Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Conceptual Study on the Effect of Social Media Sites on Brand Dimensions

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 8, 46 - 53, 28.12.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.349144

Öz

Today, businesses use the concept of
brand to connect with their consumers. Social media, one of the most popular
channels of communication, is actively used by businesses to highlight their
brands. Many researchers have found that social media has a positive impact on
the brand. However, very few of these studies have focused on exploring the
impact of social media sites on brand dimensions. This study is a conceptual
study for explaining the relationship between social media sites and brand
dimensions, and it is aimed to complete the literature gap in this study. This
conceptual study has led to the development of proposals about the gap in the
literature. As a result, it is important that businesses spend their budgets on
the right channels of communication. This study emphasizes the importance of
social media sites for brands. Also, according to the stage of the brand's
existence, it is important for the social media to direct the businesses to use
the right communication channels.

Kaynakça

  • Prof. Dr. Mustafa Gülmez Doç. Dr. İbrahim Taylan Dörtyol Yrd. Doç. Dr. Nurettin Mert Batu

Sosyal Medya Sitelerinin Marka Boyutları Üzerindeki Etkisine Yönelik Kavramsal Bir Çalışma

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 8, 46 - 53, 28.12.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.349144

Öz

Günümüzde işletmeler tüketicileri ile
bağ kurmak için marka kavramını kullanmaktadırlar. En popüler iletişim
kanallarından birisi olan sosyal medya da işletmeler tarafından markalarını öne
çıkarmak amacıyla aktif bir şekilde kullanılmaktadır.  Pek çok araştırmacı, sosyal medyanın marka
üzerinde pozitif bir etkisi olduğuna dair sonuçlar bulmuştur, ancak bu
çalışmalardan çok azı, sosyal medya sitelerinin marka boyutları üzerindeki etkisini
araştırmaya yönelik olmuştur. Bu çalışma sosyal medya siteleri (Facebook, Twitter,
Instagram) ile marka boyutları arasındaki ilişkiyi açıklamaya yönelik kavramsal
bir çalışma olup, çalışma ile bu konudaki literatür boşluğunun doldurulması
amaçlanmaktadır. Bu kavramsal çalışma ile literatürdeki boşluğa yönelik
önermelerde bulunulmuştur. Sonuç olarak, işletmelerin bütçelerini doğru
iletişim kanallarına harcanması önemlidir. Bu çalışma, sosyal medya sitelerinin
markalar için önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, markanın var olduğu aşamaya
göre, sosyal medyanın işletmeleri doğru iletişim kanallarını kullanmaya
yönlendirmesi önemlidir.

Kaynakça

  • Prof. Dr. Mustafa Gülmez Doç. Dr. İbrahim Taylan Dörtyol Yrd. Doç. Dr. Nurettin Mert Batu
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Naci Büyükdağ

Ayşe Nur Soysal

Olgun Kitapçı

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Büyükdağ, N., Soysal, A. N., & Kitapçı, O. (2017). A Conceptual Study on the Effect of Social Media Sites on Brand Dimensions. The Journal of International Scientific Researches, 2(8), 46-53. https://doi.org/10.23834/isrjournal.349144