Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, , 2412 - 2433, 31.12.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1190824

Öz

Kaynakça

  • Apaydın, H. Y. (2005) “İslâm-Devlet İlişkisi”, Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, s. 131-143.
  • Cüveynî. (1401). el-Ğiyâsî (Ğiyâsü’l-Ümem fî İltiyâsi’z-Zulem). b.y.: Mektebetu İmâmi’l-Haremeyn.
  • Davutoğlu, A. (1994). Devlet. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV İslâm araştırmaları Merkezi.
  • Duran, B. (2013). Türkiye İslâmcılığında Medeniyet Söylemi Ve Sezai Karakoç’un Düşüncesi. İ. Kara, A. Öz (Ed.), Türkiye’de İslâmcılık Düşüncesi Ve Hareketi (s. 289-306) içinde. İstanbul: Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları.
  • Emre, A. (2014). Sezai Karakoç’ta Devlet Ve Siyaset Tasarımı. C. Kabakcı, S. Yakar (Haz.), Kahramanmaraş’ta Sezai Karakoç Sempozyumu (s. 194-200) içinde. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Eş’arî. (1426/2005). Makâlâtü’l-İslâmiyyîn ve İhtilâfü’l-Müsallîn. b.y.: el-Mektebetü’l-‘Asriyye.
  • Hamidullah, M. (1989). Hz. Peygamber’in (s.a.s) Sîretinde Anılan Devlet Çeşitleri. (Mustafa Varlı, çev.). Ankara: Diyanet Dergisi.
  • İbn Teymiyye. (1440/2019). es-Siyâsetü’ş-Şer’iyye ve’l-Kadâ’. Beyrut: Dâru İbn Hazm.
  • Karakoç, S. (2018a). Çıkış Yolu III Kutlu Millet Gerçeği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018b). Çağ Ve İlham IV. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018c). Düşünceler II Kurumlar. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018d). Dirilişin Çevresinde. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019b). Çıkış Yolu I Ülkemizin Geleceği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020a). Çıkış Yolu II Medeniyetimizin Dirilişi. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020c). İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021a). Çağ ve İlam I Metafizik Gerilim Şartı. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021c). Sütun Günlük Yazılar II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021d). Çağ ve İlham III. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022b). Yitik Cennet. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022c). Diriliş Neslinin Amentüsü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022d). İslâm. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Mâverdî. (1431). el-Ahkâmü’s-Sultâniyye. Kahire: Dârü’l-Hadîs.
  • Tuğ, Salih. (1971). Bir Şehir-Devletin Yeniden Teşkili. Diyanet İşleri başkanlığı Dergisi, 10/108-109. s. 138-151.
  • Uludağ, S. (2000). “Kur’ân’da Bir Devlet Modeli ve Siyaset Teorisi Var mıdır?”, Kur’ân ve Tefsir Araştırmaları I, İstanbul: Ensar Neşriyat, s. 111-117.
  • Zeydan, A. (1384/1965). el-Ferdu ve’d-Devletu fî’ş-Şeriati’l-İslâmiyye. Bağdat, Matbaatu Selmân el-A’zamî.
Yıl 2022, , 2412 - 2433, 31.12.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1190824

