Yıl 2021,
Cilt: 9 Sayı: 2, 93 - 113, 26.12.2021
Abdulrezzak İkvan
,
Ömer Faruk Demirkol
Kaynakça
- Çakan, M. (2002). Bilişsel Stil İle Zeka Kavramlarının Öğrenci Başarısı Açısından İrdelenmesi ve Taşıdıkları Önem. Eğitim Araştırmaları, 8, 86-95.
- Darling-Hamond, L. (2000). Teacher Quality and Student Achievement: A Review of State Policy Evidence. EPAA. 8(1), 1-46.
- Finn-Stevenson., M. Desimone, L., & Chung, A. (1998). Linking Child Care Support Service with the School: Pilot Evaluation of the School of the 21st Century.
- Hoy, W.K., Sweetland, S.R. & Smith, P.A. (2002). Toward an Organizational Model of Achievement in High Schools: The Significance of Collective Efficacy. Educational Edministration Quarterly, 38(1) 77-93.
- Witzier, B. Bokser, R.J., & Krüger, M.L. (2003). Educational Leadership and Student Achievement: The Elusive Search for an Association. Educational Edministration Quarterly, 39(3),398-425.
- Boozer , M & Rouse, C. (2001). Intraschool Variation in Class Size: Patterns and Implications. Journal of Urban Economics. 50 (1):163-189
- Bean, R.A., Bush, K. R., McKenry, P.C., & Wilson, S.M. (2003). The Impact Of Parental, Support, Behavioral Control and Psychological Control on The Academic Achievement and Self-Esteem of African-American and European American Adolescents. Journal of Adolescent Research, 18(5), 523-541.
- Rençber, B. A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 191-198.
- Adıgüzel B. ve Eroğlu E. (2008). Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörlerin Parametrik Olmayan Testlerle Analizi. Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 28. Ulusal Kongresi, İstanbul.
- Sarıer, Y. (2016), Türkiye’de Öğrencilerin Akademik Başarısını Etkileyen Faktörler: Bir Meta-analiz Çalışması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s609-627.
- Topçu, Y., ve Uzundumlu, A.S (2012), Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Başarısızlığına Etki Eden Faktörlerin Analizi, Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt 2 Ek:A , Sayı 2 Sp:A, s51 – 58.
- Paswan, A.K, and Young, J.A. (2002), Student Evaluation of Instructor: A Nomological Investigation Using Structural Equation Modeling, Journal of Marketing Education 24(3):193-202.
- Batumlu, D., ve Erden, M., (2007), Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık Öğrencilerinin Yabancı Dil Kaygıları ile İngilizce Başarıları Arasındaki İlişki, Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, Cilt 3 , Sayı 1, s24 – 38.
- Oktay, E., Akıncı, M.M., Karaaslan, A., (2012), Yol Analizi Yardımıyla Dersler Arasındaki Etkileşimin Araştırılması: Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünde Okutulan Dersler Üzerine Bir Uygulama, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 3-4, s67.
