Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Yöreye Ve Yöre Halkına Yönelik Algılarının Ölçülmesi

Yıl 2016, , 3012 - 3032, 25.12.2016
https://doi.org/10.15869/itobiad.261766

Öz

Bu
çalışmada Adıyaman Üniversitesi Besni Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin Besni
ve yöre halkına yönelik algılarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda 347 öğrenciye anket
uygulanmıştır. Bu çerçevede değişkenler
(cinsiyet, sınıf, Besni’de kaldığı yer, ailenin yaşadığı yer ve aylık ortalama
harcama tutarı) ile öğrencilerin yöre hakkındaki genel algıları, sosyal yaşantı
imkanlarına yönelik algıları,  giyim ve
beslenme ürünlerine yönelik algıları, ulaşım imkanlarına yönelik algıları ve ev
sahiplerinin tutumuna yönelik algıları arasındaki farklılıkları tespit etmek
amacıyla farklılık testleri (İndepnedent T Testi, One-Way Anova Testi)
uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda cinsiyet, sınıf ve Besni’de kalınan yer
değişkenleri ile “Üniversite Öğrencilerinin Yöreye Yönelik Algıları Ölçeği” alt
boyutları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 6.Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-Yerel Ekonomi İlişkisinde Kutuplaşma Teorisi İyi Bir Model Olabil mi?, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 90-101.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Gürkaymak, M.R. & Kasımoğlu, M. (2004). Türkiye’de Üniversite-Komşu Çevre Etkileşimi: İşbirliği İçin Bir Ön Çalışma, Amme İdaresi Dergisi, 37(3), 147-162.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye’de üniversitelerin Kentleşme Üzerine Etkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(3),159-181.
  • Meydan, C. & Şeşen, H. (2015). Yapısal Eşitlik Modellemesi, AMOS Uygulamaları, 2.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Nakip, M. (2013). Pazarlamada Araştırma Teknikleri, 3.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Özbay, G.(1997). Üniversite Öğrencilerinin Problem Alanlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. K.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon.
  • Özbay, Ö. (2013). Üniversite Ve Sosyal Çevresi: Niğde Üniversitesi ve Niğde, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 1-63.
  • Özdemir, A. & Özgüner, M. (2014). Besni Halkının Besni Meslek Yüksekokulu ve Öğrencilerine Bakış Açısı Üzerine Ampirik Bir Çalışma, Adıyaman Üniversitesi Bilim, Kültür ve Sanat Sempozyumu (ADYÜ- Sempozyum-2014), 3-4 Nisan 2014, Adıyaman.
  • Özgür, G., Gümüş, A. & Durdu, B. (2010). Evde ve Yurtta Kalan Öğrencilerinde Yaşam Doyumu. Psikiyatr Hemşireliği Dergisi, 1 (1), 25-32.
  • Öztürk, S., Torun, İ. & Özkök, Y.(2011). Anadolu’da Kurulan Üniversitelerin İllerin Sosyo-Ekonomik Yapılarına Katkıları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 145-158.
  • Sekaran, U., (1992). Research Methods for Business: A Skill Building Approach, Second Edition, John Wiley & Sons, 450.
  • Sevüktekin, M., Nargeleçekenler, M. & Çetin, I. (2012). Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Profil Araştırması, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(2), 99 – 128.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel İlkeler ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Ekinoks.
  • Torun, İ., Öztürk, S. & Gelibolu, L. (2009). Yöre Halkının Üniversiteye Bakışı ve Beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi Örneği, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 21, 169-189.
  • Yavuzçehre, P. (2016). Üniversitelerin Kentlerine Etkileri: Denizli Pamukkale Üniversitesi Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 235-250.
  • Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu (2000). Öğrencilerin Yurt ve Üniversitede Yaşadıkları Sorunlar. Yurtkur Yayınları, Ankara.

The Survey of Perception of The University Students on The Area Where They Study And The People Living There

Yıl 2016, , 3012 - 3032, 25.12.2016
https://doi.org/10.15869/itobiad.261766

Öz

This study aimed
to measure of Besni and the perception of the local people Adıyaman University
Besni Vocational School students. In this context, the survey was applied to
347 students. Variables in this framework (gender, class, where he stayed in
Besni, where the family lived, and the average monthly spending amount) and
with the general perception of the local students’ perceptions of the social
life of the facility, perceptions of their clothing and nutritional products,
perceptions of the possibility of transportation and tests for differences in
perceptions and attitudes of the landlord for access to this framework in order
to idetify differences between the perceptions (Independent T Test, One-Way
Anova) was performed. As a result of this study of gender, class and Besni will
remain in place with variables “Perception Scale for University Students in the
Region” there were significant differences between sub-dimensions. 

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 6.Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-Yerel Ekonomi İlişkisinde Kutuplaşma Teorisi İyi Bir Model Olabil mi?, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 90-101.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Gürkaymak, M.R. & Kasımoğlu, M. (2004). Türkiye’de Üniversite-Komşu Çevre Etkileşimi: İşbirliği İçin Bir Ön Çalışma, Amme İdaresi Dergisi, 37(3), 147-162.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye’de üniversitelerin Kentleşme Üzerine Etkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(3),159-181.
  • Meydan, C. & Şeşen, H. (2015). Yapısal Eşitlik Modellemesi, AMOS Uygulamaları, 2.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Nakip, M. (2013). Pazarlamada Araştırma Teknikleri, 3.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Özbay, G.(1997). Üniversite Öğrencilerinin Problem Alanlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. K.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon.
  • Özbay, Ö. (2013). Üniversite Ve Sosyal Çevresi: Niğde Üniversitesi ve Niğde, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 1-63.
  • Özdemir, A. & Özgüner, M. (2014). Besni Halkının Besni Meslek Yüksekokulu ve Öğrencilerine Bakış Açısı Üzerine Ampirik Bir Çalışma, Adıyaman Üniversitesi Bilim, Kültür ve Sanat Sempozyumu (ADYÜ- Sempozyum-2014), 3-4 Nisan 2014, Adıyaman.
  • Özgür, G., Gümüş, A. & Durdu, B. (2010). Evde ve Yurtta Kalan Öğrencilerinde Yaşam Doyumu. Psikiyatr Hemşireliği Dergisi, 1 (1), 25-32.
  • Öztürk, S., Torun, İ. & Özkök, Y.(2011). Anadolu’da Kurulan Üniversitelerin İllerin Sosyo-Ekonomik Yapılarına Katkıları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 145-158.
  • Sekaran, U., (1992). Research Methods for Business: A Skill Building Approach, Second Edition, John Wiley & Sons, 450.
  • Sevüktekin, M., Nargeleçekenler, M. & Çetin, I. (2012). Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Profil Araştırması, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(2), 99 – 128.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel İlkeler ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Ekinoks.
  • Torun, İ., Öztürk, S. & Gelibolu, L. (2009). Yöre Halkının Üniversiteye Bakışı ve Beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi Örneği, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 21, 169-189.
  • Yavuzçehre, P. (2016). Üniversitelerin Kentlerine Etkileri: Denizli Pamukkale Üniversitesi Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 235-250.
  • Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu (2000). Öğrencilerin Yurt ve Üniversitede Yaşadıkları Sorunlar. Yurtkur Yayınları, Ankara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mert Özgüner

Aydın Özdemir

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Özgüner, M., & Özdemir, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Yöreye Ve Yöre Halkına Yönelik Algılarının Ölçülmesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(8), 3012-3032. https://doi.org/10.15869/itobiad.261766
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.