Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining Attitudes of Child Development Program Students Towards Scientific Activities

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 128 - 143, 31.12.2018

Öz

Science education gives the ability to solve universal
problems by learning the necessary knowledge in everyday life. For this reason,
basic concepts related to science should be prepared by taking preschool
science activities into consideration. As well as preschool teachers in
preschool educational institutions, students of child development programs also
practice in these institutions. The daily plans are prepared by these students
before the application. Use of science activities in daily plans by students,
their viewpoint about science education, methods to teach science and
preparations before preteaching have importance. Within this context, the
attitudes of sophomores studying at Child Development Program in Vocational
School of Higher Education of Nevsehir Haci Bektaş Veli University Health
Services towards science education is discussed. In the study conducted based
on the descriptive survey method, the data have been  obtained by using the 'Attitudes of Preschol
Teachers towards Science Education'. The data obtained in the study to which 77
students participated have been analyzed using the SPSS package program.
According to the findings of the research, almost all of the students stated
that they feel comfortable while conducting science activities, they have the
necessary scientific knowledge level to teach science and they feel comfortable
during the applications. It has been revealed that half of the participants
know the method and process of science learning towards children at this age
group. It is also seen that the students of child development program do
experiments in their classes, collect different materials and objects to use at
science activities and they are in tendency to use different materials in class
for this purpose.

Kaynakça

  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Aktaş Arnas, Y.,Günay Bilaloğlu, R. ve Aslan, D. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi, (4. Baskı). Vize Yayıncılık, Ankara
  • Ayvacı, H.Ş. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerini kullanma yeterliliklerini geliştirmeye yönelik plot bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 4 (2), 1-24.
  • Çakmak Çamlıbel Ö. (2006). Okul öncesi öğretmen adaylarının fene ve fen öğretine yönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi,
  • Kandır, A., Yaşar, M.C. ve Tuncer, N. (2011). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Kaptan, S. (1983). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. (Geliştirilmiş 3. Baskı) Tekışık Matbaası, Ankara.
  • Tuğrul, B.A. (1993). Okulöncesi dönemde etkin öğrenme modeli. 9. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, Seminer Kitabı, Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
  • Yurt, Ö. (2016). “Okul öncesi dönemde fen eğitimi” Okul öncesi dönemde fen eğitimi (Ed. F. Şahin). Hedef CS Basın Yayın, Ankara.

Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 128 - 143, 31.12.2018

Öz

Fen eğitimi günlük yaşamda gerekli olan bilgiyi öğrenerek
evrensel sorunları çözme yeteneği kazandırır. Bu nedenle Fen ile ilgili temel
kavramlar Okul öncesi fen ekinliklerinde göz önüne alınarak hazırlanmalıdır.
Okul öncesi eğitim kurumlarında okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin yanı sıra
çocuk gelişimi programı öğrencileri de kurumlarda uygulama yapmaktadır.  Uygulama öncesinde günlük planlar öğrenciler
tarafından hazırlanmaktadır. Öğrencilerin günlük planlarda fen etkinliklerine
yer verme durumları, fen eğitimine bakış açıları, fen öğretimi yöntemleri, konu
ile ilgili öğretim öncesi hazırlık durumları önem arz etmektedir. Bu bağlamda araştırmada
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu
Çocuk Gelişimi Programı 2. Sınıf öğrencilerinin fen eğitimine yönelik tutumları
ele alınmıştır. Betimsel tarama yöntemine dayalı olarak yürütülen çalışmada
veriler ‘Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik tutum Ölçeği’
kullanılarak elde edilmiştir. 77 öğrencinin katıldığı araştırmada elde edilen
veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın
bulgularına göre öğrencilerin tamamına yakınının fen etkinliklerini yaparken
kendilerini rahat hissettikleri, fen öğretmek için gerekli olan bilimsel bilgi
düzeyine sahip oldukları, uygulamalar sırasında kendilerini rahat
hissettiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların yarısında fazlası bu yaş grubundaki
çocuklara yönelik fen öğrenme yöntem ve süreçlerini bildikleri ortaya
çıkmıştır. Çocuk gelişimi öğrencilerinin sınıflarında deneysel etkinlikler
yaptıkları, fen etkinliklerinde kullanmak üzere farklı materyal ve nesneleri
topladıkları, sınıf içindeki farklı materyalleri de bu amaçla kullanma
eğiliminde oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Aktaş Arnas, Y.,Günay Bilaloğlu, R. ve Aslan, D. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi, (4. Baskı). Vize Yayıncılık, Ankara
  • Ayvacı, H.Ş. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerini kullanma yeterliliklerini geliştirmeye yönelik plot bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 4 (2), 1-24.
  • Çakmak Çamlıbel Ö. (2006). Okul öncesi öğretmen adaylarının fene ve fen öğretine yönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi,
  • Kandır, A., Yaşar, M.C. ve Tuncer, N. (2011). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Kaptan, S. (1983). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. (Geliştirilmiş 3. Baskı) Tekışık Matbaası, Ankara.
  • Tuğrul, B.A. (1993). Okulöncesi dönemde etkin öğrenme modeli. 9. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, Seminer Kitabı, Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
  • Yurt, Ö. (2016). “Okul öncesi dönemde fen eğitimi” Okul öncesi dönemde fen eğitimi (Ed. F. Şahin). Hedef CS Basın Yayın, Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşen Tükel

Seçil Yıldız

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 28 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tükel, A., & Yıldız, S. (2018). Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(2), 128-143.
AMA Tükel A, Yıldız S. Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. USBED. Aralık 2018;4(2):128-143.
Chicago Tükel, Ayşen, ve Seçil Yıldız. “Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2018): 128-43.
EndNote Tükel A, Yıldız S (01 Aralık 2018) Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 4 2 128–143.
IEEE A. Tükel ve S. Yıldız, “Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”, USBED, c. 4, sy. 2, ss. 128–143, 2018.
ISNAD Tükel, Ayşen - Yıldız, Seçil. “Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 4/2 (Aralık 2018), 128-143.
JAMA Tükel A, Yıldız S. Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. USBED. 2018;4:128–143.
MLA Tükel, Ayşen ve Seçil Yıldız. “Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2018, ss. 128-43.
Vancouver Tükel A, Yıldız S. Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Fen Etkinliklerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. USBED. 2018;4(2):128-43.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International

SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458