The views of the seventh grade students on learning English vocabulary with the Taboo game
Yıl 2021,
Cilt: 7 Sayı: 1, 75 - 101, 30.06.2021
Rümeysa Tuna Gündoğdu
,
Şefik Kartal
Öz
The purpose of this study is to investigate the seventh grade secondary school students’ opinions about vocabulary learning with Taboo game. Case study was used as research design. In this context, 48 students in the experimental groups were applied an “Open- Ended Written Questionairre” to get their opinions about the vocabulary teaching with Taboo game. It was understood from the responses of the students that teaching vocabulary with taboo game had a positive effect on students’ attitudes towards learning vocabulary, and on their interpersonal relationships. It is also seen that both low and high success group students got the same benefit from vocabulary teaching with Taboo game. This shows that Taboo game is a very useful tecnique for classroom applications. There may be problems of discipline in the Taboo game applied classrooms, so it is recommended to notify the rules and the limits of the game to students clearly before the the game is applied.
Kaynakça
- Agustina, H. (2013). The effect of using taboo game on grade eight students’ vocabulary achievement at Smpn1bangsalsari in the 2012/2013 academic year.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. University of Jember, Endonezya.
- Akay, C. ve Ültanır, E. (2010). Andragojik temellere dayalı kolaylaştırılmış okuma-yazma eğitimi (KOYE) sürecine yönelik (KOYE) eğiticilerinin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 75-88.
- Akkuzu, M. (2015). A game- based application on English vocabulary acquisition: a casestudy in EFLcontext. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Türkiye.
- Arslan, M. ve Akbarov, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 174-191.
- Awidianingrum, A. (2012). Using “taboo game” as a technique to teach speaking descriptive text to the seventh graders of smpn 33 surabaya. Header halaman genap :Nama Jurnal, 1-216.
- Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles- Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
- Batur, Z. ve Erkek, G. (2017). A "taboo" in word teaching. International Journal of Language Academy, 5(2), 1-11. DOI: 10.18033/ ijla. 3546
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2016). Bilimsel araştırma yötemleri, Ankara: Pegem Akademi.
- Capps, K. (2008). Chemistry taboo: an active learning game forthe general chemistry classroom. Journal of Chemical Education, 85(4),518. DOI: 10.1021/ed085p518
- Cave, S. (2006). 100+ fun ideas for practicing modern foreign languages in the primary classroom: Activitiesfordevelopingoracyandliteracyskills. Bedfordshire:Brillant Publications.
- Demirtaş, Z. ve Erdem, S. (2015). 5. Sınıf İngilizce dersi öğretim programı: güncellenen programın bir önceki programla karşılaştırılması ve programa ilişkin öğretmen görüşleri. Sakarya UniversityJournal of Education, 5(2), 55-80.
- Duban, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okur-yazarı bireylere ve bu bireylerin yetiştirilmesine ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitim bilim, 3(2), 162-174.
- Gruss, J. (2016). Games as a tool for teaching English vocabulary to young learners. World Scientific News, 53(2), 67-109.
- Hawkins, J. (2016). Games for vocabulary enrichment: teaching multilingualwriters at the college level.Y ayınlanmamış yüksek lisans tezi. Eastern Washington University, USA.
- Memiş, R. M. ve Erdem, D. R. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler, kullanım özellikleri ve eleştiriler. - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(9), 297-318.
- Fahmiati, N. (2016). Improving students’ vocabulary achievement through word games.Yayınlanmamış doktora tezi. Islamic Education and Teacher Training Faculty, Semarang.
- Genç, M. Genç, T. ve Yüzüak, V. A. (2012). Kavram yanılgılarının oyunlarla tespiti: Tabu oyunu. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 581-591.
- Gruss, J. (2016). Games as a tool for teaching English vocabulary to young learners. World Scientific News, 53(2), 67-109.
- Güney, N. ve Aytan, T. (2014). Aktif kelime hazinesini geliştirmeye yönelik bir etkinlik önerisi: Tabu. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(5), 617-628.
- Engin, O. A., Seven, M. A. ve Turhan, V. N. (2004). Oyunların öğrenmedeki yeri ve önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, (2). 110-120.
- Kalaycıoğlu, H. E. (2011). Theeffect of Picture vocabulary games and gender on four year oldc hilderen’s English vocabulary performance: An experimental investigation. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
- Kartal, Ş. (2014). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
- Kılıç, E. S. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde eğitici oyunlarla dil becerilerinin geliştirilmesi.(Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
- Ojeda, A. F. (2004). The role of word games ın second-language acquısıtıon: second-language pedagogy, motıvatıon, andludıctasks. (Yayınlanmamış doktora tezi). University of Florida, USA.
