Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tablet Bilgisayarların Eğitsel Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2020, , 90 - 103, 05.11.2020
https://doi.org/10.29129/inujgse.544057

Öz

Amaç: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ülke kapsamında FATİH projesi yürütülmektedir. Proje sürecinde öğrencilere dağıtılan tablet bilgisayarların eğitsel kabul düzeyi ve eğitim ortamına entegrasyonu merak konusu olmuştur. Bu çalışmada lise öğrencilerinin tablet bilgisayarların eğitsel kullanımına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla veriler toplanarak bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır.

Yöntem: 11 maddelik pilot ölçek formu ile 3 farklı lisede toplam 256 öğrenciden veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde ilk olarak gerekli normallik varsayımları test edilmiş ve normal dağıldığı görüldükten sonra yapı geçerliliği kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Güvenilirlik çalışmaları kapsamında madde toplam korelasyonları ve Cronbach alfa iç tutarlılık katsayıları incelenmiştir.

Bulgular: Ölçekte varimax döndürme tekniği uygulanmış 4 madde ölçekten çıkarılmıştır. Açımlayıcı faktör analizinde özdeğeri 1’in üzerinde 2 faktör ortaya çıkmıştır. Toplam 7 maddeden ve 2 faktörden oluşan ölçeğin, açıkladığı toplam varyansın %74.994 çıktığı görülmüştür. Ölçek için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise uyum indis değerlerinin mükemmel ve kabul edilebilir olduğu ve 7 faktörlü modelin doğrulandığı ortaya çıkmıştır. Ölçekte birinci faktörün Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı .885, ikinci faktörünün Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı ise .835’dir. Ölçeğin maddelerinin düzeltilmiş madde-toplam korelasyonlarının .808 ile .642 arasında değiştiği sonucuna ulaşılmıştır.

Sonuçlar ve Öneriler: Analizler sonucunda geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Beşli likert tipi bir yapıya sahip olan ölçekten alınabilecek en düşük puan 7, en yüksek puan ise 35’tir. Ölçekten alınan puan yükseldikçe tablet bilgisayarların eğitsel kullanımına yönelik sahip olunan tutum olumlu yönde artmaktadır. Ölçeğe ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları farklı örneklem gruplarında ve diğer eğitim kademelerinde tekrarlanabilir.

