Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 47 - 56, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar destekli eğitime tabi tutulan ortaöğretim öğrencileriyle bu süreçte eğitici olarak rol alan öğretmenlerin BDE’e ilişkin görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 67-75.
  • Demirci, A. (2008). Özel öğretim kurumlarında coğrafya öğretmenlerinin bilgisayar ve internet teknolojisinden yararlanması. Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 17, s.27-47.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Sempati
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Sezer, A. (2011).”Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi” .Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (4), s. 1-19 Üçışık, S. - Tuna, F., (2004). Ortaöğretim kurumlarında coğrafya anlatım becerisinin bilgisayar destekli anlatımla geliştirilmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 9, s.97-118.
  • Yalın, H.İ. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (2. Baskı).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Yanpar, T., (2007). Etkili ve anlamlı öğrenme için kuramsal yaklaşımlar ve yapılandırmacılık. C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 85-109). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Yeşiltaş, E. (2015). Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sonumu Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, s.225.

Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 47 - 56, 30.06.2019

Öz

Günümüzde gelişen
teknolojiyle birlikte bilgisayar destekli ders sunumu eğitim-öğretim
faaliyetleri içerisinde önemli bir yere sahip olmuştur. Sadece coğrafya
alanında değil diğer bütün alanlarda da interaktif ders sunumu
kullanılmaktadır. Coğrafya derslerinde kullanılmaya başlanan interaktif ders
sunumları ile konularla ilgili resimler, haritalar, grafikler, tablolar,
videolar, hareketli görüntüler ve hatta animasyonlarla canlandırmalar
yapılabildiği için sunulan bilgi somutlaştırılabilmektedir. Bu sayede
somutlaştırılan bilgiler daha kalıcı hale gelmektedir. Ayrıca bu yöntemle
gerçekleştirilen ders sunumları hem öğrenciye hem de öğretmene kolaylıklar
sağlamakta ve dolayısı ile öğretimin hızını olumlu yönde etkilemektedir.



Bu araştırmada
geleceğin öğretmen adaylarının bilgisayar destekli ders sunumu ile ilgili
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.



Araştırmamızda Nevşehir
Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliğinde,
Sınıf Öğretmenliğinde ve Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümünde öğrenim
gören 107 öğrencinin görüşlerine anket uygulamak suretiyle başvurulmuştur.
Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS istatistik paket programı
kullanılmıştır.  Verilerin
çözümlenmesinde betimsel istatistiklerden aritmetik ortalama, standart sapma,
frekans, yüzde değerleri,  t-testi ve tek
yönlü varyans analizi olan Anova kullanılmıştır.



Araştırmadan çıkan
sonuçlara göre; bilgisayar destekli ders sunumunun coğrafya öğretimine uygun
olduğu, uygulandığında etkin ve kalıcı öğrenme sağladığı, dersi ilgi çekici
hale getirdiği, öğretmen ile öğrenci arasındaki etkileşimi arttırdığı tespit
edilmiştir. Coğrafya derslerinde kullanılan haritaların, grafiklerin, videoların,
animasyonların ve şekillerin öğrencilerin öğrenme düzeylerine pozitif yönde
etki sağladığı görülmüştür.



Ancak geleceğin
öğretmenleri bu yöntemle ders sunumu hazırlamak için kendilerini orta düzeyde
yeterli görmekte iken, bölüm öğretim elemanlarını interaktif ders sunumunda iyi
düzeyde yeterli bulmaktadırlar. Cinsiyet değişkeni dikkate alındığında ise kız
öğrencilerin erkek öğrencilere göre kendilerini interaktif ders sunumu
hazırlamada daha az yeterli gördükleri sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar destekli eğitime tabi tutulan ortaöğretim öğrencileriyle bu süreçte eğitici olarak rol alan öğretmenlerin BDE’e ilişkin görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 67-75.
  • Demirci, A. (2008). Özel öğretim kurumlarında coğrafya öğretmenlerinin bilgisayar ve internet teknolojisinden yararlanması. Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 17, s.27-47.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Sempati
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Sezer, A. (2011).”Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi” .Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (4), s. 1-19 Üçışık, S. - Tuna, F., (2004). Ortaöğretim kurumlarında coğrafya anlatım becerisinin bilgisayar destekli anlatımla geliştirilmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 9, s.97-118.
  • Yalın, H.İ. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (2. Baskı).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Yanpar, T., (2007). Etkili ve anlamlı öğrenme için kuramsal yaklaşımlar ve yapılandırmacılık. C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 85-109). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Yeşiltaş, E. (2015). Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sonumu Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, s.225.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meliha Şule Akgür 0000-0001-5701-4700

Abdulkadir Uzunöz

Ali Meydan

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 7 Nisan 2019
Kabul Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akgür, M. Ş., Uzunöz, A., & Meydan, A. (2019). Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 5(1), 47-56.
AMA Akgür MŞ, Uzunöz A, Meydan A. Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı. USBED. Haziran 2019;5(1):47-56.
Chicago Akgür, Meliha Şule, Abdulkadir Uzunöz, ve Ali Meydan. “Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2019): 47-56.
EndNote Akgür MŞ, Uzunöz A, Meydan A (01 Haziran 2019) Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5 1 47–56.
IEEE M. Ş. Akgür, A. Uzunöz, ve A. Meydan, “Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı”, USBED, c. 5, sy. 1, ss. 47–56, 2019.
ISNAD Akgür, Meliha Şule vd. “Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5/1 (Haziran 2019), 47-56.
JAMA Akgür MŞ, Uzunöz A, Meydan A. Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı. USBED. 2019;5:47–56.
MLA Akgür, Meliha Şule vd. “Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, c. 5, sy. 1, 2019, ss. 47-56.
Vancouver Akgür MŞ, Uzunöz A, Meydan A. Coğrafya Öğretiminde İnteraktif Ders Sunumu Kullanımı. USBED. 2019;5(1):47-56.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International

SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458