Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of the Computer-Aided Mathematics Teaching on the Students’ Attitudes towards Mathematics: A Meta - Analysis Study

Yıl 2020, , 18 - 40, 30.04.2020
https://doi.org/10.29129/inujgse.543534

Öz

Purpose: In this study, it was aimed to synthesize the results
obtained from experimental studies in which the effect of computer-aided
mathematics teaching (CAMT) on the students’ attitude towards mathematical was
investigated by using meta-analysis method.

 

Design
& Methodology:
In the
research, 30 experimental studies were included in the meta-analysis according
to the criteria determined from the research found in the master's and PhD
theses in the “National Thesis Center of Higher Education” database.

 

Findings: The general effect size value of CAMT on mathematics
attitude was calculated as Hedges's g= .539 according to random effects model. Investigating
the effect of CAMT on mathematics attitude; it was determined that there was no
significant difference among the publication year range, application duration,
sample size, class level and publication type variables.

 













Implications
& Suggestions:
The
overall effect value calculated as a result of the study shows that CAMT has
moderate influence on mathematics attitudes according to the classification
made by Thalheimer and Cook (2002). Taking this result into consideration, the
effect of CAMT on students' mathematics attitude was determined by researchers;
school type, learning area, gender, the region in which it is made, the person
performing the application, the computer program used can also be examined in
terms of moderators.

