Amaç: Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ev ödevi ve ev ödevi yapmayla ilgili algı ve
deneyimlerini ortaya çıkarmaktır.
Yöntem: Ev ödevinin derinlemesine çalışıldığı bu araştırma durum çalışması yaklaşımına göre desenlenmiştir.
Çalışma, nitel araştırma yaklaşımıyla yürütülmüş olup veriler 311 beşinci sınıf öğrencisinden ev ödevi soru
formu kullanılarak toplanmıştır. Ayrıca sonda sorular ilavesiyle 12 öğrenciyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır.
Bulgular: Ev ödevi olgusuna yönelik veriler, betimsel analize tabi tutulmuş ve araştırma sorularının oluşturduğu
toplam 11 temaya göre düzenlenmiştir.
Sonuç: Ev ödevlerinin ne kadarını tamamladıkları ya da tamamını yapıp yapmadıkları, sorusuna öğrencilerin
yarısından azı ödevlerinin tamamını yaptıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerden 152’si her zaman, 122’si bazen
yardıma ihtiyacı olduğunu anlatırken, 37 öğrenci hiçbir zaman yardıma ihtiyaç duymadığını ifade etmiştir.
Araştırmaya katılan ilköğretim öğrencilerinin 116’sı ödevlerini son güne bırakmadığını, 109’u duruma göre bazen
son güne hatta son dakikalara bırakabildiklerini, 76’sı ise ödevini her zaman son gün yapmayı tercih ettiğini
anlatmıştır. Öğrenciler, verilen ödevi niçin yapmadıklarıyla ilgili olarak ise 12 sebep bildirmişlerdir. Bu
sebeplerin başında "unutma" gelmektedir. Öğrencilerin tamamı soruya birden fazla ödev türü belirterek cevap
vermiştir. Öğrencilerin önemli bir kısmı "ders tekrarı" ödevlerinden hoşlanmakta; "sayıların, problemlerin
olduğu matematik ödevlerinden ise hoşlanmamaktadır.
Purpose: The aim of this study is to detect the perceptions and experiences of fifth grade elementary school
students related to homework and doing homework.
Method: This research studied in depth homework, was designed as a case study approach. Participants were
selected from Eryaman district, Ankara, Turkey.
Results: Descriptive analysis were implemented to the data relating to the phenomenon of homework and they
have been categorized total eleven themes consist of the research questions.
Conclusion: Students need to know the value and the benefits of the tasks given to them, especially when
attitudes about homework become more negative. Students gave 12 reasons relating to why they do not do their
homework. "Forget" is the most mentioned one among these reasons. An important part of the students enjoy
"course repetition" homeworks and dislike "math problems" homeworks. Students are asked the positive and
negative thoughts about homework. It is observed that students' negative feelings and thoughts about
homework is more than those found to be positive.
homework task primary education education qualitative research
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458