In this research, self-efficacy of student teachers’ and other students planning to be teacher in their professional life were analyzed in terms of some variables. This survey-method based research was conducted among 262 university students at Yüzüncü Yıl University, department of English Language Teaching (ELT) and English Language and Literature. Data of the study was collected by “Self-Efficacy Scale For English” developed by Yanar and Bümen (2012). The scale was re-analyzed in terms of Confirmatory Factor Analysis. The data collected was analyzed with descriptive and parametric tests. The results showed that student teachers' perceived efficacy towards English is at medium level and differs in speaking skills in terms of gender and class grade; however no significant relationship was found between student teachers’ perceived efficacy and their type of secondary school (they graduated), and the faculty they enrolled.
Bu araştırmada öğretmen adayı olan ve öğretmen olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik algıları bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Tarama modelindeki araştırma Yüzüncü Yıl Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerinde öğrenim gören toplam 262 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, Yanar ve Bümen (2012) tarafından geliştirilen “İngilizce ile İlgili Öz Yeterlik İnancı Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Ölçek doğrulayıcı faktör analiziyle tekrar test edilmiştir. Elde edilen veriler betimleyici ve parametrik testlerle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının İngilizce öz yeterlik algılarının orta düzeye yakın olduğu, konuşma boyutunda İngilizce öz yeterlik algılarının cinsiyete ve sınıf düzeyine göre farklılaştığı; öğrenim gördükleri fakülte ve mezun oldukları lise türüne göre ise değişmediği belirlenmiştir.
öz yeterlik; öz yeterlik algısı; öğretmen adayları; öğretmen yetiştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2015 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 2 |
Bibtex | @ { inuefd108801, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {16}, number = {2}, pages = { - }, doi = {10.17679/iuefd.16286266}, title = {İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları}, key = {cite}, author = {Memduhoğlu, Hasan and Çelik, Şehnaz} } |
APA | Memduhoğlu, H. & Çelik, Ş. (2015). İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 16 (2) , - . DOI: 10.17679/iuefd.16286266 |
MLA | Memduhoğlu, H. , Çelik, Ş. "İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (2015 ): - <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8715/108801> |
Chicago | Memduhoğlu, H. , Çelik, Ş. "İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (2015 ): - |
RIS | TY - JOUR T1 - İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları AU - HasanMemduhoğlu, ŞehnazÇelik Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.17679/iuefd.16286266 DO - 10.17679/iuefd.16286266 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 16 IS - 2 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/iuefd.16286266 UR - https://doi.org/10.17679/iuefd.16286266 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları %A Hasan Memduhoğlu , Şehnaz Çelik %T İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları %D 2015 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 16 %N 2 %R doi: 10.17679/iuefd.16286266 %U 10.17679/iuefd.16286266 |
ISNAD | Memduhoğlu, Hasan , Çelik, Şehnaz . "İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 / 2 (Aralık 2015): - . https://doi.org/10.17679/iuefd.16286266 |
AMA | Memduhoğlu H. , Çelik Ş. İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları. INUEFD. 2015; 16(2): -. |
Vancouver | Memduhoğlu H. , Çelik Ş. İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(2): -. |
IEEE | H. Memduhoğlu ve Ş. Çelik , "İngilizce Öğretmen Adayı Olan ve İngilizce Öğretmeni Olmayı Planlayan Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlik Algıları", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 16, sayı. 2, ss. , Ara. 2015, doi:10.17679/iuefd.16286266 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.