BibTex RIS Kaynak Göster

Levels of Turkish Language Teacher CandidatesEfficiency of Written Expression

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 45 - 68, 01.04.2010

Öz

This study was conducted to determine the level of Turkish Language Teacher Candidates? knowledge and skills of written expression The research is a descriptive field research The EVREN of the study is comprised of the last class university students of Turkish Department of Education and the sample of the study is comprised of 570 students selected randomly from 8 universities The study aiming at determining whether the Turkish Language Teacher Candidates TLTC are educated enough in terms of getting writing skills one of the four main skills of language consists of two phases In the first phase it was tried to determine the TLT Candidates? field knowledge of written expression through ?? field knowledge test of written expression? Candidates? proficiency of written expression was tried to be determined in the second phase of the study For this candidates did written expression activity As a scale ?Writing Assessment? developed taking the views of experts was used to determine the level of TLT candidates As a result of the evaluation candidates showed success of 76 in the field of written expression and in the level of written expression skills 60 These rates show us that the future teachers of Turkish do not have the expected proficiency in terms of writing skills

Kaynakça

  • Doğan, Y. (2001). Türkçe öğretmenliği birinci sınıfta okuyan öğrencilerin okuma ve yazma becerileri ile genel kültür düzeyleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. G. Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Kavcar, C. (1986). Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin yetiştirilmesi. Orta öğretim kurumlarında Türk dili ve edebiyatı öğretimi sorunları, Ankara: TED Yay.
  • Kavcar, C. (1998). Türkçe eğitimi ve sorunları. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 65, 5-17
  • MEB. (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar), İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Özbay, M. (2000). İlköğretim okulu öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri –alan araştırması-. Ankara.
  • Özbay, M. (1995). Ankara merkez ortaokullarındaki üçüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmış Doktora Tezi. G. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özbay, M. (2003). Türkçe öğretimi bibliyografyası. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Sever, S. (2004). Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı Yayınları.
  • Şişman, M. (1999). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • TDK. (2005). Yazım kılavuzu. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Tekin, H. (1980). Okuduğunu anlama gücü ile yazılı anlatım becerisini geliştirme yönünden okullarımızda Türkçe öğretimi. Ankara: Mars Matbaası.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri - yeni bir yaklaşım. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Zülfikar, H. (1997). Türkçenin öğretilmesinde uzmanlık sorunu. Türk Dili, 548, 107- 112

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 45 - 68, 01.04.2010

Öz

Bu çalışma, Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım bilgi ve beceri düzeylerini belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Araştırma, betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini,
üniversitelerin Türkçe Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencileri, örneklemini ise eğitim
fakültelerinden “random” yöntemiyle belirlenen 8 üniversiteden toplam 570 öğrenci
oluşturmaktadır. Türkçe öğretmeni adaylarının dört temel dil becerilerinden biri olan yazma
becerileri bakımından yeterli seviyede yetiştirilip yetiştirilemediğinin belirlenmesi amacını
taşıyan çalışma, iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı
anlatım alan bilgileri hazırlanan “Yazılı Anlatım Alan Bilgisi Başarı Testi” ile belirlenmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise adayların yazılı anlatım becerilerinin yeterlilik
düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için adaylara yazılı anlatım etkinliği yaptırılmıştır.
Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım beceri düzeylerinin belirlenmesi için uzman
görüşleri de alınarak geliştirilen “Yazılı Anlatım Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan
değerlendirmeler sonucunda adaylar yazılı anlatım alan bilgisinde % 76, yazılı anlatım beceri
düzeyinde ise % 60’lık bir başarı göstermişlerdir. Bu oranlar geleceğin Türkçe öğretmenlerinin
yazma becerileri bakımından beklenen seviyedeki yeterliliğe sahip olamadıklarını ortaya
koymaktadır.

Kaynakça

  • Doğan, Y. (2001). Türkçe öğretmenliği birinci sınıfta okuyan öğrencilerin okuma ve yazma becerileri ile genel kültür düzeyleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. G. Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Kavcar, C. (1986). Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin yetiştirilmesi. Orta öğretim kurumlarında Türk dili ve edebiyatı öğretimi sorunları, Ankara: TED Yay.
  • Kavcar, C. (1998). Türkçe eğitimi ve sorunları. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 65, 5-17
  • MEB. (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar), İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Özbay, M. (2000). İlköğretim okulu öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri –alan araştırması-. Ankara.
  • Özbay, M. (1995). Ankara merkez ortaokullarındaki üçüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmış Doktora Tezi. G. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özbay, M. (2003). Türkçe öğretimi bibliyografyası. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Sever, S. (2004). Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı Yayınları.
  • Şişman, M. (1999). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • TDK. (2005). Yazım kılavuzu. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Tekin, H. (1980). Okuduğunu anlama gücü ile yazılı anlatım becerisini geliştirme yönünden okullarımızda Türkçe öğretimi. Ankara: Mars Matbaası.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri - yeni bir yaklaşım. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Zülfikar, H. (1997). Türkçenin öğretilmesinde uzmanlık sorunu. Türk Dili, 548, 107- 112
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Bağcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bağcı, H. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 45-68.
AMA Bağcı H. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri. INUEFD. Nisan 2010;11(2):45-68.
Chicago Bağcı, Hasan. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, sy. 2 (Nisan 2010): 45-68.
EndNote Bağcı H (01 Nisan 2010) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 2 45–68.
IEEE H. Bağcı, “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri”, INUEFD, c. 11, sy. 2, ss. 45–68, 2010.
ISNAD Bağcı, Hasan. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (Nisan 2010), 45-68.
JAMA Bağcı H. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri. INUEFD. 2010;11:45–68.
MLA Bağcı, Hasan. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 2, 2010, ss. 45-68.
Vancouver Bağcı H. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Yeterlilik Düzeyleri. INUEFD. 2010;11(2):45-68.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.