Eğitim yayıncılığında faaliyet
gösteren firmalar diğer sektörlerde olduğu gibi ürettikleri ürünleri çeşitli
tanıtım faaliyetleri ile nihai kullanıcılara ulaştırmaktadırlar. Üretici
firmalar okullara bayiler aracılığı ile yapılan tanıtım faaliyetlerinde çeşitli
zorluklar yaşamaktadırlar. Bunun başlıca sebebi ise okullarda yardımcı
kaynakların tanıtımının yasa ile sınırlandırılmış olmasıdır. Bu kısıtlara
rağmen öğretmenler kendilerine ulaştırılan örnekleri öğrencilerine tavsiye
etmekte ve MEB kitaplarına ilave olarak eğitimi desteklemek amacı ile ilave
kitaplara yönlendirmektedirler. Bundan dolayı eğitim yayıncılığı sektöründe
faaliyet gösteren firmaların tutundurma çalışmaları önemli olmaktadır.
Tutundurma çalışmalarının hedef
kitle üzerinde ne derece etkili olduğu üreticiler için önem arz etmektedir.
Mevcut koşullarda, bu sektördeki işletmeler reklam ve tanıtım bütçelerini
planlarken görgül araştırma sonuçlarından yararlanamamakta ve hangi tutundurma
aracının daha etkili olduğunu değerlendirirken çoğunlukla mesleki tecrübelerine
dayanmaktadırlar.
Eğitim yayıncılığı sektöründe yapılan çeşitli
tanıtım ve tutundurma faaliyetlerinin hangisinin hangi koşullarda daha etkili
olduğunun ölçülmesi adına Sakarya ve Kocaeli il ve ilçelerinde görevli ilkokul,
ortaokul ve lise öğretmenlerine yönelik bir saha araştırması yapılmıştır.
Kolayda örnekleme yoluyla seçilen öğretmenlere yüz yüze anket uygulanmasıyla
toplanan veriler ışığında çeşitli tanıtım yöntemlerinin algılanan etki ve
yararlılık düzeyi değerlendirilmiştir.
Companies operating in educational publications industry introduce their products to the end users through various promotional activities, similar to other type of industries. These companies experience some difficulties during the promotional activities conducted through their dealers in elementary and high schools. The main reason of these difficulties is government restrictions on promoting supplementary books and materials in the schools. Despite these restrictions, teachers are guiding and encouraging students to have these supplementary resources as complementary to the ones that are provided by Ministry of Education (MEB). Therefore, the promotion activities of companies become important in educational publishing industry. These companies place emphasis on the effect of promotion activities on the target market. However, they are not able to benefit from the result of empirical studies while they are planning their advertising and promotion budgets. These companies use their professional experience to choose the best promotional activity for their interest.
In this study, our aim is to decide which promotion and advertising activity of educational publications is better in different circumstances. For this purpose, we conduct a field research on elementary and high school teachers working in urban and rural areas of Sakarya and Kocaeli provinces. Data is collected from a conveniently selected sample of teachers by using face to face questionnaires. In the light of data analyses, we compare the perceived level of effectiveness and expected benefits of various types of promotional activities. Managerial and research implications of the findings are discussed.
Educational Publications Promotion Activities Marketing Personal Selling
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |