İnsanın doğayla ilişkisinin azaldığı günümüzde tek
kurtuluşun doğaya dönüşle mümkün olduğu kaçınılmaz bir gerçektir. Doğanın
sunduğu gereçlerle doğrudan ilişki kuran sanatçılar, insanın doğayla
bütünleşerek dengeyi oluşturmasının mümkün olduğunu göstermeye
çalışmaktadırlar. Görmek aslında bir düşünme eylemidir ve insanoğlunun
gördüklerini estetik duyarlılıkla irdelemesi özüne varmasında tek çıkış yolu
olacaktır. Minimalizm ve kavramsal sanat ile harmanladığı yapıtlarıyla 20.
yüzyıl güncel sanatının en önemli isimleri arasında yer alan Çinli sanatçı Chen
Zhen (1955 -2000), insan, toplum ve doğa arasındaki ilişki üzerine işler
üretmiştir. Sanatçı, yapıtlarında
izleyiciyi de görünenler dünyasına dâhil ederek sanatın üretimini
sorgulatmaktadır. Zhen, sergilenen eserlerinin geçici karakteri ile yakınlık ve
uzaklık yani mesafe kavramları arasında bir diyalog başlatmıştır. Doğadan
aldığı araçla bir anlamda izleyene doğada yolculuk yaptıran sanatçı, nesne ve
mekân ilişkisini irdelemektedir. Sanatçı, Chen Zhen 2000 yılında Şanghay’daki
Rockbund Sanat Müzesi (Rockbund Art Museum)’ndeki sergiye Purification Room
“Arıtma Odası” isimli çalışmasıyla katılmıştır. Bu çalışmasında izleyicinin
alışkanlığına aykırı bir mekân oluşturan sanatçı, oluşturduğu bu mekân içindeki
tüm nesneleri kil çamuruyla kaplamıştır. Bu araştırmada, sanatçının “Arıtma
Odası” isimli çalışması içindeki imgeler ve tüm çalışmanın izleyicide bıraktığı
anlamsal boyutlar irdelenmeye çalışılacaktır.
It is an inevitable
fact that the only salvation is possible with the return to nature in the
present day when human relations with nature have decreased. The artists, who
establish a direct relationship with the materials offered by nature, try to
show that it is possible for human to integrate with nature and create balance.
Seeing is actually an act of thinking, and it will be the only way out for
human beings to come to the essence of examining what they see with aesthetic
sensitivity. Chinese artist Chen Zhen (1955 -2000), who is one of the most
important names of 20th century contemporary art with his works that blend
minimalism and conceptual art, produced works on the relationship between
human, society and nature. The artist interrogates the production of art by
including the audience in the world of appearances in his works. Zhen initiated
a dialogue between the temporary character of his exhibited works and the
concepts of proximity and distance. The artist, who makes a journey in nature
to the viewer with the vehicle he takes from nature, examines the relationship
between object and space. In 2000, Chen Zhen participated in the exhibition at
the Rockbund Art Museum in Shanghai with his work “Purification Room”. Contrary
to the habit of the audience in the space he created in this work, he covered
all the objects in the space with clay. In this
study, the images in the artist's work “Purification Room ve and the dimensions
of meaning left by the audience will be examined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458