Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Developing an achievement test for the unit of life ın our country: Validity-reliability study and investigation of student achievement

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 1, 46 - 79, 30.06.2024
https://doi.org/10.47615/issej.1460310

Öz

Achievement tests, which are one of the measurement and evaluation tools that determine the level of achievements, have an important place in education systems. The preparation and use of achievement tests is an issue that should be given importance in order for educational systems to respond to expectations. In this framework, it was aimed to develop an achievement test that measures the achievements of the third grade primary school Life in Our Country unit, whose validity and reliability were ensured by taking into account the stages of the Revised Bloom's Taxonomy, and to examine the achievement of students in two schools with similar socioeconomic levels in two districts located in the earthquake zone of the earthquake that affected 11 provinces centered in Kahramanmaraş on February 6, 2023 in line with some variables. The nine outcomes of the unit in the 2023 Life Science Curriculum were classified within the framework of CBT cognitive process and knowledge dimensions, and a 27-item multiple-choice achievement test consisting of three items for each outcome was prepared. The content validity of the achievement test was ensured by the review of a faculty member who is an expert in the field, three classroom education teachers with doctoral degrees, and a language expert teacher. A pilot test was conducted to test the comprehensibility and duration of the items. Subsequently, the actual implementation was carried out with 413 students from two primary schools with similar socioeconomic levels in two districts that experienced the earthquake intensively. After five items with low discrimination values were removed from the 27-item achievement test in the actual application, p (0.64), d (0.44), KR-20 (0.76) were found in the 22-item test. When the data were analyzed within the framework of the achievement levels of the two equivalent schools, no significant difference emerged; however, a significant difference emerged in favor of girls in the gender variable. With the current study, a valid and reliable achievement test taking into account the knowledge and cognitive process dimensions of YBT and a study on learning situations in the earthquake process have been brought to the literature. In the last part of the study, some suggestions were made for the researchers.