Kaynakça

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. XIV. Akademik Bilişim Konferansı içinde. 1-3 Şubat 2012, Uşak: Uşak Üniversitesi.
  • Akkuş, İ., Özhan, U., & Kan, A. (2019). Ortaokul öğrencileri için kodlamaya yönelik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Elementary Education Online, 18(2), 837-851.
  • Aksu, H. H. (2014). An evaluation into the views of candidate mathematics teachers over" tablet computers" to be applied in secondary schools. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 13(1), 47-55.
  • Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1), 89-105.
  • Amelink, C. T., Scales, G., & Tront, J. G. (2012). Student use of the Tablet PC: Impact on student learning behaviors. Advances in Engineering Education, 3(1), n1.
  • Anderson, R., Anderson, R., Simon, B., Wolfman, S. A., VanDeGrift, T., & Yasuhara, K. (2004). Experiences with a tablet PC based lecture presentation system in computer science courses. 35th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education içinde. 3-7 Mart 2004, Norfolk, Virginia, ABD.
  • Aytaç, T., & Sezgül, İ. (2012). Eğitimde Etkileşimli Tahta Faktörü: Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Etkileşimli Tahtaların Kullanımına İlişkin Öğretmenlerin Görüşleri ve Karşılaştıkları Sorunlar, 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu içinde. 4-6 Ekim 2012, Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi.
  • Balcı, S. (2013). Türkçe dersinde "tablet pc pilot uygulamasi"yla öğretim gören öğrencilerin tutumlarini belirlemeye yönelik ölçek çalişmasi. Electronic Turkish Studies, 8(1), 855-870.
  • Bohner, G. & Wänke, M. (2002). Attitudes and attitude change. Hove: (UK) Psychology Press.
  • Bozdogan, A. E., & Uzoglu, M. (2012). The development of a scale of attitudes toward Tablet PC. Online Submission, 2(2), 85-95.
  • Brown, D. L. (1996). Kids, computers, and constructivism. Journal of Instructional Psychology, 23(3), 189-195.
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York: Guilford Press Brown.
  • Bryman, A. & Cramer, D. (1999). Quantitative data analysis with SPSS release 8 for Windows. London: Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (11. baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M., & Alemdar, M. (2013). The opinions of classroom teachers about Fatih Project. İlköğretim Online, 12(1), 227-240.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Cuhadar, C. (2014). Information technologies pre-service teachers' acceptance of Tablet PCs as an ınnovative learning tool. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(2), 741-753.
  • Cullen, T. A., & Greene, B. A. (2011). Preservice teachers' beliefs, attitudes, and motivation about technology integration. Journal of Educational Computing Research, 45(1), 29-47.
  • Daşdemir, İ., Cengiz, E., Uzoğlu, M., & Bozdoğan, A. E. (2012). Tablet bilgisayarların fen ve teknoloji derslerinde kullanılmasıyla ilgili fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 495-511.
  • DeVellis, R. (2003). Scale development: theory and applications (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dickerson, J., Williams, S., & Browning, J. (2009). Scaffolding equals success in teaching tablet PCs. The Technology Teacher, 68(5), 16-21.
  • Dündar, H., & Akçayır, M. (2017). Tablet vs. paper: The effect on learners' reading performance. International Electronic Journal of Elementary Education, 4(3), 441-450.
  • Duran, M., & Aytaç, T. (2016). Students' opinions on the use of tablet computers in education. European Journal of Contemporary Education, 15(1), 65-75.
  • Eagly, A. H., & Chaiken, S. (1993). The psychology of attitudes. Fort Worth, Texas: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Enriquez, A. G. (2010). Enhancing student performance using tablet computers. College teaching, 58(3), 77-84.
  • Eren, E. (2015). Ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin algıları ile görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(1), 409-428.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS (2nd ed.). London: Sage.
  • Gable, R. K. (1986). Instrument development in the affective domain. Boston: Kluwer-Nijhoff Publishing.
  • Gill, T. G. (2007). Using the tablet PC for instruction. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 5(1), 183-190.
  • Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2006). Multivariate data analysis (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
  • Hutcheson, G. D., & Sofroniou, N. (1999). The multivariate social scientist: An introduction to generalized linear models. London: Sage.
  • Ifenthaler, D., & Schweinbenz, V. (2013). The acceptance of Tablet-PCs in classroom instruction: The teachers’ perspectives. Computers in Human Behavior, 29(3), 525-534.
  • Inkpen, K. M. (1999). Designing handheld technologies for kids. Personal technologies, 3(1-2), 81-89.
  • Kadiyala, M., & Crynes, B. L. (2000). A review of literature on effectiveness of use of information technology in education. Journal of Engineering Education, 89(2), 177-189.
  • Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. Newyork: Routledge.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling (3rd ed.). New York London: The Guilford Press.
  • Kulik, J. A., & Kulik, C.-L. C. (1987). Review of recent research literature on computer-based instruction. Contemporary Educational Psychology, 12(3), 222-230.
  • Mock, K. (2004). Teaching with Tablet PC's. Journal of Computing Sciences in Colleges, 20(2), 17-27.
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric testing. New York: McGraw-Hill.
  • Nunnally, J. C., & Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. New York: McGraw-Hill.
  • Pallant, J. (2013). SPSS survival manual. İngiltere: McGraw-Hill Education.
  • Pamuk, S., Cakir, R., Ergun, M., Yilmaz, H. B., & Ayas, C. (2013). The use of tablet PC and interactive board from the perspectives of teachers and students: Evaluation of the FATİH Project. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(3), 1815-1822.
  • Reid, N. (2006) Thoughts on attitude measurement. Research in Science & Technological Education. 24(1), 3–27.
  • Schneckenberg, D. (2009). Understanding the real barriers to technology-enhanced innovation in higher education. Educational Research, 51(4), 411-424.
  • Schreiber, J. B., Nora, A., Stage, F. K., Barlow, E. A., & King, J. (2006). Reporting structural equation modeling and confirmatory factor analysis results: A review. The Journal of Educational Research, 99(6), 323-338.
  • Sneller, J. (2007). The Tablet PC classroom: Erasing borders, stimulating activity, enhancing communication. 37th Annual Frontiers in Education Conference-Global Engineering: Knowledge Without Borders, Opportunities Without Passports içinde (s. S3J5-S3J10). 10-13 Ekim 2007, Milwaukee, Winconsin.
  • Steinweg, S. B., Williams, S. C., & Stapleton, J. N. (2010). Faculty use of tablet PCs in teacher education and K-12 settings. TechTrends, 54(3), 54-61.
  • Şad, S. N., & Özhan, U. (2012). Honeymoon with iwbs: A qualitative insight in primary students’ views on instruction with interactive whiteboard. Computers & Education, 59(4), 1184 – 1191.
  • Şahin, S., & Uluyol, Ç. (2016). Preservice teachers’ perception and use of personal learning environments (PLEs). International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(2), 141-161.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S.(2007). Using multivariate statistics (5.Baskı). Boston: Pearson Education.
  • Taş, N. & Gülcü, A. (2018). The attitude scale of high school students towards Tablet PC usage. Journal of Strategic Research in Social Science, 8(2), 1-10.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (4.Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayını.
  • Tront, J. G. (2007). Facilitating pedagogical practices through a large-scale tablet PC deployment. Computer, 40(9), 62-68.
  • Türel, Y K., Akgün, K., Aydın, M., & Yaratan, A. S. (2020). Uzak doğu ülkelerinin eğitimde teknoloji politikalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 48-61. DOI: 10.17679/inuefd.604272.
  • Uluyol, Ç., & Eryılmaz, S. (2015). 21. yüzyıl becerileri işığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Uluyol, Ç., & Şahin, S. (2016). Elementary school teachers' ICT use in the classroom and their motivators for using ICT. British Journal of Educational Technology, 47(1), 65-75.
  • Uzunboylu, H., & Tugun, V. (2016). Validity and reliability of tablet supported education attitude and usability scale. Journal of Universal Computer Science, 22(1), 82-93.
  • Wang, S.-K., & Reeves, T. C. (2007). The effects of a web-based learning environment on student motivation in a high school earth science course. Educational Technology Research and Development, 55(2), 169-192.
  • Yavuz, S., & Çoşkun, E. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 276-286.

