Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Review of Leadership Lessons From Great Movies

Yıl 2022, , 580 - 592, 31.03.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.892435

Öz

Successful films, by revealing what people think and behave and what they think, teach the reader important facts about the person's situations. In this sense, we can say that there is something beyond entertaining in movies and a good movie is also a good tutorial. It is a fact that scientific researches are of great importance, even if they are not final research data, in the context of the fact that film genres are not fixed patterns and become open to change as a result of the social construction process as a reflection of our social practices. As with all popular products, we can say that film genres contribute by keeping up with a historical context. It is the film analysis in visual descriptions that provides powerful tools for research and allows the phenomenon of reality to be constructed rather than defined in its simplest form. This analysis, which is considered among the natural qualitative data that is considered to be minimally affected by the researchers, is also seen as one of the qualitative methods. In the book Leadership Lessons from the Great Movies, written by John K. Clemens and Melora Wolff, there are also films that emphasize the important points of successful and unsuccessful leadership and feature films in the history of cinema. In this book, which will be discussed in this article, we see that certain skills and talent are exemplified by movie characters in order to become a successful manager and leader. It has been mentioned that leadership is not only dependent on practice and technique, but also on many qualities such as understanding, lovingness, moral understanding, values and emotional balance. The aim of this study is; it is to try to explain that movies can go beyond entertaining people and contribute to becoming a more successful leader with the films and special sections discussed in the book "Leadership Lessons from Great Movies". In the examination of the films included in this article, the content analysis method, which is a method for the development of procedures that allow inferences from the texts, was used.

Kaynakça

  • Adair, J., Etkili Stratejik Liderlik, (Çev: S. F. Güneş), İstanbul Babıali Kültür Yayıncılığı, İstanbul,2004.
  • Aydın, M., Eğitim Yönetimi, 6.Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000.
  • Bender,P.U., İçten Liderlik, (Çev: İmren Kalyoncu-F. C. Akbaş), Hayat Yayıncılık,İstanbul,2006.
  • Clemens, J. K., Wolff, M., Büyük Filmlerden Liderlik Dersleri, MediaCat Yayınevi, İstanbul,2001.
  • Erçetin, Ş., Lider Sarmalında Vizyon, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000.
  • Erdoğan, İ., Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği, Sistem Yayınevi, İstanbul, 2002.
  • Huczynski, A., Buchanan, D. Theory from fiction: A narrative process perspective on the pedagogic use of feature films. Journal of Management Education,28,702-726,2004.
  • Kavan, H., Burne, J., Using film to teach communication concepts at university,The International Journal of Learning,16(10),429-440,2009.
  • Looss, W., Vizyonların Toplumsal Uygulamaya Geçirilmesi: Bir Yönetim Görevi, Vizyon Yönetimi Önceden Düşünülmüş Başarı, (Derleyen: Ulrich Sollmann ve Roderich Heinze, Hazırlayan: Veli Karagöz), 1. Basım, Evrim Yayınevi,1995.
  • Sashkin, M., Rosenbach, W. E., “A View of Leadership that Matter.” www.leadingand.com/documents/leadershipthatmatters.pdf.
  • Strange, P. M., Mumford, M. D., “The Origin of Vision: Charismatic Versus Ideological Leadership”, The Leadership Quarterly, Volume 13, Issue 4, s. 343-377,2002.

Büyük Filmlerden Liderlik Dersleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2022, , 580 - 592, 31.03.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.892435

