Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 120 - 136, 30.12.2012

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ev ödevi ve ev ödevi yapmayla ilgili algı ve

deneyimlerini ortaya çıkarmaktır.

Yöntem: Ev ödevinin derinlemesine çalışıldığı bu araştırma durum çalışması yaklaşımına göre desenlenmiştir.

Çalışma, nitel araştırma yaklaşımıyla yürütülmüş olup veriler 311 beşinci sınıf öğrencisinden ev ödevi soru

formu kullanılarak toplanmıştır. Ayrıca sonda sorular ilavesiyle 12 öğrenciyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır.

Bulgular: Ev ödevi olgusuna yönelik veriler, betimsel analize tabi tutulmuş ve araştırma sorularının oluşturduğu

toplam 11 temaya göre düzenlenmiştir.

Sonuç: Ev ödevlerinin ne kadarını tamamladıkları ya da tamamını yapıp yapmadıkları, sorusuna öğrencilerin

yarısından azı ödevlerinin tamamını yaptıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerden 152’si her zaman, 122’si bazen

yardıma ihtiyacı olduğunu anlatırken, 37 öğrenci hiçbir zaman yardıma ihtiyaç duymadığını ifade etmiştir.

Araştırmaya katılan ilköğretim öğrencilerinin 116’sı ödevlerini son güne bırakmadığını, 109’u duruma göre bazen

son güne hatta son dakikalara bırakabildiklerini, 76’sı ise ödevini her zaman son gün yapmayı tercih ettiğini

anlatmıştır. Öğrenciler, verilen ödevi niçin yapmadıklarıyla ilgili olarak ise 12 sebep bildirmişlerdir. Bu

sebeplerin başında "unutma" gelmektedir. Öğrencilerin tamamı soruya birden fazla ödev türü belirterek cevap

vermiştir. Öğrencilerin önemli bir kısmı "ders tekrarı" ödevlerinden hoşlanmakta; "sayıların, problemlerin

olduğu matematik ödevlerinden ise hoşlanmamaktadır.

Kaynakça

  • Bembenutty, H. (2009). Self-regulation of homework completion. Psychology Journal 6: 138–153.
  • Bempechat, J., Li J., Neier S. M., Gillis, C. A., Holloway S. D. (2011). The homework experience:
  • perceptions of low-ıncome youth. Journal of Advanced Academics 22(2): 250–278
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin
  • incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Cooper, H. (1989). Homework. White Plains, NY: Longman.
  • Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. (2006). Does homework improve academic achievement? A
  • synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research 76: 1–62.
  • Corno, L. (1996). Homework is a complicated thing. Section 4: Grading the policymakers’ solution.
  • Educational Researcher 25:27–30.
  • Darling Hammond, L., Olivia, I. (2006). If they'd only do their work!. Educational Leadership 63(5): 8-13.
  • Demirbaş, Atilla. (2011). İlköğretim Okullarındaki (1-5. Sınıf) Ödev Uygulamalarının Değerlendirilmesi
  • Araştırması. Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Ankara.
  • (http://www.aydinarge.com/Arge/2012/arastirmalar/kitaplar/16.pdf adresinden erişilmiştir.)
  • Demirel, Melek. (1989). İlkokul beşinci sınıf yabancı dil öğretiminde ev ödevi olarak verilen
  • alıştırmaların öğrenci erişisine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. H.Ü. Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü. Ankara.
  • Gill, B. P., & Schlossman, S. L. (2004). Villain or savior? The American discourse on homework, 1850–
  • 2003. Theory Into Practice 43: 174–181.
  • Guskey, T. R. (2007). Multiple sources of evidence: An analysis of stakeholders’ perceptions of various
  • indicators of student learning. Educational Measurement: Issues and Practice 26: 19–27.
  • Hizmetçi, S (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Ödev Stilleri ile Akademik Başarıları Arasındaki
  • İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi. Adana.
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Eryaman. (01.02.2012 tarihinde erişilmiştir.)
  • Johnson, David W., & Johnson, Roger T. (2009). An educational psychology success story: Social
  • interdependence theory and cooperative learning. Educational Researcher, 38: 365–379.
  • Kitsantas, A., & Zimmerman, B. J. (2009). College students’ homework and academic achievement:
  • The mediating role of self-regulatory beliefs. Metacognition and Learning 4: 97–110.
  • Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri (2008). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • (http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/Öğretmen_Yeterlikleri_Kitabı_genel_ye
  • terlikler_parça_2.pdf adresinden 01.02.2012 tarihinde erişilmiştir.)
  • Resmî Gazete, 23 Ekim 1989
  • Trautwein, U., & Ludtke, O. (2007). Students’ self-reported effort and time on homework in six school
  • subjects: Between student differences and within student variation. Journal of Educational Psychology 99:
  • 432–444.
  • Walberg, H.J., Paschal. R. A., Weinstein T. ( 1985). Homework's powerfull effects on learning.
  • Educational Leadership 42(7):76-79
  • Xu, Jianzhong. (2005). Purposes for doing homework reported by middle and high school students.
  • Journal of Educational Research 99: 46–55
  • Zimmerman, B. J., & Kitsantas, A. (2005). Homework practices and academic achievement: The
  • mediating role of self-efficacy and perceived responsibility beliefs. Contemporary Educational Psychology
  • 30: 397–417.