Attitude Scale for Educational Use of Tablet PCs: Validity and Reliability Study

Yıl 2020, , 90 - 103, 05.11.2020
https://doi.org/10.29129/inujgse.544057

Öz

Purpose: FATİH project is carried out by the Ministry of National Education throughout the country. The educational acceptance level of the tablet computers distributed to the students during the project process and their integration into the educational environment has been a matter of curiosity. In this study, the validity and reliability analyzes of an attitude scale were conducted by collecting data to determine the attitudes of high school students towards educational use of tablet PCs.

Design & Methodology: This research is a scale development study aiming to determine the attitudes of high school students about the educational use of tablet computers. For the research, a total of 256 students were analyzed with the data set. As a result of the analyzes, a 5-point likert-type scale was created with 11 items. For the validity and reliability of the scale, exploratory and confirmatory factor analysis was performed.

Findings: In the first analysis for the scale, KMO-Barlett value was 0.90. This situation showed that the scale supports sample size and is suitable for exploratory factor analysis. In order to determine the construct validity of the scale, exploratory factor analysis was performed. The main component analysis of exploratory factor analysis was applied with varimax vertical rotation technique. The result is that the scale has a 2-factor structure (7 items in total) and the total variance explained by both factors is 74.994%. Confirmatory factor analysis was performed in order to test the model data compatibility of the two-factor structure obtained from the exploratory factor analysis. The chi-square value for the two-factor structure was investigated and the value of X2 = 28.26 (df = 12; p <.05) was obtained. As a result of confirmatory factor analysis, the fit index values were found to be excellent or acceptable.

Implications & Suggestions: The aim of this study was to develop an attitude scale for educational use of tablet computers. Data were collected with a scale of 11 items. Firstly, exploratory factor analysis and then confirmatory factor analysis were performed. As a result of the analysis, a two-factor 7-item scale emerged.

