Öz
Türkiye ve tüm dünyada etkili olan Covid-19 pandemisi pek çok yerde olduğu gibi sanat alanında da sanatçıları ve sanatseverleri olumsuz etkilemiştir. İnsanların bir araya gelme olanakları ortadan kalkınca, kültür ve sanat etkinlikleri dijital ortamlarda yapılmaya başlanmıştır. Türkiye İş Bankası’nın YouTube’da yer alan ‘İş Sanat’ adlı kanalı da söz konusu ortamlardan biridir. Araştırmada, eve kapanmaların en yoğun olduğu ilk iki yıllık süreçte, İş Sanat YouTube kanalında paylaşımı yapılan kültür-sanat videolarının içeriği verilmiş ve bu videolar arasından görsel sanatlar alanında paylaşılan videoların izleyici yorumlarının içerik analizi yapılmıştır. İncelenen videolar, 16 Mart 2020’den 16 Mart 2022 tarihine dek paylaşılanlardır. İçerik analizinde kullanılan yöntem, internet ortamındaki verilerin okunup not alınmasının ardından kodlamaların yapıldığı manuel yöntemdir. Sonuç olarak güzel sanatlar, müzik, edebiyat, tiyatro, tarih gibi paylaşımlardan en çok görüntülenenler ile görsel sanatlar takipçilerinin paylaşımlara yönelik bakış açıları ortaya koyulmuştur. İş Sanat YouTube kanalına ait en az izleyicisi olan video türünün görsel sanatlar alanında paylaşılanlar olduğu; görsel sanatlar alanındaki videoların izleyici yorumlarından ise en çok ilgi çeken konunun, sanatçı özelinde olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |