Bu araştırmanın amacı, iç
müşteri ilişkileri yönetiminin iç girişimcilik üzerindeki etkisini incelemektir.
Bu amaç çerçevesinde, Kastamonu Entegre Ağaç Sanayi firmasında çalışan 192
kişiye anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen veriler regresyon analizi ile
test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda iç müşteri ilişkileri yönetiminin
alt boyutlarının iç girişimciliği etkilediği soncuna ulaşılmıştır. Bu kapsamda
müşteri odaklılık ve teknolojik yeterliliğin iç girişimciliğin yenilik boyutu
üzerinde anlamlı ve olumlu yönde etkisi olduğu görülmektedir. Ayrıca liderlik
ve iç müşteri memnuniyetinin yeni iş girişimi başlatma üzerinde anlamlı ve
olumlu yönde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Benzer şekilde liderlik ve
teknolojik yeterliliğin örgütsel yenilenme üzerinde anlamlı ve olumlu yönde
etkisi olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte liderlik, iletişim ve teknolojik
yeterliliğin proaktiflik üzerinde anlamlı ve olumlu yönde etkisi tespit
edilmiştir.
İç Müşteri İlişkileri İç Müşteri İlişkileri Yönetimi Girişimcilik İç Girişimcilik İç Müşteri
The purpose of this study is to examine the effect of internal customer
relations management on internal entrepreneurship.
Within the scope of that purpose, a questionnaire was applied to 192 people working
in a firm named Kastamonu Entegre Ağaç
Sanayi. The data acquired were tested with regression analysis. As a result
of the analyses, it was concluded that lower dimensions of the internal
customer relations management affected internal entrepreneurship. In this context, it was seen that customer
orientation and technological competence had a significant and positive effect
on the innovation dimension of internal entrepreneurship. In addition, it was determined that leadership
and internal customer satisfaction had a significant and positive effect on
starting a new business venture. Similarly, it was found that leadership and
technological competence had a significant and positive effect on organizational
renewal. Also it was determined that leadership, communication and
technological competence had a significant and positive effect on proactivity.
Internal Customer Internal Customer Relations Internal Customer Relations Management Entrepreneurship Internal Entrepreneurshi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |