Bu araştırma, kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde ilköğretim 3.sınıf
öğrencilerinin öğrenme güçlüklerini ve ortak yanlışlıkların gerisinde yatan kavram
yanılgılarını tespit etmek amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla, kesirlerin sayı doğrusu
üzerindeki noktalarla eşleştirilmesinde yaşanan öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları
teşhis testi yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır (n=113). Bu eşleştirmelerde öğrencilerin
yaşadıkları öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları tespit edilmiş, bunların
giderilebilmesi için bir takım öneriler geliştirilmiştir.
kesirler sayı doğrusu öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları
This study has been carried out to determine the 3rd grade students? n=113 learning difficulties in pointing the fractions on number line and to find out the misconceptions lying behind common mistakes For this purpose we have tried to determine learning difficulties in matching fractions with points on the number line and misconceptions by using the ?Diagnosis test? method on the 3rd grade students n=113 In this matching the learning difficulties and misconceptions these students encounter have been determined and some proposals have been developed to come over these difficulties
Fractions number line learning difficulties and misconceptions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 15 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.