Bu makale ile Türkiye Cumhuriyeti’nin 100 yıllık geçmişinde, Cumhuriyetimizin evrensel edinimlerinin logolar ile nasıl görselleştirildiği ele alınmıştır. İlk kez 50. yıl logosuyla görselleştirilen Cumhuriyetimiz, ilerleyen yıllardaki logolar ile hangi evrensel edinimlerin konu edildiği araştırılmıştır. Logolarda ele alınan temel konuların, yıllara göre değişip değişmediği, hangi renk ve formlarla vurgulandığı, logo dizgelerinin uluslararası okunurluğunun hangi boyutlarda başarılı olduğu üzerinde durulmuştur. Çoğumuzun farkında bile olmadığı bu garip imgelemlerin, toplumun bilinç altını nasıl şekillendirdiği örneklendirilmiştir. Örnekler ve araştırmalar ile elde edilen bulgular doğrultusunda sonuçlara ulaşılmış ve önerilerde bulunulmuştur. Değerlendirilmeye alınan Cumhuriyet logoları, yüzüncü yıl logosuyla taçlanmış, olgusal ve algısal anlamda ele alınarak sonuçlar çıkartılmıştır. Cumhuriyetimizi anlatan tüm logolarda ilk bakışta nelerin görüldüğü ve logo tasarlayıcılarının izleyicisine ilk önce hangi olgusal kavramın verilmesini hedefledikleri ortaya koymaya çalışılmıştır.
This article by the Republic of Turkey's 100-year history, with the logos of the universal acquisition of our republic, was discussed how to visualize. Our republic, which was visualized for the first time with the 50th anniversary logo, has been investigated in which universal acquisitions are being discussed with the logos in the following years. It has been focused on whether the main issues in logos have been changed by years, which colors, and forms are highlighted, and in what dimensions the international legibility of the logo strings are successful. It is exemplified how these strange images, which most of us are not even aware of, shape the subconscious of society. Results and suggestions were made in line with the findings obtained through examples and researches. The Republic logos, which were taken into consideration, were crowned with the centenary logo, and the results were drawn by considering them in terms of fact and perception. It has been tried to reveal what is seen at first glance in all logos describing our republic and which factual concepts they intend to give to the audience of the logo designers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458