Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers' Metaphorical Perceptions Regarding the Concept of Emergency Distance Education

Yıl 2022, , 905 - 927, 30.06.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.933470

Öz

The aim of this study is to determine teachers' perceptions of distance education, which they gave during the Covid-19 pandemic, through metaphors. The study group of the study consists of 165 teachers working in public schools in Kahramanmaraş in the fall semester of the 2020-2021 academic year. Phenomenology model which is one of the qualitative research designs was used in the study. Since schools were closed due to the pandemic, research data were collected through an online interview form. In the data collection form, besides the demographic characteristics of the participants, they were also asked for filling in the blanks in the sentences of “Distance education is like…………... Because ………..”. Categories were created by analyzing the data with the content analysis method. Teachers’ perceptions about the concept of distance education were interpreted according to these categories. Metaphors were collected in six categories as follows: “Distance Education as a Deceptive Case” ,“Distance Education as a Case of feeling desperate” ,“Distance Education as a beneficial case”, “Distance Education as a case of personal effort”, “Distance Education as an insufficent case”, “Distance Education as a compulsive case”. Based on the metaphors obtained, it was determined that the teachers were suspicious about the positive effects of distance education and felt desperate and hopeless during the online lessons, but they had a perception that distance education should exist despite all the deficiencies.

Kaynakça

  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. TOJET, 1 (11), 92-97.
  • Ağır, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T.,S. ve Kılcan, B. (2016) Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi öğretimine yönelik görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 285-309.
  • Akşehirli, S. (2007). Çağdaş Metafor Teorisi, Ege Edebiyat.
  • Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A. and Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ Covid-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
  • Ames, K., Harris, L. R., Dargusch, J. ve Bloomfeld, C. (2020). So you can make it fast or make it up’: K–12 teachers’ perspectives on technology’s afordances and constraints when supporting distance education learning. The Australian Educational Researcher, https://doi.org/10.1007/s13384-020-00395-8.
  • Anderson and P.Rivera-Vargas (2020). A Critical look at Educational Technology from a Distance Education Perspective. Digital Education Review, 37, http://greav.ub.edu/der/
  • Arslan M. M. ve Bayrakcı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 35(171), 100 - 108.
  • Atik, A. D. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi, Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(29), 148-170.
  • Aydın, İ. H. (2006). Bir felsefi metafor: Yolda olmak. Din bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 6(4), 9-22.
  • Balaban, M.E. (2012) Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim ve Bir Proje Önerisi. Işık Üniversitesi.
  • Barbour, M. (2009). Today’s Student and Virtual Schooling: The Reality, the Challenges, the Promise, Flexible, and Distance Learning, 13(1), 5-25.
  • Barış, M.F. (2015) Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Başar, M., Arslan, S, Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Boz, A. (2019). Öğretmen adaylarının teknoloji kabullenme ve kullanımı bağlamında uzaktan eğitim algılarının incelenmesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAD, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covıd-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1- 23.
  • Cantürk, G. ve Cantürk, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin Covid-19 küresel salgını sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim deneyimleriyle ilgili görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi, 3 (1), 1-37.
  • Çi̇vri̇l, H., Aruğaslan, E., Özaydın Özkara, B., (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algıları: Bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59.
  • Çokyaman, M. ve Ünal, M. (2021). Öğrenci ve Öğretmenlerin Covid-19 Salgını Dönemindeki Uzaktan Eğitim Algısı: Bir Metafor Analizİ, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18, 1684 – 1715.
