and collaboration in teacher education reform. Canadian Journal of Education, 26(1), 37-55.
  • Sardoğan, M. E. ve Karahan, T. F. (2007). Kişilik gelişimi. A. Kaya (Ed.). Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA yayıncılık.
  • Sayın, A. ve Aslan, S. (2005). Duygudurum bozuklukları ile huy, karakter ve kişilik ilişkisi. Türk Psikiyatri Dergisi, 16 (4), 276-283.
  • Schutz, P. A., Cross, D. I., Hong, J. Y. ve Osbon, J. N. (2007). Teacher identities, beliefs and goals related to emotions in the classroom. Schutz P. A., Pekrun R. (Ed.). Emotion in education. California: Elsevier Inc.
  • Stronge, J. H. (2007). Qualities of effective teachers. Virginia: Association for supervision and Curriculum Development.
  • Stronge, J. H., Tucker, P. D. ve Hidman, J. L. (2004). Handbook for qualities of effective teachers. Virginia: Association for supervision and Curriculum Development.
  • Symonds, P. M. (1946). Evaluation of teacher personality. Teachers College Record, 19, 21-34.
  • Tanner, W. C. (1954). Personality bases in teacher selection. Phi Delta Kappa International. 45, 271-277.
  • Teven, J. J. (2007). Teacher temperament: Correlates with teacher caring, burout, and organizational outcomes. Communication Education, 56(3), 382-400.
  • Türkçapar, H. M., Örsel, S., Uğurlu, M., Sargın, E., Turhan, M., Akkoyunlu, S., Hatıloğlu, U., ve Karakaş, G. (2007). Kişilik inanç ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği. Klinik Psikiyatri, 10, 177-199.
  • Yancar, C. (2005). Madde bağımlılarında ikinci eksen komorbidite ve kişilik özelliklerinin bağımlılık şiddeti ve yaşam kalitesine etkisinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Bakırköy Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi.
  • Yazgan İnanç, B. ve Yerlikaya, E. E. (2008). Kişilik kuramları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yetim, A. A. ve Göktaş, Z. (2004). Öğretmenin mesleki ve kişisel özellikleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 541-550.
  • Zembylas, M. (2003). Emotions and teacher identity: A poststructural perspective. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 9(3), 213-238.
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tarık Totan Bu kişi benim

Ferda Aysan Bu kişi benim

Mahmut Bektaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Totan, T., Aysan, F., & Bektaş, M. (2010). Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 19-44.
AMA Totan T, Aysan F, Bektaş M. Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri. INUEFD. Nisan 2010;11(2):19-44.
Chicago Totan, Tarık, Ferda Aysan, ve Mahmut Bektaş. “Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter Ve Kimlik Özellikleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, sy. 2 (Nisan 2010): 19-44.
EndNote Totan T, Aysan F, Bektaş M (01 Nisan 2010) Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 2 19–44.
IEEE T. Totan, F. Aysan, ve M. Bektaş, “Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri”, INUEFD, c. 11, sy. 2, ss. 19–44, 2010.
ISNAD Totan, Tarık vd. “Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter Ve Kimlik Özellikleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (Nisan 2010), 19-44.
JAMA Totan T, Aysan F, Bektaş M. Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri. INUEFD. 2010;11:19–44.
MLA Totan, Tarık vd. “Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter Ve Kimlik Özellikleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 2, 2010, ss. 19-44.
Vancouver Totan T, Aysan F, Bektaş M. Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri. INUEFD. 2010;11(2):19-44.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.