Kaynakça

  • Acar, S. (2011). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencinin Fizik Kimya Biyoloji ve Matematik Alanlarındaki Tutumlarına Olan Etkisinin Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Akgül, A. (2014). Ortaokul 6, 7 ve 8. Sınıflarda Geometrik Cisimlerin Alan ve Hacimlerinin Öğretiminde Cabri 3D Programının Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi.
  • Andiç, T. (2012). İlköğretim 8.Sınıf Matematik Dersi Permütasyon Kombinasyon Konusunun Bilgisayar Destekli Öğretiminin Öğrenci Erişi Düzeylerine ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi.
  • Arnold, D. N. (2008). Computer-aided instruction. In Microsoft Encarta Online Encyclopedia 2008. Retrieved July 15, 2008, from http://encarta.msn.com/ encyclopedia_761553343/computer-aided_instruction.html.
  • Ayden, E. (2005). The use of computers in mathematics education: A paradigm shift from "computer assisted instruction" towards "student programming". The Turkish Online Journal of Educational Technology. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 502604).
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul: Ceren Yayın Dağıtım.
  • Balkan, İ. (2013). Bilgisayar Destekli Öğretimin, İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Tablo ve Grafikler” Alt Öğrenme Alanındaki, Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretim Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bayturan, S. (2004). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Başarılarının Matematiğe Yönelik Tutum, Psikososyal ve Sosyodemografik Özellikleriyle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Bayturan, S. (2011). Ortaöğretim Matematik Eğitiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin, Öğrencilerin Başarıları, Tutumları ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Bochniak, J.(2014). The Effectiveness of Computer-Aided Instruction on Math Fact Fluency. Ph D.Walden University.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı(18. Genişletilmiş Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çubuk, Ş.(2004). Matematik Öğretiminde “Permütasyon ve Olasılık” Konusunun Bilgisayar Destekli Öğretim Materyalleri ile Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi.
  • Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C. (Eds.). (2009). The handbook of research synthesis and meta-analysis. New York: Russell Sage Foundation.
  • DeCoster, J. (2004). Meta-analysis notes, Department of Psychology University of Alabama. Available from:(http://www.stat-help.com/meta.pdf ). Erişim Tarihi: 10 Kasım 2018.
  • Demir, S. (2013). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ) Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., Yağcı, E., (2003)., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara : Pegem A Yayınları.
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim Bilimlerinde Uygulamalı Meta-Analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Durlak, J.A. (1995). Reading and Understanding Multivariate Statistics. Washington, DC: American Psychological.
  • Eryiğit, P. (2010). Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve geometri dersine yönelik tutumlarına etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Genç, G. (2010). Dinamik Geometri Yazılımı İle 5. Sınıf Çokgenler ve Dörtgenler Konularının Kavratılması. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Gençoğlu, T.(2013). Geometrik Cisimlerin Yüzey Alanları ve Hacmi Konularının Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim İle Akıllı Tahta Destekli Öğretimin Öğrenci Akademik Başarısına ve Matematiğe İlişkin Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Göçmen, G. (2004). Meta Analizin Genel Bir Değerlendirmesi. Sakarya Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 186–192.
  • Gözen, Ş. (2002). Matematik Öğretimi. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Gürsoy, K. (2017). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Akademik Başarıya ve Matematik Dersine Yönelik Tutuma Ekisi: Bir Meta-Analiz ve Meta-Sentez Çalışması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Hangül, T. (2010) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Tutumuna Etkisi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Hakkında Öğrenci Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi.
  • Helvacı, B. T. (2010) Bilgisayar Destekli Öğretimin İlköğretim 6.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Çokgenler” Konusundaki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Hyland, M. R., Pinto-Zipp, G., Olson, V., & Lichtman, S. W. (2010). A Comparative Analysis of Computer-Assisted Instruction and Traditional Lecture Instruction for Administration and Management Topics in Physical Therapy Education. Journal of College Teaching & Learning, 7(7), 1–14.
  • Kaşarcı, İ. (2013). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi: Bir Meta-analiz Çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Osman Gazi Üniversitesi.
  • Keşan, C. ve Kaya, D. (2007). “Bilgisayar Destekli Temel Matematik Dersi Öğretimine Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerin Bakış Açıları”. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(1).
  • Kılıç, R.(2007). Webquest Destekli İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Matematik Dersindeki Tutum ve Erişiye Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi.
  • Korucu, S.(2009). Çokgenler Konusunda Karikatür ve Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemlerinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi.
  • Kulik, J. A. (2002). School mathematics and science programs benefit from instructional technology Info Brief (ReporCNo. NSF-03-301). Arlington, VA: National Science Foundation, Division. (ERIC Document Reproduction Service No. ED472100).
  • MEB, (2013). Ortaokul Matematik dersi öğretim programı (9-12.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Öztürk, T.T (2011). Matematik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemiyle Hazırlanan Animasyon Tekniğinin Kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi.
  • Pilli, O. (2008). Bilgisayar Destekli Öğretimin 4.Sınıf Matematik Dersindeki Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. Doktora Tezi. ODTÜ.
  • Rosenberg, M.S., Adams, D.C., & Gurevitch, J. (2000). MetaWin. Sunderland, MA: Sinauer Associates.
  • Sasser, J.E(1984). The Interaction Between Computer-Assİsted Instruction Methods and Modality Preference on Attitude and Achievement in Seventh-Grade Mathematics. Ph D. Unıversıty Of Southern CALIFORNIA.Seferoğlu,
  • S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (1.Baskı), Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Sulak, A. S. (2002). Matematik Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Şad, A.N., Kış, Demir, M., & Özer, N. (2016). Meta-analysis of the relationship between mathematics anxiety and mathematics achievement. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 6(3), 371-392, http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2016.019.
  • Şahin, T. ve Yıldırım, S. (1999). Eğitim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları. Dicle Üniv. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Tezbaşaran, A. (2008). Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu. Mersin: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Thalheimer, W. & Cook, S. (2002). How to Calculate Effect Size from Published Research: A Simplified Spreadsheet.[Çevrim-içi:http://www.worklearning. com/ white_papers/ effect_sizes/ Effect_Sizes_Spreadsheet.xls]. Erişim Tarihi: 12 Kasım 2018.
  • Tosun, N. (2006). Bilgisayar Destekli ve Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin, Öğrencilerin Bilgisayar Dersi Başarısı ve Bilgisayar Kullanım Tutumlarına Etkisi: “Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği”. Doktora Tezi. Trakya Üniversitesi.
  • Uibu, K., & Kikas, E. (2008). The roles of a primary school teacher in the information society. [Article]. Scandinavian Journal of Educational Research, 52(5), 459-480. doi:10.1080/00313830802346348.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim. (1.Baskı) Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Uysal, Y. (2013). İlköğretim 6. Sınıf Matematik Derslerinde Geometrik Cisimler Konusunun Dinamik Matematik Yazılımı İle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Ve Matematik Dersine Yönelik Tutumlarına Olan Etkisinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Ünsal, G.T. (2018). Matematik Dersinde Geogebra Programı Kullanımının 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Matematik Kaygısına ve Öğretim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarına Etkilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi.
  • Üstün, U. ve Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39(174), 1-32.
  • Zengin, Y. (2011). Dinamik Matematik Yazılımı Geogebra’nın Öğrencilerin Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.

Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Tutumuna Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

Yıl 2020, , 18 - 40, 30.04.2020
https://doi.org/10.29129/inujgse.543534

Öz

Amaç: Bu
araştırmada Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ)’nün öğrencilerin
matematik tutumuna etkisinin incelendiği deneysel çalışmalarda ulaşılan
sonuçların meta-analiz yöntemi kullanılarak sentezlenmesi amaçlanmıştır.

