BibTex RIS Kaynak Göster

ETHICS IN EDUCATION SUPERVISION

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 15, 137 - 155, 01.06.2008

Öz

Supervision in education plays a crucial role in attaining educational goals In addition to determining the present situation it has a theoretical and practical function regarding the actions to be taken in general and the achievement of teacher development in particular to meet the educational goals in the most effective way For the education supervisors to act ethically in their tasks while achieving this vital mission shall facilitate them to build up trust to enhance the level of collaboration and sharing thus it shall contribute to organizational effectiveness Ethics is an essential component of educational supervision Yet it demonstrates rather vague quality due to the conditions persons and situations Therefore it is a difficult process to develop the ethical standards in institutions This study aims to clarify the concept of ethics to bring up its importance and to make recommendations for more effective supervisions from the aspect of ethics based on the literature review some research results and sample cases reported by teachers and supervisors

Kaynakça

  • Aksoy, A. H. (1998). Eğitim denetiminde etik (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Malatya: İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın, M.(2000).Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Aydın, İ.P. (2002). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Aydın, İ.P. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Başar, H. ((2000). Eğitim denetçisi. Ankara : Pegem A Yayınevi.
  • Cevizci, A.(2002). Etiğe giriş. İstanbul: Engin Yayıncılık.
  • Cunningham, W. G. and Cordeiro, P. A. (2003). Educational leadership-A problem based approach. London: Pearson Education, Inc.
  • Durkheim, E. (1949). Meslek ahlakı. (Mehmet Karasan, Çev.). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Hitt, W.D. (1990). Ethics and leadership: Putting theory into practice. Columbus: Battelle Press.
  • Kahraman, N. (2003). İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu etik ilkelere uyma düzeyleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kowalski, T.J. (2003). Contemporary school administration. London: Pearson Education, Inc.
  • Kurtulan, I. (2007). Özel eğitim öğretmenlerinin mesleki etik değerler açısından kendilerini değerlendirmeleri (YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • MEB (1999). İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı Yönetmeliği. Resmi Gazete, 23785.
  • MEGSB (1987). Müfettişlerin dikkat edeceği hususlar. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Pieper, A. (1999). Etiğe giriş. (V.Atayman, G. Sezer, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Reiman, A.J. and Thies-Sprinthall, L. (1998). Mentoring and supervision for teacher development. New York: Longman
  • SCU (2007). A framework for thinking ethically, http://www.scu.edu/ethics/practicing/decision/framework.html 05.06.2007 da alındı
  • Yılmaz, E. (2006). Okullardaki örgütsel güven düzeyinin okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış doktora Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.

EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 15, 137 - 155, 01.06.2008

Öz

Eğitim denetimi eğitim amaçlarına ulaşmada son derecede önemli bir rol oynar Mevcut durumu belirleme yanında amaçlara en iyi şekilde ulaşabilmek için nelerin yapılması gerektiği öğretmenlerin mesleki gelişiminin nasıl sağlanacağına ilişkin kuramsal ve uygulamalı olarak işlev görür Bu önemli hizmeti yerine getirmede eğitim denetçilerinin etik ilkelere uygun hareket etmesi güven oluşturma işbirliği içinde çalışma ve paylaşma düzeylerini artırır ve dolayısıyla eğitimcilerin örgütleriyle bütünleşmesine katkı sağlar Etik eğitim denetiminin olmazsa olmaz unsurlarından birisidir Bununla beraber denetim koşullarına kişilere durumlara bağlı olarak oldukça belirsizlik taşıyan bir nitelik de gösterir Bu bakımdan kurumlarda etik standartların geliştirilmesi zor bir süreçtir Bu çalışma alan yazındaki bilgilere yapılan araştırma sonuçlarına ve öğretmen ve denetçilerin naklettikleri örnek olaylara dayalı olarak eğitim denetiminde etik kavramına açıklık getirmek taşıdığı önemi ortaya koymak ve etiksel açıdan etkili denetim için öneriler geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir

Kaynakça

  • Aksoy, A. H. (1998). Eğitim denetiminde etik (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Malatya: İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın, M.(2000).Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Aydın, İ.P. (2002). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Aydın, İ.P. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Başar, H. ((2000). Eğitim denetçisi. Ankara : Pegem A Yayınevi.
  • Cevizci, A.(2002). Etiğe giriş. İstanbul: Engin Yayıncılık.
  • Cunningham, W. G. and Cordeiro, P. A. (2003). Educational leadership-A problem based approach. London: Pearson Education, Inc.
  • Durkheim, E. (1949). Meslek ahlakı. (Mehmet Karasan, Çev.). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Hitt, W.D. (1990). Ethics and leadership: Putting theory into practice. Columbus: Battelle Press.
  • Kahraman, N. (2003). İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu etik ilkelere uyma düzeyleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kowalski, T.J. (2003). Contemporary school administration. London: Pearson Education, Inc.
  • Kurtulan, I. (2007). Özel eğitim öğretmenlerinin mesleki etik değerler açısından kendilerini değerlendirmeleri (YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • MEB (1999). İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı Yönetmeliği. Resmi Gazete, 23785.
  • MEGSB (1987). Müfettişlerin dikkat edeceği hususlar. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Pieper, A. (1999). Etiğe giriş. (V.Atayman, G. Sezer, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Reiman, A.J. and Thies-Sprinthall, L. (1998). Mentoring and supervision for teacher development. New York: Longman
  • SCU (2007). A framework for thinking ethically, http://www.scu.edu/ethics/practicing/decision/framework.html 05.06.2007 da alındı
  • Yılmaz, E. (2006). Okullardaki örgütsel güven düzeyinin okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış doktora Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Özmen Bu kişi benim

Ali Güngör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Özmen, F., & Güngör, A. (2008). EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 137-155.
AMA Özmen F, Güngör A. EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK. INUEFD. Haziran 2008;9(15):137-155.
Chicago Özmen, Fatma, ve Ali Güngör. “EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9, sy. 15 (Haziran 2008): 137-55.
EndNote Özmen F, Güngör A (01 Haziran 2008) EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 15 137–155.
IEEE F. Özmen ve A. Güngör, “EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK”, INUEFD, c. 9, sy. 15, ss. 137–155, 2008.
ISNAD Özmen, Fatma - Güngör, Ali. “EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/15 (Haziran 2008), 137-155.
JAMA Özmen F, Güngör A. EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK. INUEFD. 2008;9:137–155.
MLA Özmen, Fatma ve Ali Güngör. “EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 15, 2008, ss. 137-55.
Vancouver Özmen F, Güngör A. EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK. INUEFD. 2008;9(15):137-55.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.