Sonuçlar, öğretmenlerin araştırma okuryazarlığı becerilerinin yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmamış, ancak lisansüstü eğitim almış öğretmenlerin araştırma okuryazarlığı becerilerinin lisans mezunu öğretmenlere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, hizmet içi eğitim alma durumu ve hizmet yılı değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gözlenmemiştir. Sayısal branş öğretmenlerinin araştırma okuryazarlığı becerilerinin sözel branş öğretmenlerine göre daha yüksek olduğu belirlenmiş ve okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin, lisede görev yapan öğretmenlere kıyasla daha yüksek araştırma okuryazarlığı becerilerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, öğretmen yetiştiren kurumlar ve hizmet içi eğitim programları için müfredat güncellemelerinde dikkate alınabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hizmetiçi Eğitim, Hayat Boyu Öğrenme, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 3 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.