Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Karabük Üniversitesi Halkla İlişkiler Öğrencileri Eğitimleri Hakkında Ne Düşünüyor?

Yıl 2018, , 134 - 153, 29.12.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.465840

Öz

Halkla ilişkiler mesleği gerek kuramsal gerekse
uygulamalar çerçevesinde büyük ölçüde iletişim alanıyla bağlantılıdır. Bu
nedenle halkla ilişkiler eğitiminin çoğunlukla üniversitelerin İletişim
Fakültelerinde bir bölüm olarak yer alması doğaldır. Türkiye’de halkla
ilişkiler eğitimini iletişim alanı dışında veren üç üniversite bulunmaktadır.
Bu üç üniversiteden biri İşletme Fakültesi’nde Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün
bulunduğu Karabük Üniversitesi’dir. Bu çalışmanın amacı, Karabük
Üniversitesi’nde Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’ndeki lisans öğrencilerinin,
eğitimlerini mesleki yeterlik açısından nasıl değerlendirdiklerini anlamak ve
aldıkları eğitimdeki memnuiyetlerini değerlendirmektir. Bu çerçevede, Halkla
İlişkiler ve Tanıtım Bölümü son sınıf öğrencileri ile Eylül-Kasım 2018
tarihleri arasında, açık uçlu soruların hazırlandığı yazılı görüşmeler ve yüz
yüze görüşmeler yapılmıştır. Böylelikle öğrencilerin, aldıkları eğitimle
mesleki beklentilerinin ne derece örtüştüğü ve mezun olduklarında meslek
hayatına atılmaya kendilerini ne derece hazır hissettikleri ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • Anık, C. (2007). Eğiticinin Performansını Niteleyen Faktörler. Bilig, Güz / 2007, Sayı: 43, 133-168.
  • Asna, A. (2004). Notlar ve Değerlendirmelerle Bir PR’cının Meslek Anıları. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Bakan, Ö. (2002). Halkla İlişkiler Eğitiminde Teori-Pratik Dengesi Bakımından Türkiye İçin Bir Model Önerisi. Selçuk İletişim, 2, 2, 64-72.
  • Balta Peltekoğlu, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? 9. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Canpolat, N. (2013). Türkiye’de Halkla İlişkiler Eğitimi: Halkla İlişkiler Ders Programlarının Değerlendirmesine Yönelik Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Eylül 2013, 139-162.
  • Cho, M. ve Auger, G. A. (2013). Exploring Determinants of Relationship Quality between Students and Their Academic Department: Perceived Relationship Investment, Student Empowerment, and Student-Faculty Interaction. Journalism & Mass Communication Educator, 68 (3), 255-268.
  • DiStaso, M. W., Stacks, D. W. ve Botan, C. H. (2009). State of Public Relations Education in the United States: 2006 Report on a National Survey of Executives and Academics. Public Relations Review, 35 (2009), 254-269.
  • Gonçalves, G. M. P. (2009). Public Relations in Portugal. An Analysis of the Profession through the Undergraduate Curriculum. Public Relations Review, 35 (2009), 328-330.
  • Gonçalves, G., de Carvalho Spìnola, S. ve Padamo, C. (2013). Analysing Public Relations Education through International Standards: The Portuguese Case. Public Relations Review, 39 (2013), 612-614.
  • Gower, K. K. ve Reber, B. H. (2006). Prepared for Practice? Student Perceptions about Requirements and Preparation for Public Relations Practice. Public Relations Review, 32 (2006), 188-190.
  • Güllüpunar, H. (2015). Stratejik İletişim Bağlamında Türkiye’deki Halkla İlişkiler Bölümlerinin Ders Müfredatları Üzerine Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1, Mart 2015, 17-35.
  • Güzelcik Ural, E. (2012). Etkili Bir Halkla İlişkiler Lisans Eğitimi İçin Halkla İlişkiler Alanında Ortaya Değişimlerin Eğitime Aktarılması. e-Jounal of New World Sciences Academy, NWSA-Social Sciences, 3C0095, 7, (2), 161-182.
  • Moore, J. (2014). Effects of Online Interaction and Instructor Presence on Students’ Satisfaction and Success with Online Undergraduate Public Relations Courses. Journalism & Mass Communication Educator, Vol. 69 (3), 271-288.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2008). Undergraduate and Graduate Public Relations Education in Turkey: A Quantitative Study of Dissertations Contributions to Public Relations Field (1984-2007). Selçuk İletişim, 5, 2, 5-14.
  • Solmaz, B., Arslan, A., Aydın, B. O. ve Duğan, Ö. (2012). Türkiye’de Halkla İlişkiler Lisans Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, (27): 253-269.
  • Solmaz, B., Taştekin, H., Yüksek, Ö., Akpınar, K. ve Yay Bakmaz, E. (2017a). Halkla İlişkiler Eğitiminde Uluslararasılaşmanın Önemi: İngiltere ve Türkiye Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 273-288.
  • Solmaz, B., Urhan Torun, B., Tarakcı, H. N. ve Yüsek, Ö. (2017b). Halkla İlişkiler Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme: Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinin Gözünden Halkla İlişkiler Eğitimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (38): 256-272.
  • Tokgöz, O. (2003). Türkiye’de İletişim Eğitimi: Elli Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi. Kültür ve İletişim Dergisi, No: 6, 7-32.
  • Xifra, J. (2007). Undergraduate Public Relations Education in Spain: Endangered Species? Public Relations Review, 33 (2007), 206-213.
  • Yıldırım Becerikli, S. (2004). Türkiye’deki Lisans Düzeyindeki Halkla İlişkiler Eğitimine İlişkin Bir Değerlendirme. 2nd International Symposium Communication in the Millennium, Vol: 2, İstanbul.