Kaynakça

  • Akkaya, A. (2023). Hayat bilgisi dersi öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi. Yayınlanmış doktora tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Avcı, F., Aslangiray, H. ve Özyalçın, B. (2021). 2018 fen bilimleri öğretim programı kazanımlarının konu alanları ve sınıf düzeyi açısından yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(2), 643-660
  • Başol, G. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6.Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Bayırlı, H., ve Köksal, H. (2022). 3. Sınıf hayat bilgisi dersi başarı testi geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 86-99. https://doi.org/10.25272/j.2149-8385.2022.8.2.03
  • Baykul, Y. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Pegem Akademi, Ankara. Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (8. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Canbazoğlu Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. Özmen, H., ve Karamustafaoğlu, O. (Edt.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (2. Baskı), (59-63). Pegem Akademi, Ankara.
  • Çakabay, S., Mete, P., ve Ketenalp, B. (2023). Şehir merkezi ile köy okulu öğrencilerinin hayat bilgisi dersine ilişkin başarı ve tutumlarının incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 2388-2408. https://doi.org/10.53444/deubefd.1266505
  • Çokçalışkan, H. (2023). İlkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının öğrencilerin kavram öğrenme başarılarına, akademik başarılarına ve öğrenme kalıcılığına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Dağ, M., ve Karamustafaoğlu, S. (2023). Maddenin özellikleri ünitesi: Başarı testi geliştirme ve öğrenci başarısını belirleme. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 5521-254.
  • Demirel, Ö. (2021). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya (30. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Demirtaş-Şenel, G. (2023). Bağlam temelli öğrenme kapsamında ilkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde REACT stratejisine dayalı uygulamaların değerlendirilmesi. Yayınlanmış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar: ölçme ve psikometrinin tarihsel kökenleri, güvenirlik, geçerlik, madde analizi, tutumlar; bileşenleri ve ölçülmesi (1. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme I: temel kavramlar ve işlemler. Pegem Akademi, Ankara.
  • Gazioğlu, K. (2023). Hayat bilgisi dersinde eğitsel dijital oyun kullanımın öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Gevrek, Y. E. (2023). Hayat bilgisi dersinde etkinliklerle eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir. Kan, A. (2011). Ölçme aracı geliştirme. Tekindal, S. (Edt.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (s. 239-276). Pegem Akademi, Ankara.
  • Karaoğlan, B. (2019). 3. Sınıf hayat bilgisi dersinde senaryo temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ağrı.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Karbeyaz, A. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğrencilerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve çevreye yönelik davranışlarına etkisi. Yayınlanmış doktora tezi. Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Kaynar, B. (2020). Eğitsel ve dijital oyun tabanlı etkinliklerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Köseoğlu, E. (2023). Hayat bilgisi dersinde temel yaşam becerilerinin geliştirilmesine yönelik dijital öyküleme uygulamaları. Yayınlanmış doktora tezi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. Millî Eğitim Bakanlığı. (2023). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018122171428547 adresinden edinilmiştir.
  • Oğuz, O. (2023). Hayat bilgisi dersinde web 2.0 araçları ile ters yüz edilmiş sınıfların öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kilis.
  • Özdemir, M. (2023). Artırılmış gerçeklik temelli uygulamaların 3. Sınıf hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve eğlenme düzeyine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Özenç, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin incelenmesi. Yayınlanmış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer-Özkan, Y. (2019). Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar. Çetin, B. (Edt.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (1. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sağlam, H. İ. (2015). Toplum, birey ve doğaya bütüncül bakış: Hayat bilgisi. M. Gültekin (Ed.). Hayat bilgisi öğretimi içinde (s.1-14). Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Sezgin Selçuk, G. (2019). Tarama yöntemi. Özmen, H. & Karamustafaoğlu, O. (Edt.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (2. Baskı), (141-143). Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Tabachnick B. G., ve Fidell, I. S. (2013). Using multivariate statistics (8.nd Ed.). Pearson Equcation Limited.
  • Tay, B. (2017). Hayat bilgisi: Hayatın bilgisi. Tay, B. (Ed.), Etkinlik örnekleriyle hayat bilgisi öğretimi (1-43). Pegem Akademi, Ankara.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (20. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
  • Turgut, M. F., ve Baykul, Y. (2021). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (9.Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Üçüncü, G., ve Sakız, G. (2020). Başarı testi geliştirme süreci: İlkokul dördüncü sınıf maddeyi tanıyalım ünitesi örneği. Kastamonu Education Journal, 28(1), 82-94. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3440.
  • Yıldız, S. E. (2022). Hayat bilgisi dersinde eğitsel dijital oyun temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve motivasyon düzeylerine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, A. (2015). Ölçme değerlendirmede testler. Karip, E. (Edt.). Ölçme ve değerlendirme içinde (153-232). Pegem Akademi, Ankara.

Ülkemizde hayat ünitesi başarı testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması ve öğrenci başarılarının incelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 1, 46 - 79, 30.06.2024
https://doi.org/10.47615/issej.1460310