- Olimpo, T. J.,Davis, S., Lagman, S., Parekh, R. ve Shields, P. (2010). Learning can be allFunand Games: constructingandutilizing a biologytaboowiktionarytoenhancestudentlearning in an introductorybBiologycourse. Journal of Microbiology&BiologyEducation, 11(2), 164-165.
- Perveen, A.,Asif, M. ve Mehmood, S. (2016). Effectiveness of languagegames in secondlanguagevocabularyaquisition. Sci. Int.(Lahore), 28, 633-637.
- Rahimi, A. ve Sahragard, R. (2008). Vocabularylearning can be fun. California LinguisticNotes, 33(2), 1-32.
- Saban, A. (2006, 13-15 Eylül). Lisansüstü öğrencilerin nitel araştırma metodolojisine ilişkin algıları. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri kongresinde sözlü bildiri olarak sunuldu, Muğla.
- Sarıgül, E. (2017). Yabancı dil öğretiminde sözcük öğrenimi ve öğretimi sürecine genel bir bakış. International Journal of socialScience, 54, 91-104. DOI:10.9761/JASSS6940.
- Sigurðardóttir, D. S. (2010). Theuse of games in languageclassroom. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). SigillumUniversitatisIslandiae, Sweden.
- Silsüpür, B. (2017). Doesusinglanguagegamesaffectlanguagelearning in EFLclasses. Journal of Foreign Language EducationandTecnology, 2(1), 83-104.
- Sümen, Ö. Ö. ve Çağlayan, T.K. (2013). Öğretmen adaylarının eğitim fakültesinden memnuniyet düzeyleri ve hayal ettikleri eğitim ortamı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 249-272.
- Şan, İ. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi,2(4), 18-29.
- Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Toma, İ. Alexsandru, C. Dascalu, M. Dessus, P. ve Metu, S. (2017). Semantictaboo- a seriousgameforvocabularyacquisition. RomanianJournal of Human- ComputerInteraction, 10(2), 241-256.
- Yelken, Y. T. (2009). Öğretmen adaylarının portfolyoları üzerinde grup olarak yaratıcılık temelli materyal geliştirmenin etkileri. Eğitim ve Bilim, 34(153), 84-98.
Yedinci sınıf öğrencilerinin tabu oyunu ile İngilizce kelime öğrenmeye yönelik görüşleri
Yıl 2021,
Cilt: 7 Sayı: 1, 75 - 101, 30.06.2021
Rümeysa Tuna Gündoğdu
,
Şefik Kartal
Öz
Bu araştırmanın amacı ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde Tabu oyunu ile kelime öğrenme etkinliğine ilişkin görüşlerini almaktır. Araştırmada araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırmada deney grubunda yer alan 48 öğrenciye Tabu oyunu ile kelime öğretimine ilişkin görüşlerini almak için “Açık Uçlu Yazılı Anket” uygulanmıştır. Öğrencilerin ankete verdikleri yanıtlardan Tabu oyunu ile kelime öğrenmenin öğrencilerin kelime öğrenme tutumlarına ve kişiler arası ilişkileri üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Bu çalışmada düşük ve yüksek başarılı öğrencilerin Tabu oyunu ile kelime öğretiminden aynı derecede fayda sağladığı görülmüştür. Bu durum Tabu oyununun sınıf içi uygulamalarda kullanışlı bir teknik olduğunu göstermektedir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre bu oyunla kelime öğretiminin yapıldığı sınıflarda disiplin sorunu oluşabileceği bu nedenle oyunun öğrencilere öncelikle anlaşılır biçimde tanıtılması, kurallarının ve sınırlarının öğrencilere bildirilmesi önerilmektedir.
Kaynakça
- Agustina, H. (2013). The effect of using taboo game on grade eight students’ vocabulary achievement at Smpn1bangsalsari in the 2012/2013 academic year.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. University of Jember, Endonezya.
- Akay, C. ve Ültanır, E. (2010). Andragojik temellere dayalı kolaylaştırılmış okuma-yazma eğitimi (KOYE) sürecine yönelik (KOYE) eğiticilerinin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 75-88.
- Akkuzu, M. (2015). A game- based application on English vocabulary acquisition: a casestudy in EFLcontext. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Türkiye.
- Arslan, M. ve Akbarov, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri. Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 174-191.
- Awidianingrum, A. (2012). Using “taboo game” as a technique to teach speaking descriptive text to the seventh graders of smpn 33 surabaya. Header halaman genap :Nama Jurnal, 1-216.
- Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles- Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
- Batur, Z. ve Erkek, G. (2017). A "taboo" in word teaching. International Journal of Language Academy, 5(2), 1-11. DOI: 10.18033/ ijla. 3546
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2016). Bilimsel araştırma yötemleri, Ankara: Pegem Akademi.