 

Yöntem: Araştırmada
“Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi” veri tabanında yer alan yüksek lisans
(YL) ve doktora (DR) tezlerinden araştırmada belirlenen kriterlere uygun 30
deneysel çalışma meta-analize yöntemiyle birleştirilmiştir.

 

Bulgular: BDMÖ’nün
matematik tutumu üzerindeki genel etki büyüklüğü değeri rastgele etkiler
modeline göre Hedges's g= .539 olarak hesaplanmıştır. BDMÖ’nün matematik tutumu
üzerindeki etkisinin; yayın yılı aralığı, uygulama süresi, örneklem büyüklüğü,
sınıf düzeyi ve yayın türü değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılık
göstermediği belirlenmiştir.

 













Sonuçlar ve Öneriler: Araştırmanın
sonucunda hesaplanan genel etki büyüklüğü değeri, Thalheimer ve Cook (2002)
tarafından yapılan sınıflandırmaya göre BDMÖ’nün matematik tutumu üzerinde orta
düzeyde etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bu sonuç dikkate alınarak, araştırmacılar
tarafından BDMÖ’nün öğrencilerin matematik tutumu üzerindeki etkisi; okul türü,
öğrenme alanı, cinsiyet, yapıldığı bölge, uygulamayı yapan kişi, kullanılan
bilgisayar programı gibi moderatörler açısından da incelenebilir.

