Araştırmanın amacı, ilköğretim okulları müfredatından seçilmiş doğal afet kavramı olan: Sel ile ilgili konularda
formal eğitim almış ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin bu kavramları anlama düzeylerini ve bu kavramlara ilişkin
yanılgılarını tespit etmektir.
Bu araştırmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Coğrafya'da doğal afetler eğitiminin öğrenciler
tarafından anlaşılma düzeyini tespit etmek için pilot çalışma yardımıyla bir anket geliştirilmiştir. Bu ankette yer
alan sorular, açık uçlu ve öğrencilerin araştırılan konu ile ilgili bilgilerini tam olarak aktarmalarını sağlayacak
şekilde hazırlanmıştır. Hazırlanan bu anket Ordu iline bağlı Gürgentepe ilçesinde bulunan dört ilköğretim
okulunun 11–12 yaş grubunda olan altıncı sınıf öğrencileri arasından şans yöntemiyle seçilen yüz öğrenciye
uygulanmıştır.
Araştırma sonunda öğrencilerin söz konusu doğal afetlerle ilgili sel kavramı anlama düzeyleri, doğal afetlerin
oluşumunu, meydana getirdikleri zararlar ve bu zararlardan korunma yollan konusunda yeterli bilgi düzeyine
sahip olmadıkları ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca öğrencilerin doğal afetlerle ilgili sel kavramını yeterli düzeyde
anlayamadıkları ve bu kavrama ilişkin önemli yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda öğretim programında doğal afetlerle ilgili konuların öğretiminde yeterli başarı
sağlanamadığı görüldüğünden doğal afetlerin eğitimi ve öğretimine ilişkin öğretmenlere ve uzmanlara
tavsiyelerde bulunulmuştur.
Soysal bilgiler öğretimi doğal afetler doğal afetler eğitimi sel kavram yanılgısı
The aim of this research is to determine the comprehension level and to highlight any misunderstandings,
covering the concepts of natural disasters including floods amongst grade 6 primary school students who have
undertaken formal education as set in the school curriculum.
Quantitative methods have been applied during the research. With the aid of a pilot study, a questionnaire has
been developed to determine how well students in geography class have understood the topic of natural
disasters. The questions in the questionnaire are open ended and have been designed to enable the students to
write as much as they know about the research topic. The prepared questionnaire has been filled out by 100
students in grade 6, aged between 11-12 years old, who have been randomly selected from 4 different schools in
Gûrgentepe, a country of the province of Ordu.
Upon the completion of the research it was discovered that the concepts covering the topic of natural disasters,
why and how natural disaster occurs, the losses they bring along and how to protect against them were not
sufficiently understood amongst the students. Furthermore, it was established that the students had inadequate
information and could not fully understand the concepts of natural disasters, it was predicted that many had
infact, misunderstandings about the issues.
This research concludes that although the school curriculum has newly added the topic of natural
disasters, it is recommended to teachers and specialists who prepare the school curriculum to
remember that this topic has been issued and educated without success.
Social science teaching natural disasters education in natural disasters floods misunderstood concepts
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2016 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458