Beşeri sermayenin kaynağı olarak eğitim kurumu, nitelikli
işgücü sağlayarak ekonomik kalkınmanın anahtarı işlevini görmektedir. Diğer
taraftan insani gelişmeye, sosyal refaha ve hayata yaptığı katkılarla yaşam
seviyesini yükselterek sosyal kalkınmayı olumlu etkilemektedir. Literatür
taramasıyla elde edilen veri ve bilgileri temel alan bu çalışmanın amacı,
eğitim ve kalkınma ilişkisini çeşitli ülkelere ilişkin veriler ışığında
incelemek ve değerlendirmektir. Bu amaçla, eğitim ve kalkınma ilişkisi;
eğitimin kalkınmaya etkileri ve çeşitli ülkelerin eğitim ve kalkınmaya ilişkin
göstergeleri değerlendirilerek incelenmektedir. Çalışma sonucunda, eğitimin;
değişen dünyaya bireylerin uyum sağlamasını sağlayarak değişim etkisi,
nitelikli işgücünü yetiştirip sürekli gelişimini sağlayarak istihdam etkisi,
daha yüksek eğitim seviyesi ile bireylere daha yüksek gelir getirerek gelir
etkisi, teknoloji üreten beyinleri yetiştirerek teknoloji etkisi ve sosyal
yaşamı geliştirerek yaşam kalitesine etkisiyle kalkınmayı olumlu yönde
etkilediği ve hatta kalkınmanın kaynağı olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca,
sosyal ve ekonomik göstergeleri karşılaştırılarak incelenen çeşitli ülkelerin
eğitim durumlarıyla sosyal ve ekonomik gelişmişlik düzeyleri arasında uyumlu
bir ilişki olduğu görülmüştür.
As a source of human capital, the educational
institution serves as the key to economic development by providing qualified
workforce. On the other hand, human development positively affects social
development by raising the level of living with contributions made by social
refinement and life giving. The aim of this study, which is based on the data
and information obtained by the literature review, is to examine and evaluate
the relationship between education and development in the light of the data
related to various countries. For this purpose, the relationship between
education and development; the effects of education on development and the
indicators of education and development of various countries. As a result of
the study, the effect of change by providing the adaptation of the individuals
to the changing world, the effect of employment by providing the continuous
improvement by raising the qualified labor force, the income effect by bringing
higher income to the individuals with higher education level, the effect of the
quality of life by improving the technology effect and social life by raising
the technology producing brains, it is the result of the source of development.
In addition, it is seen that there is a harmonious relationship between
educational status and social and economic development levels of the various
countries examined by comparing social and economic indicators.
development education human capital labor force human development
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458