Öz

Kazanımların hangi düzeyde kazandırıldığının belirlendiği ölçme değerlendirme araçlarından biri olan başarı testleri eğitim sistemlerinde önemli bir yer tutmaktadır. Başarı testlerinin hazırlanması, kullanımı da eğitim sistemlerinin beklentilere cevap vermesi adına önem verilmesi gereken bir konudur. Bu çerçevede, ilkokul üçüncü sınıf Ülkemizde Hayat ünitesi kazanımlarını ölçen, Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin (YBT) aşamaları dikkate alınarak geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirmek ve 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli 11 ilimizi etkileyen depremin, deprem bölgesinde yer alan iki ilçenin benzer sosyoekonomik düzeye sahip iki okulundaki öğrenci başarısını bazı değişkenler doğrultusunda incelemek amaçlanmıştır. 2023 Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan ünitenin dokuz kazanımı YBT bilişsel süreç ve bilgi boyutları çerçevesinde sınıflandırılmış, her kazanım için üçer maddeden oluşan 27 soruluk çoktan seçmeli başarı testi hazırlanmıştır. Alanda uzman bir öğretim üyesi, doktora mezunu üç sınıf eğitimi ve bir dil uzmanı öğretmenin incelemesiyle, başarı testinin kapsam geçerliği sağlanmıştır. Maddelerin anlaşılırlığı ve sürenin test edilmesi amacıyla, pilot uygulama gerçekleştirilmiştir. Akabinde depremi yoğun yaşamış iki ilçedeki benzer sosyoekonomik düzeye sahip iki ilkokulun 413 öğrenciyle asıl uygulama yapılmıştır. Asıl uygulamada 27 maddelik başarı testinde ayırt edicilik değerleri düşük olan beş madde çıkarıldıktan sonra, 22 maddelik testte p (0,64), d (0,44), KR-20 (0,76) olarak bulunmuştur. Veriler eşdeğer iki okulun başarı düzeyleri çerçevesinde incelendiğinde anlamlı fark ortaya çıkmazken; cinsiyet değişkeninde kızlar lehine anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Mevcut çalışma ile YBT bilgi ve bilişsel süreç boyutları dikkate alınarak geçerli ve güvenilir bir başarı testi ile deprem sürecindeki öğrenme durumlarını konu edinen bir çalışma literatüre kazandırılmıştır. Çalışmanın son bölümünde araştırmacılar için bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akkaya, A. (2023). Hayat bilgisi dersi öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi. Yayınlanmış doktora tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Avcı, F., Aslangiray, H. ve Özyalçın, B. (2021). 2018 fen bilimleri öğretim programı kazanımlarının konu alanları ve sınıf düzeyi açısından yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(2), 643-660
  • Başol, G. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6.Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Bayırlı, H., ve Köksal, H. (2022). 3. Sınıf hayat bilgisi dersi başarı testi geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 86-99. https://doi.org/10.25272/j.2149-8385.2022.8.2.03
  • Baykul, Y. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Pegem Akademi, Ankara. Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (8. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Canbazoğlu Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. Özmen, H., ve Karamustafaoğlu, O. (Edt.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (2. Baskı), (59-63). Pegem Akademi, Ankara.
  • Çakabay, S., Mete, P., ve Ketenalp, B. (2023). Şehir merkezi ile köy okulu öğrencilerinin hayat bilgisi dersine ilişkin başarı ve tutumlarının incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 2388-2408. https://doi.org/10.53444/deubefd.1266505
  • Çokçalışkan, H. (2023). İlkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının öğrencilerin kavram öğrenme başarılarına, akademik başarılarına ve öğrenme kalıcılığına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Dağ, M., ve Karamustafaoğlu, S. (2023). Maddenin özellikleri ünitesi: Başarı testi geliştirme ve öğrenci başarısını belirleme. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 5521-254.
  • Demirel, Ö. (2021). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya (30. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Demirtaş-Şenel, G. (2023). Bağlam temelli öğrenme kapsamında ilkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde REACT stratejisine dayalı uygulamaların değerlendirilmesi. Yayınlanmış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar: ölçme ve psikometrinin tarihsel kökenleri, güvenirlik, geçerlik, madde analizi, tutumlar; bileşenleri ve ölçülmesi (1. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme I: temel kavramlar ve işlemler. Pegem Akademi, Ankara.
  • Gazioğlu, K. (2023). Hayat bilgisi dersinde eğitsel dijital oyun kullanımın öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Gevrek, Y. E. (2023). Hayat bilgisi dersinde etkinliklerle eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir. Kan, A. (2011). Ölçme aracı geliştirme. Tekindal, S. (Edt.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (s. 239-276). Pegem Akademi, Ankara.
  • Karaoğlan, B. (2019). 3. Sınıf hayat bilgisi dersinde senaryo temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ağrı.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Karbeyaz, A. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğrencilerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve çevreye yönelik davranışlarına etkisi. Yayınlanmış doktora tezi. Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Kaynar, B. (2020). Eğitsel ve dijital oyun tabanlı etkinliklerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Köseoğlu, E. (2023). Hayat bilgisi dersinde temel yaşam becerilerinin geliştirilmesine yönelik dijital öyküleme uygulamaları. Yayınlanmış doktora tezi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. Millî Eğitim Bakanlığı. (2023). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018122171428547 adresinden edinilmiştir.
  • Oğuz, O. (2023). Hayat bilgisi dersinde web 2.0 araçları ile ters yüz edilmiş sınıfların öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kilis.
  • Özdemir, M. (2023). Artırılmış gerçeklik temelli uygulamaların 3. Sınıf hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve eğlenme düzeyine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Özenç, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin incelenmesi. Yayınlanmış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer-Özkan, Y. (2019). Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar. Çetin, B. (Edt.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (1. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sağlam, H. İ. (2015). Toplum, birey ve doğaya bütüncül bakış: Hayat bilgisi. M. Gültekin (Ed.). Hayat bilgisi öğretimi içinde (s.1-14). Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Sezgin Selçuk, G. (2019). Tarama yöntemi. Özmen, H. & Karamustafaoğlu, O. (Edt.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (2. Baskı), (141-143). Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Tabachnick B. G., ve Fidell, I. S. (2013). Using multivariate statistics (8.nd Ed.). Pearson Equcation Limited.
  • Tay, B. (2017). Hayat bilgisi: Hayatın bilgisi. Tay, B. (Ed.), Etkinlik örnekleriyle hayat bilgisi öğretimi (1-43). Pegem Akademi, Ankara.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (20. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
  • Turgut, M. F., ve Baykul, Y. (2021). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (9.Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Üçüncü, G., ve Sakız, G. (2020). Başarı testi geliştirme süreci: İlkokul dördüncü sınıf maddeyi tanıyalım ünitesi örneği. Kastamonu Education Journal, 28(1), 82-94. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3440.
  • Yıldız, S. E. (2022). Hayat bilgisi dersinde eğitsel dijital oyun temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve motivasyon düzeylerine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, A. (2015). Ölçme değerlendirmede testler. Karip, E. (Edt.). Ölçme ve değerlendirme içinde (153-232). Pegem Akademi, Ankara.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğrenme Bilimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Dağ 0000-0001-9712-1076