- Capps, K. (2008). Chemistry taboo: an active learning game forthe general chemistry classroom. Journal of Chemical Education, 85(4),518. DOI: 10.1021/ed085p518
- Cave, S. (2006). 100+ fun ideas for practicing modern foreign languages in the primary classroom: Activitiesfordevelopingoracyandliteracyskills. Bedfordshire:Brillant Publications.
- Demirtaş, Z. ve Erdem, S. (2015). 5. Sınıf İngilizce dersi öğretim programı: güncellenen programın bir önceki programla karşılaştırılması ve programa ilişkin öğretmen görüşleri. Sakarya UniversityJournal of Education, 5(2), 55-80.
- Duban, N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okur-yazarı bireylere ve bu bireylerin yetiştirilmesine ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitim bilim, 3(2), 162-174.
- Gruss, J. (2016). Games as a tool for teaching English vocabulary to young learners. World Scientific News, 53(2), 67-109.
- Hawkins, J. (2016). Games for vocabulary enrichment: teaching multilingualwriters at the college level.Y ayınlanmamış yüksek lisans tezi. Eastern Washington University, USA.
- Memiş, R. M. ve Erdem, D. R. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler, kullanım özellikleri ve eleştiriler. - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(9), 297-318.
- Fahmiati, N. (2016). Improving students’ vocabulary achievement through word games.Yayınlanmamış doktora tezi. Islamic Education and Teacher Training Faculty, Semarang.
- Genç, M. Genç, T. ve Yüzüak, V. A. (2012). Kavram yanılgılarının oyunlarla tespiti: Tabu oyunu. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 581-591.
- Gruss, J. (2016). Games as a tool for teaching English vocabulary to young learners. World Scientific News, 53(2), 67-109.
- Güney, N. ve Aytan, T. (2014). Aktif kelime hazinesini geliştirmeye yönelik bir etkinlik önerisi: Tabu. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(5), 617-628.
- Engin, O. A., Seven, M. A. ve Turhan, V. N. (2004). Oyunların öğrenmedeki yeri ve önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, (2). 110-120.
- Kalaycıoğlu, H. E. (2011). Theeffect of Picture vocabulary games and gender on four year oldc hilderen’s English vocabulary performance: An experimental investigation. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
- Kartal, Ş. (2014). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
- Kılıç, E. S. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde eğitici oyunlarla dil becerilerinin geliştirilmesi.(Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
- Ojeda, A. F. (2004). The role of word games ın second-language acquısıtıon: second-language pedagogy, motıvatıon, andludıctasks. (Yayınlanmamış doktora tezi). University of Florida, USA.
- Olimpo, T. J.,Davis, S., Lagman, S., Parekh, R. ve Shields, P. (2010). Learning can be allFunand Games: constructingandutilizing a biologytaboowiktionarytoenhancestudentlearning in an introductorybBiologycourse. Journal of Microbiology&BiologyEducation, 11(2), 164-165.
- Perveen, A.,Asif, M. ve Mehmood, S. (2016). Effectiveness of languagegames in secondlanguagevocabularyaquisition. Sci. Int.(Lahore), 28, 633-637.
- Rahimi, A. ve Sahragard, R. (2008). Vocabularylearning can be fun. California LinguisticNotes, 33(2), 1-32.
- Saban, A. (2006, 13-15 Eylül). Lisansüstü öğrencilerin nitel araştırma metodolojisine ilişkin algıları. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri kongresinde sözlü bildiri olarak sunuldu, Muğla.
- Sarıgül, E. (2017). Yabancı dil öğretiminde sözcük öğrenimi ve öğretimi sürecine genel bir bakış. International Journal of socialScience, 54, 91-104. DOI:10.9761/JASSS6940.
- Sigurðardóttir, D. S. (2010). Theuse of games in languageclassroom. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). SigillumUniversitatisIslandiae, Sweden.
- Silsüpür, B. (2017). Doesusinglanguagegamesaffectlanguagelearning in EFLclasses. Journal of Foreign Language EducationandTecnology, 2(1), 83-104.
- Sümen, Ö. Ö. ve Çağlayan, T.K. (2013). Öğretmen adaylarının eğitim fakültesinden memnuniyet düzeyleri ve hayal ettikleri eğitim ortamı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 249-272.
- Şan, İ. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi,2(4), 18-29.
- Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Toma, İ. Alexsandru, C. Dascalu, M. Dessus, P. ve Metu, S. (2017). Semantictaboo- a seriousgameforvocabularyacquisition. RomanianJournal of Human- ComputerInteraction, 10(2), 241-256.
- Yelken, Y. T. (2009). Öğretmen adaylarının portfolyoları üzerinde grup olarak yaratıcılık temelli materyal geliştirmenin etkileri. Eğitim ve Bilim, 34(153), 84-98.