MUHASEBE-FİNANS ALANLARINDAKİ ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARILARINDA MÜFREDATIN ETKİSİ: ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ KAHTA MYO ÖRNEĞİ
Yıl 2021,
Cilt: 9 Sayı: 2, 93 - 113, 26.12.2021
Abdulrezzak İkvan
,
Ömer Faruk Demirkol
Öz
Yükseköğretimde akademik başarı düzeyi öğrencinin meslek seçim ve başarısında önemli rol oynamaktadır. Bu bakımdan yükseköğretim kurumlarına akademik başarıda etkin rol oynayan faktörlerin belirlenmesi ve iyileştirilmesinde önemli görevler düşmektedir. Bölüm müfredatlarında yer alan derslerin çeşit ve içerikleri öğrencilerin akademik başarı düzeylerini etkileyen faktörlerdendir. Müfredat derslerinin mesleğin gerekliliklerine uygun ve piyasa koşullarına cevap verebilecek düzeyde güncel olması öğrencilerin ilgi ve motivasyonlarını olumlu etkileyecektir. Çalışmanın amacı muhasebe-finans alanlarında ön lisans düzeyindeki öğrencilerin akademik başarılarında müfredat derslerinin etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Adıyaman Üniversitesi Kahta Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü ile Muhasebe ve Vergi Uygulamaları ön lisans bölümleri 2018-2019 dönemlerinde mezuniyetleri onaylanan toplam 102 öğrencinin transkriptlerinde yer alan ders notlarının akademik başarılarına etki düzeylerini belirlemeye yönelik anova ve t-testi analizleri yapılmıştır. Elde edilen bulgularda Bankacılık ve Sigortacılık Bölümünde öğrencilerin alan derslerinde başarı düzeylerinin yüksek olduğu ve akademik başarında özellikle ikinci ve üçüncü dönemlerin etki düzeyinin diğer dönemlere göre daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Bölümünde öğrencilerin ilk dönemlerde aldıkları meslek derslerinin başarı düzeylerinin genel olarak düşük seviyede olduğu belirlenmiştir. Bu bölümde ise ikinci ve dördüncü dönem notlarının akademik başarı düzeyine etkisinin diğer dönemlere göre daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre dönemler itibariyle bölümlerin müfredatlarında yer alacak derslerin öğrencilerin ilgi duydukları ve başarılarının yüksek olduğu derslere yoğunluk verilmesi akademik başarı düzeyinin yükselmesine önemli katkılar sunacağı öngörülmektedir.
Kaynakça
- Çakan, M. (2002). Bilişsel Stil İle Zeka Kavramlarının Öğrenci Başarısı Açısından İrdelenmesi ve Taşıdıkları Önem. Eğitim Araştırmaları, 8, 86-95.
- Darling-Hamond, L. (2000). Teacher Quality and Student Achievement: A Review of State Policy Evidence. EPAA. 8(1), 1-46.
- Finn-Stevenson., M. Desimone, L., & Chung, A. (1998). Linking Child Care Support Service with the School: Pilot Evaluation of the School of the 21st Century.
- Hoy, W.K., Sweetland, S.R. & Smith, P.A. (2002). Toward an Organizational Model of Achievement in High Schools: The Significance of Collective Efficacy. Educational Edministration Quarterly, 38(1) 77-93.
- Witzier, B. Bokser, R.J., & Krüger, M.L. (2003). Educational Leadership and Student Achievement: The Elusive Search for an Association. Educational Edministration Quarterly, 39(3),398-425.
- Boozer , M & Rouse, C. (2001). Intraschool Variation in Class Size: Patterns and Implications. Journal of Urban Economics. 50 (1):163-189
- Bean, R.A., Bush, K. R., McKenry, P.C., & Wilson, S.M. (2003). The Impact Of Parental, Support, Behavioral Control and Psychological Control on The Academic Achievement and Self-Esteem of African-American and European American Adolescents. Journal of Adolescent Research, 18(5), 523-541.
- Rençber, B. A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 191-198.
- Adıgüzel B. ve Eroğlu E. (2008). Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörlerin Parametrik Olmayan Testlerle Analizi. Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 28. Ulusal Kongresi, İstanbul.
- Sarıer, Y. (2016), Türkiye’de Öğrencilerin Akademik Başarısını Etkileyen Faktörler: Bir Meta-analiz Çalışması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s609-627.
- Topçu, Y., ve Uzundumlu, A.S (2012), Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Başarısızlığına Etki Eden Faktörlerin Analizi, Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt 2 Ek:A , Sayı 2 Sp:A, s51 – 58.
- Paswan, A.K, and Young, J.A. (2002), Student Evaluation of Instructor: A Nomological Investigation Using Structural Equation Modeling, Journal of Marketing Education 24(3):193-202.
- Batumlu, D., ve Erden, M., (2007), Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık Öğrencilerinin Yabancı Dil Kaygıları ile İngilizce Başarıları Arasındaki İlişki, Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, Cilt 3 , Sayı 1, s24 – 38.
- Oktay, E., Akıncı, M.M., Karaaslan, A., (2012), Yol Analizi Yardımıyla Dersler Arasındaki Etkileşimin Araştırılması: Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünde Okutulan Dersler Üzerine Bir Uygulama, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 3-4, s67.