Öz

Kaynakça

  • Apaydın, H. Y. (2005) “İslâm-Devlet İlişkisi”, Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, s. 131-143.
  • Cüveynî. (1401). el-Ğiyâsî (Ğiyâsü’l-Ümem fî İltiyâsi’z-Zulem). b.y.: Mektebetu İmâmi’l-Haremeyn.
  • Davutoğlu, A. (1994). Devlet. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV İslâm araştırmaları Merkezi.
  • Duran, B. (2013). Türkiye İslâmcılığında Medeniyet Söylemi Ve Sezai Karakoç’un Düşüncesi. İ. Kara, A. Öz (Ed.), Türkiye’de İslâmcılık Düşüncesi Ve Hareketi (s. 289-306) içinde. İstanbul: Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları.
  • Emre, A. (2014). Sezai Karakoç’ta Devlet Ve Siyaset Tasarımı. C. Kabakcı, S. Yakar (Haz.), Kahramanmaraş’ta Sezai Karakoç Sempozyumu (s. 194-200) içinde. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Eş’arî. (1426/2005). Makâlâtü’l-İslâmiyyîn ve İhtilâfü’l-Müsallîn. b.y.: el-Mektebetü’l-‘Asriyye.
  • Hamidullah, M. (1989). Hz. Peygamber’in (s.a.s) Sîretinde Anılan Devlet Çeşitleri. (Mustafa Varlı, çev.). Ankara: Diyanet Dergisi.
  • İbn Teymiyye. (1440/2019). es-Siyâsetü’ş-Şer’iyye ve’l-Kadâ’. Beyrut: Dâru İbn Hazm.
  • Karakoç, S. (2018a). Çıkış Yolu III Kutlu Millet Gerçeği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018b). Çağ Ve İlham IV. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018c). Düşünceler II Kurumlar. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018d). Dirilişin Çevresinde. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019b). Çıkış Yolu I Ülkemizin Geleceği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020a). Çıkış Yolu II Medeniyetimizin Dirilişi. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020c). İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021a). Çağ ve İlam I Metafizik Gerilim Şartı. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021c). Sütun Günlük Yazılar II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021d). Çağ ve İlham III. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022b). Yitik Cennet. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022c). Diriliş Neslinin Amentüsü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022d). İslâm. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Mâverdî. (1431). el-Ahkâmü’s-Sultâniyye. Kahire: Dârü’l-Hadîs.
  • Tuğ, Salih. (1971). Bir Şehir-Devletin Yeniden Teşkili. Diyanet İşleri başkanlığı Dergisi, 10/108-109. s. 138-151.
  • Uludağ, S. (2000). “Kur’ân’da Bir Devlet Modeli ve Siyaset Teorisi Var mıdır?”, Kur’ân ve Tefsir Araştırmaları I, İstanbul: Ensar Neşriyat, s. 111-117.
  • Zeydan, A. (1384/1965). el-Ferdu ve’d-Devletu fî’ş-Şeriati’l-İslâmiyye. Bağdat, Matbaatu Selmân el-A’zamî.
Yıl 2022, , 2412 - 2433, 31.12.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1190824

Öz

Kaynakça

  • Apaydın, H. Y. (2005) “İslâm-Devlet İlişkisi”, Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, s. 131-143.
  • Cüveynî. (1401). el-Ğiyâsî (Ğiyâsü’l-Ümem fî İltiyâsi’z-Zulem). b.y.: Mektebetu İmâmi’l-Haremeyn.
  • Davutoğlu, A. (1994). Devlet. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV İslâm araştırmaları Merkezi.
  • Duran, B. (2013). Türkiye İslâmcılığında Medeniyet Söylemi Ve Sezai Karakoç’un Düşüncesi. İ. Kara, A. Öz (Ed.), Türkiye’de İslâmcılık Düşüncesi Ve Hareketi (s. 289-306) içinde. İstanbul: Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları.
  • Emre, A. (2014). Sezai Karakoç’ta Devlet Ve Siyaset Tasarımı. C. Kabakcı, S. Yakar (Haz.), Kahramanmaraş’ta Sezai Karakoç Sempozyumu (s. 194-200) içinde. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Eş’arî. (1426/2005). Makâlâtü’l-İslâmiyyîn ve İhtilâfü’l-Müsallîn. b.y.: el-Mektebetü’l-‘Asriyye.
  • Hamidullah, M. (1989). Hz. Peygamber’in (s.a.s) Sîretinde Anılan Devlet Çeşitleri. (Mustafa Varlı, çev.). Ankara: Diyanet Dergisi.
  • İbn Teymiyye. (1440/2019). es-Siyâsetü’ş-Şer’iyye ve’l-Kadâ’. Beyrut: Dâru İbn Hazm.
  • Karakoç, S. (2018a). Çıkış Yolu III Kutlu Millet Gerçeği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018b). Çağ Ve İlham IV. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018c). Düşünceler II Kurumlar. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018d). Dirilişin Çevresinde. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019b). Çıkış Yolu I Ülkemizin Geleceği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020a). Çıkış Yolu II Medeniyetimizin Dirilişi. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020c). İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021a). Çağ ve İlam I Metafizik Gerilim Şartı. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021c). Sütun Günlük Yazılar II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021d). Çağ ve İlham III. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022b). Yitik Cennet. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022c). Diriliş Neslinin Amentüsü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022d). İslâm. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Mâverdî. (1431). el-Ahkâmü’s-Sultâniyye. Kahire: Dârü’l-Hadîs.
  • Tuğ, Salih. (1971). Bir Şehir-Devletin Yeniden Teşkili. Diyanet İşleri başkanlığı Dergisi, 10/108-109. s. 138-151.
  • Uludağ, S. (2000). “Kur’ân’da Bir Devlet Modeli ve Siyaset Teorisi Var mıdır?”, Kur’ân ve Tefsir Araştırmaları I, İstanbul: Ensar Neşriyat, s. 111-117.
  • Zeydan, A. (1384/1965). el-Ferdu ve’d-Devletu fî’ş-Şeriati’l-İslâmiyye. Bağdat, Matbaatu Selmân el-A’zamî.
Yıl 2022, , 2412 - 2433, 31.12.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1190824

