Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ KAPSAMINDA SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARIYLA YÜRÜTÜLEN YANKILAYICI OKUMA PROJESİNİN ÇIKTILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 42, 1409 - 1437, 19.12.2021
https://doi.org/10.46928/iticusbe.883903

Öz

Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin amacı, öğretmen adaylarının toplumsal sorunlara yönelik çözümler geliştiren projeler üreterek toplumla bütünleşmeleri ve toplumsal sorumluluk bilinci kazanmalarıdır.
Amaç: Bu araştırmanın amacı THU dersi kapsamında sınıf öğretmeni adaylarının, sınıf öğretmenlerinin gözetiminde 1.,2. ve 3. sınıf düzeyinde yürüttükleri yankılayıcı okuma yöntemi projesinin çıktılarını değerlendirmektir.
Yöntem: Bu araştırmada THU dersi kapsamında gerçekleştirilen yankılayıcı okuma yöntemi projesinin süreç ve sonuç değerlendirmelerinin yapılması hedeflenmiş ve araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Veriler okuma etkinliğinde görev alan öğretmen adaylarının öğretim elemanına sundukları raporlara ve katılımcıların ilettikleri görüşlere başvurularak toplanmıştır. Verilerin analizi “doküman analizi, içerik analizi ve betimsel analiz” yöntemleriyle gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Bulgular iki tema halinde sunulmuştur. İlk temada öğretmen adaylarının yankılayıcı okuma etkinliği kapsamında araştırmacıya sundukları süreç raporları incelenmiştir. Öğretmen adaylarının raporları incelendiğinde, yankılayıcı okuma etkinliklerini amacına uygun bir şekilde uygulayabildikleri anlaşılmıştır. İkinci temada sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının görüşleri değerlendirilmiştir. Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin tamamının öğretmen adaylarını başarılı buldukları, yankılayıcı okuma çalışmasını faydalı, nitelikli olarak değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine bakıldığında, uyguladıkları okuma etkinliğinin öğrenciler açısından yararlı, ilgi çekici olduğunu ifade ettikleri ve yöntemin okuma farkındalığı yarattığını belirttikleri tespit edilmiştir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının, THU dersi kapsamında uyguladıkları projenin mesleki gelişimlerine katkılarının olduğunu, yankılayıcı okuma projesinde görev almış olmalarından dolayı memnun olduğunu ifade ettikleri anlaşılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının hizmet öncesi dönemde mesleki gelişimlerine katkı sunan projelere yer verilmesinin önemli olduğunu göstermektedir.
Özgünlük: Sınıf öğretmenlerinin üzerinde en çok durdukları konulardan biri, çocuklara okuma becerisi kazandırmaktır. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adayları, sınıf öğretmenlerinin gözetiminde ilkokul öğrencilerinin okuma becerilerini geliştirebilmek amacıyla yankılacıyı okuma etkinliği gerçekleştirmiştir. Dolayısıyla araştırma sonuçları, gerek yankılayacı okuma yönteminin sonuçlarının değerlendirilmesi gerekse öğretmen adaylarının uygulamalar sırasında ne tür deneyimler edindiklerinin anlaşılması bakımından önemlidir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akcanca, N., & Girgin, D. (2020). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin algılarının hizmet ederek öğrenme düzeylerini yordama gücü. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 9(3), 2201/2224, http://www.itobiad.com/tr/pub/issue/56503/755333
  • Akkocaoğlu, N., Albayrak, A., & Kaptan, F. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının toplumsal duyarlılık düzeyleri üzerine nitel bir çalışma (HÜ İlköğretim Bölümü örneği). II. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 16-18.

Investigating the Outputs of Echo Reading Project Conducted with Classroom Teacher Candidates within Community Service Practices Course

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 42, 1409 - 1437, 19.12.2021
https://doi.org/10.46928/iticusbe.883903

Öz

Community Service Practices course aims to enable teacher candidates to integrate with society and gain social responsibility awareness by developing projects for solutions regarding social problems.
Purpose: This study aims to examine the effectiveness of echo reading method that the classroom teacher candidates implemented for 1st, 2nd and 3rd-grade students under the classroom teachers’ supervision within Community Service Practices course.
Method: The study aimed to evaluate the process and results of the echo reading project within CSP course, and was designed as a case study, one of the qualitative methods. The data were collected through the reports of the teacher candidates who joined the project, and the participant opinions. The data analysis was performed through “document analysis, content analysis, and descriptive analysis” methods.
Findings: The findings were presented in two themes: In the first, the teacher candidates’ process reports were examined. The reports showed they were able to apply the activities according to the purpose. In the second theme, the views of primary school teachers and teacher candidates were examined. In this study, all classroom teachers were seen to find the candidates successful and consider the project as beneficial and of quality. Teacher candidates stated the activity was useful and interesting for students, the method created awareness of reading, the project contributed to their professional development, and they were glad to join the project. The results show the importance of including projects that contribute to teacher candidates’ professional development during pre-service.
Originality: One of the issues considered highly important by classroom teachers is to help children gain reading skills. In this study, primary school teacher candidates were under the supervision of their class teacher’s implemented echo reading to improve primary school students’ reading skills. Therefore, the results are important for evaluating echo reading method and for understanding the experiences teacher candidates face when applying it.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akcanca, N., & Girgin, D. (2020). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin algılarının hizmet ederek öğrenme düzeylerini yordama gücü. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 9(3), 2201/2224, http://www.itobiad.com/tr/pub/issue/56503/755333
  • Akkocaoğlu, N., Albayrak, A., & Kaptan, F. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının toplumsal duyarlılık düzeyleri üzerine nitel bir çalışma (HÜ İlköğretim Bölümü örneği). II. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 16-18.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kısmet Deliveli 0000-0003-3035-7505

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 20 Şubat 2021
Kabul Tarihi 28 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Deliveli, K. (2021). TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ KAPSAMINDA SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARIYLA YÜRÜTÜLEN YANKILAYICI OKUMA PROJESİNİN ÇIKTILARININ İNCELENMESİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(42), 1409-1437. https://doi.org/10.46928/iticusbe.883903