Kaynakça

  • Acar, S. (2011). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencinin Fizik Kimya Biyoloji ve Matematik Alanlarındaki Tutumlarına Olan Etkisinin Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Akgül, A. (2014). Ortaokul 6, 7 ve 8. Sınıflarda Geometrik Cisimlerin Alan ve Hacimlerinin Öğretiminde Cabri 3D Programının Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi.
  • Andiç, T. (2012). İlköğretim 8.Sınıf Matematik Dersi Permütasyon Kombinasyon Konusunun Bilgisayar Destekli Öğretiminin Öğrenci Erişi Düzeylerine ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi.
  • Arnold, D. N. (2008). Computer-aided instruction. In Microsoft Encarta Online Encyclopedia 2008. Retrieved July 15, 2008, from http://encarta.msn.com/ encyclopedia_761553343/computer-aided_instruction.html.
  • Ayden, E. (2005). The use of computers in mathematics education: A paradigm shift from "computer assisted instruction" towards "student programming". The Turkish Online Journal of Educational Technology. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 502604).
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul: Ceren Yayın Dağıtım.
  • Balkan, İ. (2013). Bilgisayar Destekli Öğretimin, İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Tablo ve Grafikler” Alt Öğrenme Alanındaki, Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretim Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bayturan, S. (2004). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Başarılarının Matematiğe Yönelik Tutum, Psikososyal ve Sosyodemografik Özellikleriyle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Bayturan, S. (2011). Ortaöğretim Matematik Eğitiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin, Öğrencilerin Başarıları, Tutumları ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Bochniak, J.(2014). The Effectiveness of Computer-Aided Instruction on Math Fact Fluency. Ph D.Walden University.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı(18. Genişletilmiş Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çubuk, Ş.(2004). Matematik Öğretiminde “Permütasyon ve Olasılık” Konusunun Bilgisayar Destekli Öğretim Materyalleri ile Öğretilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi.
  • Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C. (Eds.). (2009). The handbook of research synthesis and meta-analysis. New York: Russell Sage Foundation.
  • DeCoster, J. (2004). Meta-analysis notes, Department of Psychology University of Alabama. Available from:(http://www.stat-help.com/meta.pdf ). Erişim Tarihi: 10 Kasım 2018.
  • Demir, S. (2013). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ) Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., Yağcı, E., (2003)., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara : Pegem A Yayınları.
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim Bilimlerinde Uygulamalı Meta-Analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Durlak, J.A. (1995). Reading and Understanding Multivariate Statistics. Washington, DC: American Psychological.
  • Eryiğit, P. (2010). Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve geometri dersine yönelik tutumlarına etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Genç, G. (2010). Dinamik Geometri Yazılımı İle 5. Sınıf Çokgenler ve Dörtgenler Konularının Kavratılması. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Gençoğlu, T.(2013). Geometrik Cisimlerin Yüzey Alanları ve Hacmi Konularının Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim İle Akıllı Tahta Destekli Öğretimin Öğrenci Akademik Başarısına ve Matematiğe İlişkin Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Göçmen, G. (2004). Meta Analizin Genel Bir Değerlendirmesi. Sakarya Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 186–192.
  • Gözen, Ş. (2002). Matematik Öğretimi. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Gürsoy, K. (2017). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Akademik Başarıya ve Matematik Dersine Yönelik Tutuma Ekisi: Bir Meta-Analiz ve Meta-Sentez Çalışması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Hangül, T. (2010) Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Tutumuna Etkisi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Hakkında Öğrenci Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi.
  • Helvacı, B. T. (2010) Bilgisayar Destekli Öğretimin İlköğretim 6.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi “Çokgenler” Konusundaki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Hyland, M. R., Pinto-Zipp, G., Olson, V., & Lichtman, S. W. (2010). A Comparative Analysis of Computer-Assisted Instruction and Traditional Lecture Instruction for Administration and Management Topics in Physical Therapy Education. Journal of College Teaching & Learning, 7(7), 1–14.
  • Kaşarcı, İ. (2013). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi: Bir Meta-analiz Çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Osman Gazi Üniversitesi.
  • Keşan, C. ve Kaya, D. (2007). “Bilgisayar Destekli Temel Matematik Dersi Öğretimine Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerin Bakış Açıları”. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7(1).
  • Kılıç, R.(2007). Webquest Destekli İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Matematik Dersindeki Tutum ve Erişiye Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi.
  • Korucu, S.(2009). Çokgenler Konusunda Karikatür ve Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemlerinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi.
  • Kulik, J. A. (2002). School mathematics and science programs benefit from instructional technology Info Brief (ReporCNo. NSF-03-301). Arlington, VA: National Science Foundation, Division. (ERIC Document Reproduction Service No. ED472100).
  • MEB, (2013). Ortaokul Matematik dersi öğretim programı (9-12.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Öztürk, T.T (2011). Matematik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemiyle Hazırlanan Animasyon Tekniğinin Kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi.
  • Pilli, O. (2008). Bilgisayar Destekli Öğretimin 4.Sınıf Matematik Dersindeki Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. Doktora Tezi. ODTÜ.
  • Rosenberg, M.S., Adams, D.C., & Gurevitch, J. (2000). MetaWin. Sunderland, MA: Sinauer Associates.
  • Sasser, J.E(1984). The Interaction Between Computer-Assİsted Instruction Methods and Modality Preference on Attitude and Achievement in Seventh-Grade Mathematics. Ph D. Unıversıty Of Southern CALIFORNIA.Seferoğlu,
  • S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (1.Baskı), Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Sulak, A. S. (2002). Matematik Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Şad, A.N., Kış, Demir, M., & Özer, N. (2016). Meta-analysis of the relationship between mathematics anxiety and mathematics achievement. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 6(3), 371-392, http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2016.019.
  • Şahin, T. ve Yıldırım, S. (1999). Eğitim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları. Dicle Üniv. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Tezbaşaran, A. (2008). Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu. Mersin: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Thalheimer, W. & Cook, S. (2002). How to Calculate Effect Size from Published Research: A Simplified Spreadsheet.[Çevrim-içi:http://www.worklearning. com/ white_papers/ effect_sizes/ Effect_Sizes_Spreadsheet.xls]. Erişim Tarihi: 12 Kasım 2018.
  • Tosun, N. (2006). Bilgisayar Destekli ve Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin, Öğrencilerin Bilgisayar Dersi Başarısı ve Bilgisayar Kullanım Tutumlarına Etkisi: “Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği”. Doktora Tezi. Trakya Üniversitesi.
  • Uibu, K., & Kikas, E. (2008). The roles of a primary school teacher in the information society. [Article]. Scandinavian Journal of Educational Research, 52(5), 459-480. doi:10.1080/00313830802346348.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim. (1.Baskı) Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Uysal, Y. (2013). İlköğretim 6. Sınıf Matematik Derslerinde Geometrik Cisimler Konusunun Dinamik Matematik Yazılımı İle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Ve Matematik Dersine Yönelik Tutumlarına Olan Etkisinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Ünsal, G.T. (2018). Matematik Dersinde Geogebra Programı Kullanımının 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Matematik Kaygısına ve Öğretim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarına Etkilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi.
  • Üstün, U. ve Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39(174), 1-32.
  • Zengin, Y. (2011). Dinamik Matematik Yazılımı Geogebra’nın Öğrencilerin Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Özdemir

Recep Aslaner

Kübra Açıkgül

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2019
Kabul Tarihi 20 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özdemir, F., Aslaner, R., & Açıkgül, K. (2020). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Tutumuna Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(13), 18-40. https://doi.org/10.29129/inujgse.543534