Öz

Kaynakça

  • Apaydın, H. Y. (2005) “İslâm-Devlet İlişkisi”, Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, s. 131-143.
  • Cüveynî. (1401). el-Ğiyâsî (Ğiyâsü’l-Ümem fî İltiyâsi’z-Zulem). b.y.: Mektebetu İmâmi’l-Haremeyn.
  • Davutoğlu, A. (1994). Devlet. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV İslâm araştırmaları Merkezi.
  • Duran, B. (2013). Türkiye İslâmcılığında Medeniyet Söylemi Ve Sezai Karakoç’un Düşüncesi. İ. Kara, A. Öz (Ed.), Türkiye’de İslâmcılık Düşüncesi Ve Hareketi (s. 289-306) içinde. İstanbul: Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları.
  • Emre, A. (2014). Sezai Karakoç’ta Devlet Ve Siyaset Tasarımı. C. Kabakcı, S. Yakar (Haz.), Kahramanmaraş’ta Sezai Karakoç Sempozyumu (s. 194-200) içinde. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Eş’arî. (1426/2005). Makâlâtü’l-İslâmiyyîn ve İhtilâfü’l-Müsallîn. b.y.: el-Mektebetü’l-‘Asriyye.
  • Hamidullah, M. (1989). Hz. Peygamber’in (s.a.s) Sîretinde Anılan Devlet Çeşitleri. (Mustafa Varlı, çev.). Ankara: Diyanet Dergisi.
  • İbn Teymiyye. (1440/2019). es-Siyâsetü’ş-Şer’iyye ve’l-Kadâ’. Beyrut: Dâru İbn Hazm.
  • Karakoç, S. (2018a). Çıkış Yolu III Kutlu Millet Gerçeği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018b). Çağ Ve İlham IV. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018c). Düşünceler II Kurumlar. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018d). Dirilişin Çevresinde. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019b). Çıkış Yolu I Ülkemizin Geleceği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020a). Çıkış Yolu II Medeniyetimizin Dirilişi. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020c). İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021a). Çağ ve İlam I Metafizik Gerilim Şartı. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021c). Sütun Günlük Yazılar II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021d). Çağ ve İlham III. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022b). Yitik Cennet. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022c). Diriliş Neslinin Amentüsü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022d). İslâm. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Mâverdî. (1431). el-Ahkâmü’s-Sultâniyye. Kahire: Dârü’l-Hadîs.
  • Tuğ, Salih. (1971). Bir Şehir-Devletin Yeniden Teşkili. Diyanet İşleri başkanlığı Dergisi, 10/108-109. s. 138-151.
  • Uludağ, S. (2000). “Kur’ân’da Bir Devlet Modeli ve Siyaset Teorisi Var mıdır?”, Kur’ân ve Tefsir Araştırmaları I, İstanbul: Ensar Neşriyat, s. 111-117.
  • Zeydan, A. (1384/1965). el-Ferdu ve’d-Devletu fî’ş-Şeriati’l-İslâmiyye. Bağdat, Matbaatu Selmân el-A’zamî.
Yıl 2022, , 2412 - 2433, 31.12.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1190824