Kaynakça

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. XIV. Akademik Bilişim Konferansı içinde. 1-3 Şubat 2012, Uşak: Uşak Üniversitesi.
  • Akkuş, İ., Özhan, U., & Kan, A. (2019). Ortaokul öğrencileri için kodlamaya yönelik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Elementary Education Online, 18(2), 837-851.
  • Aksu, H. H. (2014). An evaluation into the views of candidate mathematics teachers over" tablet computers" to be applied in secondary schools. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 13(1), 47-55.
  • Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1), 89-105.
  • Amelink, C. T., Scales, G., & Tront, J. G. (2012). Student use of the Tablet PC: Impact on student learning behaviors. Advances in Engineering Education, 3(1), n1.
  • Anderson, R., Anderson, R., Simon, B., Wolfman, S. A., VanDeGrift, T., & Yasuhara, K. (2004). Experiences with a tablet PC based lecture presentation system in computer science courses. 35th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education içinde. 3-7 Mart 2004, Norfolk, Virginia, ABD.
  • Aytaç, T., & Sezgül, İ. (2012). Eğitimde Etkileşimli Tahta Faktörü: Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Etkileşimli Tahtaların Kullanımına İlişkin Öğretmenlerin Görüşleri ve Karşılaştıkları Sorunlar, 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu içinde. 4-6 Ekim 2012, Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi.
  • Balcı, S. (2013). Türkçe dersinde "tablet pc pilot uygulamasi"yla öğretim gören öğrencilerin tutumlarini belirlemeye yönelik ölçek çalişmasi. Electronic Turkish Studies, 8(1), 855-870.
  • Bohner, G. & Wänke, M. (2002). Attitudes and attitude change. Hove: (UK) Psychology Press.
  • Bozdogan, A. E., & Uzoglu, M. (2012). The development of a scale of attitudes toward Tablet PC. Online Submission, 2(2), 85-95.
  • Brown, D. L. (1996). Kids, computers, and constructivism. Journal of Instructional Psychology, 23(3), 189-195.
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York: Guilford Press Brown.
  • Bryman, A. & Cramer, D. (1999). Quantitative data analysis with SPSS release 8 for Windows. London: Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (11. baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M., & Alemdar, M. (2013). The opinions of classroom teachers about Fatih Project. İlköğretim Online, 12(1), 227-240.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Cuhadar, C. (2014). Information technologies pre-service teachers' acceptance of Tablet PCs as an ınnovative learning tool. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(2), 741-753.
  • Cullen, T. A., & Greene, B. A. (2011). Preservice teachers' beliefs, attitudes, and motivation about technology integration. Journal of Educational Computing Research, 45(1), 29-47.
  • Daşdemir, İ., Cengiz, E., Uzoğlu, M., & Bozdoğan, A. E. (2012). Tablet bilgisayarların fen ve teknoloji derslerinde kullanılmasıyla ilgili fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 495-511.
  • DeVellis, R. (2003). Scale development: theory and applications (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dickerson, J., Williams, S., & Browning, J. (2009). Scaffolding equals success in teaching tablet PCs. The Technology Teacher, 68(5), 16-21.
  • Dündar, H., & Akçayır, M. (2017). Tablet vs. paper: The effect on learners' reading performance. International Electronic Journal of Elementary Education, 4(3), 441-450.
  • Duran, M., & Aytaç, T. (2016). Students' opinions on the use of tablet computers in education. European Journal of Contemporary Education, 15(1), 65-75.
  • Eagly, A. H., & Chaiken, S. (1993). The psychology of attitudes. Fort Worth, Texas: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Enriquez, A. G. (2010). Enhancing student performance using tablet computers. College teaching, 58(3), 77-84.
  • Eren, E. (2015). Ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin algıları ile görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(1), 409-428.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS (2nd ed.). London: Sage.
  • Gable, R. K. (1986). Instrument development in the affective domain. Boston: Kluwer-Nijhoff Publishing.
  • Gill, T. G. (2007). Using the tablet PC for instruction. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 5(1), 183-190.
  • Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2006). Multivariate data analysis (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
  • Hutcheson, G. D., & Sofroniou, N. (1999). The multivariate social scientist: An introduction to generalized linear models. London: Sage.
