BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance of Teaching Profession and Current Problems in Teacher Training

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 3, 1 - 12, 01.06.2009

Öz

It is well known that the quality of education has great effects on the development of a country Education by name has national aspects which means that national politics and implementations need to be undertaken in education With regard to education teacher training has a special importance on both the national development and raising the quality labor force needed by the country Teacher is the key person acting in educational settings In the present work at first a historical analysis was made and then some current problems in teacher training were dealt with The teacher training process has in essence two sides: preservice training at faculty of education and in service training carried out by related departments of ministry of national education It makes sense to examine the both sides together but since there have been actions to make changes in pre service education; especially this side was closely touched with

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2004). Türk eğitim tarihi: M.Ö. 1000- M.S. 2004. (9. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L. (2009). Bir yıl içinde öğretmen yetiştirme programlarındaki dalgalanmalar. Çağdaş Eğitim Dergisi, 34 (367): 37-41.
  • YÖK (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara.
  • YÖK (1999). Türkiye’de öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon. Öğretmen Eğitimi Dizisi. Ankara: YÖK.
  • YÖK (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara: YÖK.
  • YÖK (1998). Fakülte okul işbirliği kılavuzu. Öğretmen Eğitimi Dizisi. Ankara: YÖK.

Öğretmenlik Mesleğinin Önemi ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 3, 1 - 12, 01.06.2009

Öz

Bir ülkede eğitimin kalitesinin gelişmişlik düzeyi üzerinde ne derece etkili olduğu bilinmektedir Eğitim alanında millilik ise neredeyse vazgeçilmez bir özellik olup milli politikalar üretilmesi ve uygulanması anlamına gelmektedir Eğitim içerisinde özellikle öğretmen eğitimi hem millilik hem de nitelikli insan yetiştirme açılarından çok daha özel bir öneme sahiptir Bilindiği gibi eğitimi yürüten anahtar kişi öğretmendir Bu çalışmada bu önemli konu üzerinde tarihsel bir inceleme yapılmakta ve güncel bazı sorunlar ele alınıp irdelenmektedir Öğretmen eğitiminde iki ayrı boyut bulunmaktadır Bunlardan birincisi hizmet öncesi eğitim olup halen eğitim fakültelerinde yürütülmektedir İkincisi ise hizmet içi eğitim olup okullarda çalışan öğretmenlerin yenilenmesini amaçlayan Milli Eğitim Bakanlığı ve yetkilendirilmiş birimlerince yürütülen eğitimlerdir Her iki boyutun da ele alınması bütünlük açısından önemli olmakla birlikte burada son zamanlarda yapılan bazı değişiklikler de dikkate alınarak ağırlıklı olarak hizmet öncesi öğretmen yetiştirme boyutu üzerinde durulmaktadır

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2004). Türk eğitim tarihi: M.Ö. 1000- M.S. 2004. (9. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L. (2009). Bir yıl içinde öğretmen yetiştirme programlarındaki dalgalanmalar. Çağdaş Eğitim Dergisi, 34 (367): 37-41.
  • YÖK (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara.
  • YÖK (1999). Türkiye’de öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon. Öğretmen Eğitimi Dizisi. Ankara: YÖK.
  • YÖK (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara: YÖK.
  • YÖK (1998). Fakülte okul işbirliği kılavuzu. Öğretmen Eğitimi Dizisi. Ankara: YÖK.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alipaşa Ayas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ayas, A. (2009). Öğretmenlik Mesleğinin Önemi ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 1-12.
AMA Ayas A. Öğretmenlik Mesleğinin Önemi ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar. INUEFD. Haziran 2009;10(3):1-12.
Chicago Ayas, Alipaşa. “Öğretmenlik Mesleğinin Önemi Ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, sy. 3 (Haziran 2009): 1-12.
EndNote Ayas A (01 Haziran 2009) Öğretmenlik Mesleğinin Önemi ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 3 1–12.
IEEE A. Ayas, “Öğretmenlik Mesleğinin Önemi ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar”, INUEFD, c. 10, sy. 3, ss. 1–12, 2009.
ISNAD Ayas, Alipaşa. “Öğretmenlik Mesleğinin Önemi Ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/3 (Haziran 2009), 1-12.
JAMA Ayas A. Öğretmenlik Mesleğinin Önemi ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar. INUEFD. 2009;10:1–12.
MLA Ayas, Alipaşa. “Öğretmenlik Mesleğinin Önemi Ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 3, 2009, ss. 1-12.
Vancouver Ayas A. Öğretmenlik Mesleğinin Önemi ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Sorunlar. INUEFD. 2009;10(3):1-12.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.