Öz

Kaynakça

  • Apaydın, H. Y. (2005) “İslâm-Devlet İlişkisi”, Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, s. 131-143.
  • Cüveynî. (1401). el-Ğiyâsî (Ğiyâsü’l-Ümem fî İltiyâsi’z-Zulem). b.y.: Mektebetu İmâmi’l-Haremeyn.
  • Davutoğlu, A. (1994). Devlet. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV İslâm araştırmaları Merkezi.
  • Duran, B. (2013). Türkiye İslâmcılığında Medeniyet Söylemi Ve Sezai Karakoç’un Düşüncesi. İ. Kara, A. Öz (Ed.), Türkiye’de İslâmcılık Düşüncesi Ve Hareketi (s. 289-306) içinde. İstanbul: Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları.
  • Emre, A. (2014). Sezai Karakoç’ta Devlet Ve Siyaset Tasarımı. C. Kabakcı, S. Yakar (Haz.), Kahramanmaraş’ta Sezai Karakoç Sempozyumu (s. 194-200) içinde. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Eş’arî. (1426/2005). Makâlâtü’l-İslâmiyyîn ve İhtilâfü’l-Müsallîn. b.y.: el-Mektebetü’l-‘Asriyye.
  • Hamidullah, M. (1989). Hz. Peygamber’in (s.a.s) Sîretinde Anılan Devlet Çeşitleri. (Mustafa Varlı, çev.). Ankara: Diyanet Dergisi.
  • İbn Teymiyye. (1440/2019). es-Siyâsetü’ş-Şer’iyye ve’l-Kadâ’. Beyrut: Dâru İbn Hazm.
  • Karakoç, S. (2018a). Çıkış Yolu III Kutlu Millet Gerçeği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018b). Çağ Ve İlham IV. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018c). Düşünceler II Kurumlar. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018d). Dirilişin Çevresinde. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019b). Çıkış Yolu I Ülkemizin Geleceği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020a). Çıkış Yolu II Medeniyetimizin Dirilişi. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020c). İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021a). Çağ ve İlam I Metafizik Gerilim Şartı. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021c). Sütun Günlük Yazılar II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021d). Çağ ve İlham III. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022b). Yitik Cennet. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022c). Diriliş Neslinin Amentüsü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022d). İslâm. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Mâverdî. (1431). el-Ahkâmü’s-Sultâniyye. Kahire: Dârü’l-Hadîs.
  • Tuğ, Salih. (1971). Bir Şehir-Devletin Yeniden Teşkili. Diyanet İşleri başkanlığı Dergisi, 10/108-109. s. 138-151.
  • Uludağ, S. (2000). “Kur’ân’da Bir Devlet Modeli ve Siyaset Teorisi Var mıdır?”, Kur’ân ve Tefsir Araştırmaları I, İstanbul: Ensar Neşriyat, s. 111-117.
  • Zeydan, A. (1384/1965). el-Ferdu ve’d-Devletu fî’ş-Şeriati’l-İslâmiyye. Bağdat, Matbaatu Selmân el-A’zamî.

Diriliş Şairi Sezai Karakoç’un İdeasında İslâm Devleti

Yıl 2022, , 2412 - 2433, 31.12.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1190824

Öz

Denilebilir ki Sezai Karakoç’un diriliş ideası; medeniyet, millet ve devlet üçlüsünün terkibi üstüne kuruludur. Biri peygamberler medeniyeti, diğeri de şeytanlar medeniyeti olarak medeniyeti iki kısma ayıran Karakoç’a göre gerçek medeniyetin yeri bugünkü Ortadoğu’dur ve bu medeniyetin tek devamcısı, tek varisi de İslâm medeniyetidir. İslâm medeniyetinin temeli ise dindir. Karakoç’a göre İslâm medeniyetinin toplumunu İslâm milleti oluşturur. Irk ve dil esasına dayalı olmayan İslâm milleti, yani Müslümanlar sadece bir ümmet değildirler, aynı zamanda bir millettirler. Ümmet, millet kumaşının iç tarafıdır. Başka bir ifadeyle millet, İslâm toplumunun objektif, ümmet ise sübjektif ifadesidir. Medeniyet ve milletle iç içe olması gereken üçüncü koruyucu güç ise devlettir. Sezai Karakoç’un ideasında devlet; adalet, fazilet, hakikat, emanet, meşveret, medeniyet, erdem, sulh ve ekonomi temellerine sahip İslâm devletidir. Zira ona göre Müslümanların tümünü bir maden gibi eritip bir tek devlet ve millet çıkaracak olan tek güç İslâm’dır. Tarihte Kur’ân’ın adalet anlayışına uygun ve insanların mutluluğunu sağlayan ideal devletin önce Hz. Peygamber (s.a.s.), sonra da halifelerin yönetiminde tecelli ettiğini ifade eden Sezai Karakoç’a göre günümüzde İslâm dünyası da ırk, âdet, dil ve mezhep farklarını bir kopuş sebebi olarak kabul etmeyerek ve yüce insanlık prensipleri olan İslâm idealiyle dopdolu olarak Afrika’nın Batısından Asya’nın doğusuna kadar bütün Müslümanları çevreleyen üstün devlet idealini gerçekleştirmek zorundadır. Karakoç, İdealize ettiği devletin ırk veya sınıf devleti olmadığı gibi, politik, ekonomik karakterli veya güvenlik sağlayıcı karakterli de olmadığını; güven, denge ve barış sağlayıcı gibi destekleyici karakterlere sahip olmakla birlikte ana karakterinin İslâm idea devleti olduğunu vurgulayarak açıklar. Son olarak denilebilir ki tasvir edilen ideal devletteki tüm saygı/sevgi düzenine rağmen toplum düzenini bozanlara yönelik olarak hukukun devreye girmesi gerekmektedir. Sezai Karakoç’a göre bu hukuk, İslâm hukukudur. Zira ona göre İslâm hukuku, cezanın suç cinsinden olması gibi kesin ve keskin prensipleri içinde barındırması ve temel ilkelere sahip bir hüviyette olması sebebiyle en karmaşık toplum düzenlerinde bile uygulanma imkanına sahiptir.