What Public Relations Students at Karabuk University Think About the Education Provided

Yıl 2018, , 134 - 153, 29.12.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.465840

Öz

Public relations (PR), as a profession is widely related to
communication field in terms of both theoretical and practical aspects.
Therefore, it seems natural that public relations are generally located as a
department in the Faculty of Communication. On the other hand, three
universities including Karabük University locate this department outside that
faculty. This study aims to understand how undergraduate students of Public
Relations and Publicity Department at Karabük University evaluate the education
which they are receiving within the context of professional competence. Thus,
the satisfaction of students with the education will also be analyzed from the
perspective of different curricula. In this context, written interviews with
open ended questions will be conducted with senior students of Public Relations
and Publicity Department. Therefore, it was ascertained that to which extent
the undergraduate program meets the professional expectations of the students
and how much they are ready to enter the business world. 

Kaynakça

  • Anık, C. (2007). Eğiticinin Performansını Niteleyen Faktörler. Bilig, Güz / 2007, Sayı: 43, 133-168.
  • Asna, A. (2004). Notlar ve Değerlendirmelerle Bir PR’cının Meslek Anıları. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Bakan, Ö. (2002). Halkla İlişkiler Eğitiminde Teori-Pratik Dengesi Bakımından Türkiye İçin Bir Model Önerisi. Selçuk İletişim, 2, 2, 64-72.
  • Balta Peltekoğlu, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? 9. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Canpolat, N. (2013). Türkiye’de Halkla İlişkiler Eğitimi: Halkla İlişkiler Ders Programlarının Değerlendirmesine Yönelik Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Eylül 2013, 139-162.
  • Cho, M. ve Auger, G. A. (2013). Exploring Determinants of Relationship Quality between Students and Their Academic Department: Perceived Relationship Investment, Student Empowerment, and Student-Faculty Interaction. Journalism & Mass Communication Educator, 68 (3), 255-268.
  • DiStaso, M. W., Stacks, D. W. ve Botan, C. H. (2009). State of Public Relations Education in the United States: 2006 Report on a National Survey of Executives and Academics. Public Relations Review, 35 (2009), 254-269.
  • Gonçalves, G. M. P. (2009). Public Relations in Portugal. An Analysis of the Profession through the Undergraduate Curriculum. Public Relations Review, 35 (2009), 328-330.
  • Gonçalves, G., de Carvalho Spìnola, S. ve Padamo, C. (2013). Analysing Public Relations Education through International Standards: The Portuguese Case. Public Relations Review, 39 (2013), 612-614.
  • Gower, K. K. ve Reber, B. H. (2006). Prepared for Practice? Student Perceptions about Requirements and Preparation for Public Relations Practice. Public Relations Review, 32 (2006), 188-190.
  • Güllüpunar, H. (2015). Stratejik İletişim Bağlamında Türkiye’deki Halkla İlişkiler Bölümlerinin Ders Müfredatları Üzerine Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1, Mart 2015, 17-35.
  • Güzelcik Ural, E. (2012). Etkili Bir Halkla İlişkiler Lisans Eğitimi İçin Halkla İlişkiler Alanında Ortaya Değişimlerin Eğitime Aktarılması. e-Jounal of New World Sciences Academy, NWSA-Social Sciences, 3C0095, 7, (2), 161-182.
  • Moore, J. (2014). Effects of Online Interaction and Instructor Presence on Students’ Satisfaction and Success with Online Undergraduate Public Relations Courses. Journalism & Mass Communication Educator, Vol. 69 (3), 271-288.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2008). Undergraduate and Graduate Public Relations Education in Turkey: A Quantitative Study of Dissertations Contributions to Public Relations Field (1984-2007). Selçuk İletişim, 5, 2, 5-14.
  • Solmaz, B., Arslan, A., Aydın, B. O. ve Duğan, Ö. (2012). Türkiye’de Halkla İlişkiler Lisans Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, (27): 253-269.
  • Solmaz, B., Taştekin, H., Yüksek, Ö., Akpınar, K. ve Yay Bakmaz, E. (2017a). Halkla İlişkiler Eğitiminde Uluslararasılaşmanın Önemi: İngiltere ve Türkiye Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 273-288.
  • Solmaz, B., Urhan Torun, B., Tarakcı, H. N. ve Yüsek, Ö. (2017b). Halkla İlişkiler Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme: Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinin Gözünden Halkla İlişkiler Eğitimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (38): 256-272.
  • Tokgöz, O. (2003). Türkiye’de İletişim Eğitimi: Elli Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi. Kültür ve İletişim Dergisi, No: 6, 7-32.
  • Xifra, J. (2007). Undergraduate Public Relations Education in Spain: Endangered Species? Public Relations Review, 33 (2007), 206-213.
  • Yıldırım Becerikli, S. (2004). Türkiye’deki Lisans Düzeyindeki Halkla İlişkiler Eğitimine İlişkin Bir Değerlendirme. 2nd International Symposium Communication in the Millennium, Vol: 2, İstanbul.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sırma Oya Tekvar 0000-0002-4793-6346

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Tekvar, S. O. (2018). Karabük Üniversitesi Halkla İlişkiler Öğrencileri Eğitimleri Hakkında Ne Düşünüyor?. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(5), 134-153. https://doi.org/10.15869/itobiad.465840
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.