Today, businesses use the concept of
brand to connect with their consumers. Social media, one of the most popular
channels of communication, is actively used by businesses to highlight their
brands. Many researchers have found that social media has a positive impact on
the brand. However, very few of these studies have focused on exploring the
impact of social media sites on brand dimensions. This study is a conceptual
study for explaining the relationship between social media sites and brand
dimensions, and it is aimed to complete the literature gap in this study. This
conceptual study has led to the development of proposals about the gap in the
literature. As a result, it is important that businesses spend their budgets on
the right channels of communication. This study emphasizes the importance of
social media sites for brands. Also, according to the stage of the brand's
existence, it is important for the social media to direct the businesses to use
the right communication channels.
Social media sites Brand awareness Brand image Attitude toward brand Brand loyalty Brand loyalty
Günümüzde işletmeler tüketicileri ile
bağ kurmak için marka kavramını kullanmaktadırlar. En popüler iletişim
kanallarından birisi olan sosyal medya da işletmeler tarafından markalarını öne
çıkarmak amacıyla aktif bir şekilde kullanılmaktadır. Pek çok araştırmacı, sosyal medyanın marka
üzerinde pozitif bir etkisi olduğuna dair sonuçlar bulmuştur, ancak bu
çalışmalardan çok azı, sosyal medya sitelerinin marka boyutları üzerindeki etkisini
araştırmaya yönelik olmuştur. Bu çalışma sosyal medya siteleri (Facebook, Twitter,
Instagram) ile marka boyutları arasındaki ilişkiyi açıklamaya yönelik kavramsal
bir çalışma olup, çalışma ile bu konudaki literatür boşluğunun doldurulması
amaçlanmaktadır. Bu kavramsal çalışma ile literatürdeki boşluğa yönelik
önermelerde bulunulmuştur. Sonuç olarak, işletmelerin bütçelerini doğru
iletişim kanallarına harcanması önemlidir. Bu çalışma, sosyal medya sitelerinin
markalar için önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, markanın var olduğu aşamaya
göre, sosyal medyanın işletmeleri doğru iletişim kanallarını kullanmaya
yönlendirmesi önemlidir.
Sosyal medya siteleri Marka farkındalığı Marka imajı Marka tutumu Marka sadakati Marka sadakati
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 8 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.