Kurumların çevrelerinde olup bitenlerden etkilenen açık birer sistem olması nedeniyle
varlıklarını devam ettirmek, amaçlarına başarılı biçimde ulaşmak, arzuladıkları konuma
erişmek ve misyonlarını yerine getirebilmek amacıyla stratejik yönetim anlayışına sahip
olmaları gereklilik taşımaktadır. Günümüz çağdaş kurumsal yönetim anlayışı açısından
kurumların uzun dönemli geleceklerine yön verebilmeleri için rehber niteliği taşıyan stratejik
planlamaya ihtiyaçları bulunmaktadır. Stratejik planlama ve halkla ilişkiler kavramları
arasındaki bağlantıyı ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada; stratejik planlamada halkla
ilişkilerin nasıl bir rol üstlenebileceğinin tespit edilmesi için bir araştırma gerçekleştirilmiştir.
İki boyuttan oluşan araştırmada nitel araştırma kapsamında yer alan görüşme ve içerik
analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın ilk boyutunda Kurumsal İletişimciler
Derneği’nin konuya ilişkin değerlendirmeleri tespit edilmiş ve ikinci boyutta İstanbul ilçe
belediyelerinin stratejik planları üzerine bir inceleme gerçekleştirilmiştir. Bulgular stratejik
yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkilerin stratejik planlamada etkin rol üstlenmesi
gerektiğini ortaya koymuş, ancak uygulamada halkla ilişkilerin stratejik bir fonksiyon olarak
kapasitesinden tam olarak yararlanılmadığına işaret etmiştir
Halkla ilişkiler stratejik planlama stratejik plan belediyeler
Since all of organizations are open systems affected by what is happening in their environment,
they need to have strategic management understanding to continue their existence, to reach
their institutional targets, to achieve the position desired and to fulfill their mission. In terms
of today's modern corporate governance approach as well, institutions also need strategic
planning as a guide to direct their long-term future. Also role and impact of public relations
in strategic planning processes of institutions have become more prominent. In this research
that aims to reveal connection between concepts of strategic planning and public relations;
a research was carried out to determine the role of public relations in strategic planning. In
the study consisting of two aspects, interview and content analysis techniques were used. In
the first aspects of research, evaluations of Turkish Association of Corporate Communication
Directors were determined. In the second aspect of research, an examination was made
on strategic plans of district municipalities of Istanbul. Findings have revealed that public
relations have to an active role in strategic planning as a strategic management function.
However, in practice, findings have indicated that the capacity of public relations as a strategic
function is not utilized
Public relations strategic planning strategic plan municipalities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 15 |