  • Elmas, Ç. (2008). Uzaktan eğitim uygulamaları, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 42-45.
  • Ergin, C. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Bakış Açıları (Van İl Örneği) , Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Van.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24- 43.
  • Gök, B. (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı, Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Ankara.
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları (Suzep Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 259-273.
  • Gündüz, A. Y., (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Sakarya.
  • Güneş, A. ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. AUAD, 2(3), 115-129.
  • Gyampoh, A. O., Ayitey, H. K., Fosu-Ayarkwah, C., Ntow, S. A., Akossah, J., Gavor, M., and Vlachopoulos, D. (2020). Tutor perception on personal and institutional preparedness for online teaching-learning during the COVID-19 crisis: The case of Ghanaian Colleges of Education. African Educational Research Journal, 8(3): 511-518.
  • Kaban, A. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri, Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241.
  • Karataş, E. (2003). Yüz yüze ve uzaktan eğitimde öğrenme deneyimlerinin eşitliği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(3), 91-104.
  • Kazu, İ.Y., Bahçeci, F. ve Kurtoğlu-Yalçın, C. (2021). Öğretmenlerin koronavirüs pandemisi döneminde verdikleri uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 2, 701-715.
  • Kırali, F. N. ve Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, (17) 1: 258-271.
  • Lindner, J., Clemons, C., Thoron, A. ve Lindner, N. (2020). Remote instruction and distance education: A response to Covid-19. Advancements in Agricultural Development, 1(2), 53-64.
  • MEB (2020). Bakan Selçuk, koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. [http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleriacikladi/ haber/20497/tr adresinden 06.05.2020 tarihinde erişilmiştir.]
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. CA: Sage, Thousand Oaks.
  • Moore, M. G. ve Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Özbay, Ö., (2015), Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376-394.
  • Rasmitadila, R., Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A.,Syaodih, E., Nurtanto, M. ve Tambunan, A.R.S. (2020). The Perceptions of Primary School Teachers of Online Learning during the COVID-19 Pandemic Period: A Case Study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109.
  • Sewart, D., Keegan, D. ve Holmberg, B. (2020). Distance Education: International Perspectives. Routledge:ebook.
  • Rick L. S., Aldemir, T., Hitchcock, I., Resig, J., Driver, J. ve Kohler, M. (2020). What students want: A vision of a future online learning experience grounded in distance education theory, American Journal of Distance Education, 34(1), 36-52.
  • Solak, H.İ., Ütebay, G. ve Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. AUAD, 6(1), 41-52.
  • Uşun, S. (1997). Uzaktan eğitimde bilgisayar teknolojisi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 22 (233), 41-42.
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu.
  • Yapıcı, M., ve Kösterelioğlu, İ. (2016). Öğretmen adaylarının felsefe dersine ilişkin metaforları, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(4), 662-677.
  • Yavuzer, H. ve Kahraman, B. (2013). Nevşehir Üniversitesi’ndeki uzaktan eğitime sosyolojik bir bakış, NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (2), 131-154.
  • Yenal, A. Ç. (2009). Uzaktan Eğitim, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Yenilmez, K, Turgut, M, Balbağ, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara
  • Yıldırım, Y. (2020), Fatih projesi kapsamında düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitimlere yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 76-90.
  • Yılmaz, A. B. (2019). Distance and face-to-face students’ perceptions towards distance education: A comparative metaphorical study. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(1), 1302–6488.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği, Palet Yayınları: Konya.
  • YÖK. (2020). YÖK'ten Üniversitelerdeki Sınavların Yüz Yüze Gerçekleştirilmeyeceğine İlişkin Karar [https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/Yok-Ten-Sinavlaraİliskin- Karar.Aspx adresinden 18.05.2020 tarihinde erişilmiştir.]

