The aim of this research is to investigate teachers’ attitudes towards democracy according to some personal variables. The research has been conducted among 234 teachers in high schools in Diyarbakır in the 2010 – 2011 educational year. The Attitude Scale toward Democracy and a personal collection form were used as a data collection tool. In the obtained results, it has been found out that female teachers and teachers who have longer service have more positive attitudes towards democracy than others.
Democracy, attitude towards democracy, secondary school teachers
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin demokrasiye yönelik tutumlarını cinsiyetlerine, kıdem yılına, mezun
oldukları bölüme ve eğitim durumlarına göre incelemektir. Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 öğretim
yılında Diyarbakır merkezdeki genel liselerde görev yapan 234 öğretmen oluşturmuştur. Veri toplama aracı
olarak Demokrasiye Yönelik Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular bir bütün
olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin genel olarak demokratik tutumlarının yüksek olduğunu söylemek
mümkündür. Ayrıca bayan öğretmenlerin ve mesleki kıdemi yüksek olan öğretmenlerin demokrasiye yönelik
daha olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür.
Demokrasi, demokrasiye yönelik tutum, ortaöğretim öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2015 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 3 |
Bibtex | @ { inuefd108810, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2014}, volume = {15}, number = {3}, pages = {65 - 82}, doi = {10.17679/iuefd.15384557}, title = {Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Özdaş, Faysal and Ekinci, Abdurrahman and Bindak, Recep} } |
APA | Özdaş, F. , Ekinci, A. & Bindak, R. (2014). Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 15 (3) , 65-82 . DOI: 10.17679/iuefd.15384557 |
MLA | Özdaş, F. , Ekinci, A. , Bindak, R. "Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (2014 ): 65-82 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8713/108810> |
Chicago | Özdaş, F. , Ekinci, A. , Bindak, R. "Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (2014 ): 65-82 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi AU - FaysalÖzdaş, AbdurrahmanEkinci, RecepBindak Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - doi: 10.17679/iuefd.15384557 DO - 10.17679/iuefd.15384557 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 65 EP - 82 VL - 15 IS - 3 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/iuefd.15384557 UR - https://doi.org/10.17679/iuefd.15384557 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi %A Faysal Özdaş , Abdurrahman Ekinci , Recep Bindak %T Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi %D 2014 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 15 %N 3 %R doi: 10.17679/iuefd.15384557 %U 10.17679/iuefd.15384557 |
ISNAD | Özdaş, Faysal , Ekinci, Abdurrahman , Bindak, Recep . "Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 / 3 (Mart 2015): 65-82 . https://doi.org/10.17679/iuefd.15384557 |
AMA | Özdaş F. , Ekinci A. , Bindak R. Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. INUEFD. 2014; 15(3): 65-82. |
Vancouver | Özdaş F. , Ekinci A. , Bindak R. Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(3): 65-82. |
IEEE | F. Özdaş , A. Ekinci ve R. Bindak , "Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 15, sayı. 3, ss. 65-82, Mar. 2015, doi:10.17679/iuefd.15384557 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.