Homework In Elementary School: The Perceptions Of Fifth Grade Elementary School Students

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 120 - 136, 30.12.2012

Öz

Purpose: The aim of this study is to detect the perceptions and experiences of fifth grade elementary school

students related to homework and doing homework.

Method: This research studied in depth homework, was designed as a case study approach. Participants were

selected from Eryaman district, Ankara, Turkey.

Results: Descriptive analysis were implemented to the data relating to the phenomenon of homework and they

have been categorized total eleven themes consist of the research questions.

Conclusion: Students need to know the value and the benefits of the tasks given to them, especially when

attitudes about homework become more negative. Students gave 12 reasons relating to why they do not do their

homework. "Forget" is the most mentioned one among these reasons. An important part of the students enjoy

"course repetition" homeworks and dislike "math problems" homeworks. Students are asked the positive and

negative thoughts about homework. It is observed that students' negative feelings and thoughts about

homework is more than those found to be positive.

Kaynakça

  • Bembenutty, H. (2009). Self-regulation of homework completion. Psychology Journal 6: 138–153.
  • Bempechat, J., Li J., Neier S. M., Gillis, C. A., Holloway S. D. (2011). The homework experience:
  • perceptions of low-ıncome youth. Journal of Advanced Academics 22(2): 250–278
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin
  • incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Cooper, H. (1989). Homework. White Plains, NY: Longman.
  • Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. (2006). Does homework improve academic achievement? A
  • synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research 76: 1–62.
  • Corno, L. (1996). Homework is a complicated thing. Section 4: Grading the policymakers’ solution.
  • Educational Researcher 25:27–30.
  • Darling Hammond, L., Olivia, I. (2006). If they'd only do their work!. Educational Leadership 63(5): 8-13.
  • Demirbaş, Atilla. (2011). İlköğretim Okullarındaki (1-5. Sınıf) Ödev Uygulamalarının Değerlendirilmesi
  • Araştırması. Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Ankara.
  • (http://www.aydinarge.com/Arge/2012/arastirmalar/kitaplar/16.pdf adresinden erişilmiştir.)
  • Demirel, Melek. (1989). İlkokul beşinci sınıf yabancı dil öğretiminde ev ödevi olarak verilen
  • alıştırmaların öğrenci erişisine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. H.Ü. Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü. Ankara.
  • Gill, B. P., & Schlossman, S. L. (2004). Villain or savior? The American discourse on homework, 1850–
  • 2003. Theory Into Practice 43: 174–181.
  • Guskey, T. R. (2007). Multiple sources of evidence: An analysis of stakeholders’ perceptions of various
  • indicators of student learning. Educational Measurement: Issues and Practice 26: 19–27.
  • Hizmetçi, S (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Ödev Stilleri ile Akademik Başarıları Arasındaki
  • İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi. Adana.
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Eryaman. (01.02.2012 tarihinde erişilmiştir.)
  • Johnson, David W., & Johnson, Roger T. (2009). An educational psychology success story: Social
  • interdependence theory and cooperative learning. Educational Researcher, 38: 365–379.
  • Kitsantas, A., & Zimmerman, B. J. (2009). College students’ homework and academic achievement:
  • The mediating role of self-regulatory beliefs. Metacognition and Learning 4: 97–110.
  • Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri (2008). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • (http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/Öğretmen_Yeterlikleri_Kitabı_genel_ye
  • terlikler_parça_2.pdf adresinden 01.02.2012 tarihinde erişilmiştir.)
  • Resmî Gazete, 23 Ekim 1989
  • Trautwein, U., & Ludtke, O. (2007). Students’ self-reported effort and time on homework in six school
  • subjects: Between student differences and within student variation. Journal of Educational Psychology 99:
  • 432–444.
  • Walberg, H.J., Paschal. R. A., Weinstein T. ( 1985). Homework's powerfull effects on learning.
  • Educational Leadership 42(7):76-79
  • Xu, Jianzhong. (2005). Purposes for doing homework reported by middle and high school students.
  • Journal of Educational Research 99: 46–55
  • Zimmerman, B. J., & Kitsantas, A. (2005). Homework practices and academic achievement: The
  • mediating role of self-efficacy and perceived responsibility beliefs. Contemporary Educational Psychology
  • 30: 397–417.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şükran Calp Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2012
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Calp, Ş. (2012). İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 2(2), 120-136.
AMA Calp Ş. İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları. USBED. Aralık 2012;2(2):120-136.
Chicago Calp, Şükran. “İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2012): 120-36.
EndNote Calp Ş (01 Aralık 2012) İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 2 2 120–136.
IEEE Ş. Calp, “İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları”, USBED, c. 2, sy. 2, ss. 120–136, 2012.
ISNAD Calp, Şükran. “İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 2/2 (Aralık 2012), 120-136.
JAMA Calp Ş. İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları. USBED. 2012;2:120–136.
MLA Calp, Şükran. “İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 120-36.
Vancouver Calp Ş. İlköğretimde Ev Ödevi: Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Algıları. USBED. 2012;2(2):120-36.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International

SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458