Asım Çoban 0000-0002-7860-7561

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 28 Mart 2024
Kabul Tarihi 13 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dağ, M., & Çoban, A. (2024). Ülkemizde hayat ünitesi başarı testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması ve öğrenci başarılarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 10(1), 46-79. https://doi.org/10.47615/issej.1460310
AMA Dağ M, Çoban A. Ülkemizde hayat ünitesi başarı testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması ve öğrenci başarılarının incelenmesi. USBED. Haziran 2024;10(1):46-79. doi:10.47615/issej.1460310
Chicago Dağ, Mehmet, ve Asım Çoban. “Ülkemizde Hayat ünitesi başarı Testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması Ve öğrenci başarılarının Incelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 10, sy. 1 (Haziran 2024): 46-79. https://doi.org/10.47615/issej.1460310.
EndNote Dağ M, Çoban A (01 Haziran 2024) Ülkemizde hayat ünitesi başarı testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması ve öğrenci başarılarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 10 1 46–79.
IEEE M. Dağ ve A. Çoban, “Ülkemizde hayat ünitesi başarı testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması ve öğrenci başarılarının incelenmesi”, USBED, c. 10, sy. 1, ss. 46–79, 2024, doi: 10.47615/issej.1460310.
ISNAD Dağ, Mehmet - Çoban, Asım. “Ülkemizde Hayat ünitesi başarı Testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması Ve öğrenci başarılarının Incelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 10/1 (Haziran 2024), 46-79. https://doi.org/10.47615/issej.1460310.
JAMA Dağ M, Çoban A. Ülkemizde hayat ünitesi başarı testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması ve öğrenci başarılarının incelenmesi. USBED. 2024;10:46–79.
MLA Dağ, Mehmet ve Asım Çoban. “Ülkemizde Hayat ünitesi başarı Testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması Ve öğrenci başarılarının Incelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, c. 10, sy. 1, 2024, ss. 46-79, doi:10.47615/issej.1460310.
Vancouver Dağ M, Çoban A. Ülkemizde hayat ünitesi başarı testi geliştirme: Geçerlik-güvenirlik çalışması ve öğrenci başarılarının incelenmesi. USBED. 2024;10(1):46-79.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International

SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458