  • Ifenthaler, D., & Schweinbenz, V. (2013). The acceptance of Tablet-PCs in classroom instruction: The teachers’ perspectives. Computers in Human Behavior, 29(3), 525-534.
  • Inkpen, K. M. (1999). Designing handheld technologies for kids. Personal technologies, 3(1-2), 81-89.
  • Kadiyala, M., & Crynes, B. L. (2000). A review of literature on effectiveness of use of information technology in education. Journal of Engineering Education, 89(2), 177-189.
  • Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. Newyork: Routledge.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling (3rd ed.). New York London: The Guilford Press.
  • Kulik, J. A., & Kulik, C.-L. C. (1987). Review of recent research literature on computer-based instruction. Contemporary Educational Psychology, 12(3), 222-230.
  • Mock, K. (2004). Teaching with Tablet PC's. Journal of Computing Sciences in Colleges, 20(2), 17-27.
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric testing. New York: McGraw-Hill.
  • Nunnally, J. C., & Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. New York: McGraw-Hill.
  • Pallant, J. (2013). SPSS survival manual. İngiltere: McGraw-Hill Education.
  • Pamuk, S., Cakir, R., Ergun, M., Yilmaz, H. B., & Ayas, C. (2013). The use of tablet PC and interactive board from the perspectives of teachers and students: Evaluation of the FATİH Project. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(3), 1815-1822.
  • Reid, N. (2006) Thoughts on attitude measurement. Research in Science & Technological Education. 24(1), 3–27.
  • Schneckenberg, D. (2009). Understanding the real barriers to technology-enhanced innovation in higher education. Educational Research, 51(4), 411-424.
  • Schreiber, J. B., Nora, A., Stage, F. K., Barlow, E. A., & King, J. (2006). Reporting structural equation modeling and confirmatory factor analysis results: A review. The Journal of Educational Research, 99(6), 323-338.
  • Sneller, J. (2007). The Tablet PC classroom: Erasing borders, stimulating activity, enhancing communication. 37th Annual Frontiers in Education Conference-Global Engineering: Knowledge Without Borders, Opportunities Without Passports içinde (s. S3J5-S3J10). 10-13 Ekim 2007, Milwaukee, Winconsin.
  • Steinweg, S. B., Williams, S. C., & Stapleton, J. N. (2010). Faculty use of tablet PCs in teacher education and K-12 settings. TechTrends, 54(3), 54-61.
  • Şad, S. N., & Özhan, U. (2012). Honeymoon with iwbs: A qualitative insight in primary students’ views on instruction with interactive whiteboard. Computers & Education, 59(4), 1184 – 1191.
  • Şahin, S., & Uluyol, Ç. (2016). Preservice teachers’ perception and use of personal learning environments (PLEs). International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(2), 141-161.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S.(2007). Using multivariate statistics (5.Baskı). Boston: Pearson Education.
  • Taş, N. & Gülcü, A. (2018). The attitude scale of high school students towards Tablet PC usage. Journal of Strategic Research in Social Science, 8(2), 1-10.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (4.Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayını.
  • Tront, J. G. (2007). Facilitating pedagogical practices through a large-scale tablet PC deployment. Computer, 40(9), 62-68.
  • Türel, Y K., Akgün, K., Aydın, M., & Yaratan, A. S. (2020). Uzak doğu ülkelerinin eğitimde teknoloji politikalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 48-61. DOI: 10.17679/inuefd.604272.
  • Uluyol, Ç., & Eryılmaz, S. (2015). 21. yüzyıl becerileri işığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Uluyol, Ç., & Şahin, S. (2016). Elementary school teachers' ICT use in the classroom and their motivators for using ICT. British Journal of Educational Technology, 47(1), 65-75.
  • Uzunboylu, H., & Tugun, V. (2016). Validity and reliability of tablet supported education attitude and usability scale. Journal of Universal Computer Science, 22(1), 82-93.
  • Wang, S.-K., & Reeves, T. C. (2007). The effects of a web-based learning environment on student motivation in a high school earth science course. Educational Technology Research and Development, 55(2), 169-192.
  • Yavuz, S., & Çoşkun, E. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 276-286.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Özhan 0000-0003-1890-3868

Yasin Güzel Bu kişi benim 0000-0002-2555-2800

İlyas Akkuş 0000-0002-0932-4787

Yayımlanma Tarihi 5 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2019
Kabul Tarihi 31 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özhan, U., Güzel, Y., & Akkuş, İ. (2020). Tablet Bilgisayarların Eğitsel Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 90-103. https://doi.org/10.29129/inujgse.544057