Öz

Başarılı filmler, kişilerin düşünce ve davranış biçimleri ile neler düşündüklerini ortaya koyarak, kişinin içinde bulunduğu durumlar hakkında okuyucuya önemli gerçekler öğretir. Bu anlamda filmlerde eğlendirmenin ötesine geçen bir şeyler olduğunu ve iyi bir filmin aynı zamanda iyi bir öğretici de olduğunu söyleyebiliriz. Film türlerinin sabit kalıplar olmamaları, sosyal pratiklerimizin bir yansıması olarak toplumsal inşa süreci sonucunda değişime açık duruma gelmeleri bağlamında, bilimsel araştırmaların nihai araştırma verileri olmasalar da büyük ölçüde önem arz ettikleri bir gerçektir. Bütün popüler ürünler de olduğu gibi film türlerinin de tarihsel bir bağlama ayak uydurarak, katkıda bulunduğunu söyleyebiliriz. Araştırmaya yönelik olarak, güçlü araçlar sunarak gerçeklik olgusunun en basit şekli ile tanımlanması yerine, inşa edilmesini sağlayan da görsel tasvirler içerisindeki film analizidir. Araştırmacılarca minimum düzeyde etkilendiği düşünülen doğal niteliksel veriler arasında değerlendirilen bu analiz, aynı zamanda kalitatif yöntemlerden birisi biçiminde de görülmektedir. John K.Clemens ve Melora Wolff tarafından kaleme alınmış olan ‘Büyük Filmlerden Liderlik Dersleri’ kitabında da başarılı ve başarısız liderliğin önemli noktalarını vurgulayan, sinema tarihinde önemli yere sahip filmlere yer verilmiştir. Bu makalede ele alınacak olan bu kitapta, başarılı bir yönetici ve lider olabilmek için hayati önem taşıyan belirli becerilerin ve sergilenen yeteneklerin film karakterleri ile örneklendirildiğini görüyoruz. Liderliğin yalnızca uygulama ve tekniğe bağlı olmadığı, aynı zamanda idrak, sevecenlik, ahlâk anlayışı, değerler ve duygusal denge gibi çok sayıda niteliğe de bağlı bir kavram olduğundan söz edilmiştir. Bu çalışmanın amacı; ‘Büyük Filmlerden Liderlik Dersleri’ kitabı içerisinde ele alınan filmler ve özel bölümlerle, filmlerin insanları eğlendirmenin ötesine geçerek, daha başarılı bir lider olunması için de katkıda bulunabileceğini anlatmaya çalışmaktır. Makale çalışması içerisinde yer verilen filmlerin incelenmesinde, metinlerden çıkarım yapılabilmesine olanak tanıyan ve prosedürlerin geliştirilmesine yönelik bir metot olan, içerik analizi metodu kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Adair, J., Etkili Stratejik Liderlik, (Çev: S. F. Güneş), İstanbul Babıali Kültür Yayıncılığı, İstanbul,2004.
  • Aydın, M., Eğitim Yönetimi, 6.Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000.
  • Bender,P.U., İçten Liderlik, (Çev: İmren Kalyoncu-F. C. Akbaş), Hayat Yayıncılık,İstanbul,2006.
  • Clemens, J. K., Wolff, M., Büyük Filmlerden Liderlik Dersleri, MediaCat Yayınevi, İstanbul,2001.
  • Erçetin, Ş., Lider Sarmalında Vizyon, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000.
  • Erdoğan, İ., Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği, Sistem Yayınevi, İstanbul, 2002.
  • Huczynski, A., Buchanan, D. Theory from fiction: A narrative process perspective on the pedagogic use of feature films. Journal of Management Education,28,702-726,2004.
  • Kavan, H., Burne, J., Using film to teach communication concepts at university,The International Journal of Learning,16(10),429-440,2009.
  • Looss, W., Vizyonların Toplumsal Uygulamaya Geçirilmesi: Bir Yönetim Görevi, Vizyon Yönetimi Önceden Düşünülmüş Başarı, (Derleyen: Ulrich Sollmann ve Roderich Heinze, Hazırlayan: Veli Karagöz), 1. Basım, Evrim Yayınevi,1995.
  • Sashkin, M., Rosenbach, W. E., “A View of Leadership that Matter.” www.leadingand.com/documents/leadershipthatmatters.pdf.
  • Strange, P. M., Mumford, M. D., “The Origin of Vision: Charismatic Versus Ideological Leadership”, The Leadership Quarterly, Volume 13, Issue 4, s. 343-377,2002.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyo-Televizyon, İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Didem Akkuş 0000-0001-5489-2823

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Akkuş, S. D. (2022). Büyük Filmlerden Liderlik Dersleri Üzerine Bir İnceleme. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(1), 580-592. https://doi.org/10.15869/itobiad.892435
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.