Kaynakça

  • Apaydın, H. Y. (2005) “İslâm-Devlet İlişkisi”, Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, s. 131-143.
  • Cüveynî. (1401). el-Ğiyâsî (Ğiyâsü’l-Ümem fî İltiyâsi’z-Zulem). b.y.: Mektebetu İmâmi’l-Haremeyn.
  • Davutoğlu, A. (1994). Devlet. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV İslâm araştırmaları Merkezi.
  • Duran, B. (2013). Türkiye İslâmcılığında Medeniyet Söylemi Ve Sezai Karakoç’un Düşüncesi. İ. Kara, A. Öz (Ed.), Türkiye’de İslâmcılık Düşüncesi Ve Hareketi (s. 289-306) içinde. İstanbul: Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları.
  • Emre, A. (2014). Sezai Karakoç’ta Devlet Ve Siyaset Tasarımı. C. Kabakcı, S. Yakar (Haz.), Kahramanmaraş’ta Sezai Karakoç Sempozyumu (s. 194-200) içinde. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Eş’arî. (1426/2005). Makâlâtü’l-İslâmiyyîn ve İhtilâfü’l-Müsallîn. b.y.: el-Mektebetü’l-‘Asriyye.
  • Hamidullah, M. (1989). Hz. Peygamber’in (s.a.s) Sîretinde Anılan Devlet Çeşitleri. (Mustafa Varlı, çev.). Ankara: Diyanet Dergisi.
  • İbn Teymiyye. (1440/2019). es-Siyâsetü’ş-Şer’iyye ve’l-Kadâ’. Beyrut: Dâru İbn Hazm.
  • Karakoç, S. (2018a). Çıkış Yolu III Kutlu Millet Gerçeği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018b). Çağ Ve İlham IV. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018c). Düşünceler II Kurumlar. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018d). Dirilişin Çevresinde. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019b). Çıkış Yolu I Ülkemizin Geleceği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020a). Çıkış Yolu II Medeniyetimizin Dirilişi. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020c). İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021a). Çağ ve İlam I Metafizik Gerilim Şartı. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021c). Sütun Günlük Yazılar II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021d). Çağ ve İlham III. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022b). Yitik Cennet. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022c). Diriliş Neslinin Amentüsü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022d). İslâm. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Mâverdî. (1431). el-Ahkâmü’s-Sultâniyye. Kahire: Dârü’l-Hadîs.
  • Tuğ, Salih. (1971). Bir Şehir-Devletin Yeniden Teşkili. Diyanet İşleri başkanlığı Dergisi, 10/108-109. s. 138-151.
  • Uludağ, S. (2000). “Kur’ân’da Bir Devlet Modeli ve Siyaset Teorisi Var mıdır?”, Kur’ân ve Tefsir Araştırmaları I, İstanbul: Ensar Neşriyat, s. 111-117.
  • Zeydan, A. (1384/1965). el-Ferdu ve’d-Devletu fî’ş-Şeriati’l-İslâmiyye. Bağdat, Matbaatu Selmân el-A’zamî.

Islamic Ideal of State in the Poet of Revival Sezai Karakoc's Idea

Yıl 2022, , 2412 - 2433, 31.12.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1190824

Öz

Karakoc's ideal of revival is based on civilization, nation, and state. He divides civilization into two: of prophets and of demons. True civilization existed in today's Middle East and is Islamic civilization. The society of Islamic civilization is the Islamic nation. It is not only an ummah but also a nation. The nation is its objective expression and the ummah is its subjective expression. The third protective force that must be intertwined with civilization and nation is the state. The state is the Islamic state with the foundations of justice, virtue, truth, trust, consultation, civilization, virtue, peace, and economy. Islam is the only power to melt all Muslims like ore and produce a single state and nation. In history, the ideal state conforming to the Qur'anic understanding of justice and ensuring the happiness of people was first manifested under the Prophet Muhammad (saw), and then under the rule of the caliphs. The Islamic world today must realize the Islamic ideal of a superior state filled with lofty ideals of humanity that surrounds all Muslims from the West of Africa to the East of Asia, by not accepting differences in race, customs, language, and sect as a reason for separation. The state is not a state of race or class, nor is it a state of political, economic, or security-providing character; although it has supportive characteristics such as trust, balance, and peace-making, its main characteristic is the Islamic ideal state. Finally, despite the ideal state depicted, Islamic law must step in for those disrupting the social order as it has the possibility of being applied even in the most complex social orders due to the fact that it contains precise and sharp principles such as punishment being in the form of crime and that it has a character with basic principles.

Kaynakça

  • Apaydın, H. Y. (2005) “İslâm-Devlet İlişkisi”, Üçüncü 1000’e Girerken İslâm, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, s. 131-143.
  • Cüveynî. (1401). el-Ğiyâsî (Ğiyâsü’l-Ümem fî İltiyâsi’z-Zulem). b.y.: Mektebetu İmâmi’l-Haremeyn.
  • Davutoğlu, A. (1994). Devlet. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV İslâm araştırmaları Merkezi.
  • Duran, B. (2013). Türkiye İslâmcılığında Medeniyet Söylemi Ve Sezai Karakoç’un Düşüncesi. İ. Kara, A. Öz (Ed.), Türkiye’de İslâmcılık Düşüncesi Ve Hareketi (s. 289-306) içinde. İstanbul: Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları.
  • Emre, A. (2014). Sezai Karakoç’ta Devlet Ve Siyaset Tasarımı. C. Kabakcı, S. Yakar (Haz.), Kahramanmaraş’ta Sezai Karakoç Sempozyumu (s. 194-200) içinde. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Eş’arî. (1426/2005). Makâlâtü’l-İslâmiyyîn ve İhtilâfü’l-Müsallîn. b.y.: el-Mektebetü’l-‘Asriyye.
  • Hamidullah, M. (1989). Hz. Peygamber’in (s.a.s) Sîretinde Anılan Devlet Çeşitleri. (Mustafa Varlı, çev.). Ankara: Diyanet Dergisi.
  • İbn Teymiyye. (1440/2019). es-Siyâsetü’ş-Şer’iyye ve’l-Kadâ’. Beyrut: Dâru İbn Hazm.
  • Karakoç, S. (2018a). Çıkış Yolu III Kutlu Millet Gerçeği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018b). Çağ Ve İlham IV. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018c). Düşünceler II Kurumlar. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2018d). Dirilişin Çevresinde. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2019b). Çıkış Yolu I Ülkemizin Geleceği. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020a). Çıkış Yolu II Medeniyetimizin Dirilişi. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2020c). İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021a). Çağ ve İlam I Metafizik Gerilim Şartı. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021b). Yapı Taşları Ve Kaderimizin Çağrısı II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021c). Sütun Günlük Yazılar II. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2021d). Çağ ve İlham III. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022a). Fizik Ötesi Açısından Ufuklar Ve Daha Ötesi I. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022b). Yitik Cennet. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022c). Diriliş Neslinin Amentüsü. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Karakoç, S. (2022d). İslâm. İstanbul: Diriliş Yayınları.
  • Mâverdî. (1431). el-Ahkâmü’s-Sultâniyye. Kahire: Dârü’l-Hadîs.
  • Tuğ, Salih. (1971). Bir Şehir-Devletin Yeniden Teşkili. Diyanet İşleri başkanlığı Dergisi, 10/108-109. s. 138-151.
  • Uludağ, S. (2000). “Kur’ân’da Bir Devlet Modeli ve Siyaset Teorisi Var mıdır?”, Kur’ân ve Tefsir Araştırmaları I, İstanbul: Ensar Neşriyat, s. 111-117.
  • Zeydan, A. (1384/1965). el-Ferdu ve’d-Devletu fî’ş-Şeriati’l-İslâmiyye. Bağdat, Matbaatu Selmân el-A’zamî.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Cengiz 0000-0002-1341-6553

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Cengiz, M. (2022). Diriliş Şairi Sezai Karakoç’un İdeasında İslâm Devleti. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(4), 2412-2433. https://doi.org/10.15869/itobiad.1190824
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.