Teknolojide meydana gelen gelişmeler dünyayı küresel bir köy haline getirmiştir. Kitle iletişim araçlarının yaygınlaşması özellikle internet ağının dünya çapında her geçen gün genişlemesi zaman ve mekân sınırlarına takılmadan farklı tabiiyetlere mensup olan kişilerin daha kolay bir biçimde etkileşim içine girmesini sağlamıştır. Dünyanın her yerinden insanın etkileşim içinde olmasını sağlayabilen elektronik ortam ticari alanı da etkilemiştir. Ticari hayat içinde yeni bir pazar oluşturan elektronik ortam bu alanda yeni bir rekabetin var olmasına neden olmuştur. Klasik anlamda alışılagelmiş olan pazarlama ve reklam faaliyetleri ile diğer ticari davranışlar elektronik ortam içinde farklı bir boyut kazanmıştır. Elektronik ortamın zaman ve mekân sınırlarını kaldırmasını ticari faaliyetlerini sınır ötesi alanlara taşımasını sağlamış olsa da diğer yandan bu alanda meydana gelebilecek haksız rekabetin de etkisi de sınır ötesi olacaktır. Bu bakımdan yabancılık unsuru taşıyan haksız rekabete uygulanacak hukukun tespitinde elektronik ortam ve etkisi mevcut mevzuat ile değerlendirilmiştir.
Elektronik Ortam İnternet Haksız Rekabet Bağlama Kuralı Roma II Tüzüğü E- Ticaret Yönergesi MÖHUK
Developments in technology have made the world a global village. The spread of mass media, especially the expansion of the Internet network around the world every day, has allowed people belonging to different natures to interact more easily without getting stuck in the boundaries of time and space. The electronic environment, which can enable people from all over the world to interact, has also affected the commercial space. The electronic environment, which has created a new sunday in commercial life, has caused a new competition to exist in this area. Marketing and advertising activities and other commercial behaviors, which are customary in the classical sense, have acquired a different dimension in the electronic environment. Although it has enabled the electronic environment to remove the time and space limits and to move its commercial activities to cross-border areas, on the other hand, the impact of unfair competition that may occur in this area will also be cross-border. In this regard, the electronic environment and its impact on the determination of the law to be applied to unfair competition, which has a foreign element, have been evaluated by the current legislation.
Electronic Environment Internet Unfair Competition Binding Rule Rome II Regulation E-Commerce Directive MÖHUK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 44 |