Öğretmenlerin Acil Uzaktan Eğitim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

Yıl 2022, , 905 - 927, 30.06.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.933470

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin Covid-19 pandemisi sürecinde uyguladıkları acil uzaktan eğitime yönelik algılarını metaforlar aracılığıyla tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Kahramanmaraş ilinde devlet okullarında görev yapan 165 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim modeli kullanılmıştır. Pandemi nedeniyle okullar kapalı olduğu için araştırma verileri çevrimiçi hazırlanan görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Veri toplama formunda katılımcılardan demografik özelliklerinin yanı sıra “Acil Uzaktan eğitim …………. gibidir. Çünkü ………..” ibaresindeki boşlukları doldurmaları istenmiştir. Veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilerek kategoriler oluşturulmuştur. Öğretmenlerin acil uzaktan eğitim kavramı hakkındaki algıları, belirlenen bu kategorilere göre yorumlanmıştır. Metaforlar; “Aldatıcı Bir Olgu Olarak Acil Uzaktan Eğitim”, “Çaresizlik Hissettiren Bir Olgu Olarak Acil Uzaktan Eğitim”, “Faydalı Bir Olgu Olarak Acil Uzaktan Eğitim”, “Kişisel Çabaya Bağlı Bir Olgu Olarak Acil Uzaktan Eğitim”, “Yetersiz Bir Olgu Olarak Acil Uzaktan Eğitim” ve “Zorlayıcı Bir Etmen Olarak Acil Uzaktan Eğitim” olmak üzere altı kategoride toplanmıştır. Elde edilen metaforlardan öğretmenlerin acil uzaktan eğitimin olumlu etkileri konusunda şüphe içinde oldukları ve uygulamalar esnasında çaresizlik ve umutsuzluk hissettikleri ancak tüm eksikliklere rağmen uzaktan eğitimin olması gerektiğine dair bir algıya sahip oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. TOJET, 1 (11), 92-97.
  • Ağır, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T.,S. ve Kılcan, B. (2016) Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi öğretimine yönelik görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 285-309.
  • Akşehirli, S. (2007). Çağdaş Metafor Teorisi, Ege Edebiyat.
  • Alea, L. A., Fabrea, M. F., Roldan, R. D. A. and Farooqi, A. Z. (2020). Teachers’ Covid-19 awareness, distance learning education experiences and perceptions towards institutional readiness and challenges. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(6), 127-144.
  • Ames, K., Harris, L. R., Dargusch, J. ve Bloomfeld, C. (2020). So you can make it fast or make it up’: K–12 teachers’ perspectives on technology’s afordances and constraints when supporting distance education learning. The Australian Educational Researcher, https://doi.org/10.1007/s13384-020-00395-8.
  • Anderson and P.Rivera-Vargas (2020). A Critical look at Educational Technology from a Distance Education Perspective. Digital Education Review, 37, http://greav.ub.edu/der/
  • Arslan M. M. ve Bayrakcı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 35(171), 100 - 108.
  • Atik, A. D. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi, Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(29), 148-170.
  • Aydın, İ. H. (2006). Bir felsefi metafor: Yolda olmak. Din bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 6(4), 9-22.
  • Balaban, M.E. (2012) Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim ve Bir Proje Önerisi. Işık Üniversitesi.
  • Barbour, M. (2009). Today’s Student and Virtual Schooling: The Reality, the Challenges, the Promise, Flexible, and Distance Learning, 13(1), 5-25.
  • Barış, M.F. (2015) Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Başar, M., Arslan, S, Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Boz, A. (2019). Öğretmen adaylarının teknoloji kabullenme ve kullanımı bağlamında uzaktan eğitim algılarının incelenmesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAD, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covıd-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1- 23.
  • Cantürk, G. ve Cantürk, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin Covid-19 küresel salgını sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim deneyimleriyle ilgili görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi, 3 (1), 1-37.
  • Çi̇vri̇l, H., Aruğaslan, E., Özaydın Özkara, B., (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algıları: Bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59.
  • Çokyaman, M. ve Ünal, M. (2021). Öğrenci ve Öğretmenlerin Covid-19 Salgını Dönemindeki Uzaktan Eğitim Algısı: Bir Metafor Analizİ, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18, 1684 – 1715.
  • Elmas, Ç. (2008). Uzaktan eğitim uygulamaları, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 42-45.
  • Ergin, C. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Bakış Açıları (Van İl Örneği) , Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Van.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24- 43.
  • Gök, B. (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı, Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Ankara.
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları (Suzep Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 259-273.
  • Gündüz, A. Y., (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Sakarya.
  • Güneş, A. ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. AUAD, 2(3), 115-129.
  • Gyampoh, A. O., Ayitey, H. K., Fosu-Ayarkwah, C., Ntow, S. A., Akossah, J., Gavor, M., and Vlachopoulos, D. (2020). Tutor perception on personal and institutional preparedness for online teaching-learning during the COVID-19 crisis: The case of Ghanaian Colleges of Education. African Educational Research Journal, 8(3): 511-518.
  • Kaban, A. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri, Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241.
  • Karataş, E. (2003). Yüz yüze ve uzaktan eğitimde öğrenme deneyimlerinin eşitliği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(3), 91-104.
  • Kazu, İ.Y., Bahçeci, F. ve Kurtoğlu-Yalçın, C. (2021). Öğretmenlerin koronavirüs pandemisi döneminde verdikleri uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 2, 701-715.
  • Kırali, F. N. ve Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, (17) 1: 258-271.
  • Lindner, J., Clemons, C., Thoron, A. ve Lindner, N. (2020). Remote instruction and distance education: A response to Covid-19. Advancements in Agricultural Development, 1(2), 53-64.
  • MEB (2020). Bakan Selçuk, koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. [http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleriacikladi/ haber/20497/tr adresinden 06.05.2020 tarihinde erişilmiştir.]
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. CA: Sage, Thousand Oaks.
  • Moore, M. G. ve Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Özbay, Ö., (2015), Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376-394.
  • Rasmitadila, R., Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A.,Syaodih, E., Nurtanto, M. ve Tambunan, A.R.S. (2020). The Perceptions of Primary School Teachers of Online Learning during the COVID-19 Pandemic Period: A Case Study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109.
  • Sewart, D., Keegan, D. ve Holmberg, B. (2020). Distance Education: International Perspectives. Routledge:ebook.
  • Rick L. S., Aldemir, T., Hitchcock, I., Resig, J., Driver, J. ve Kohler, M. (2020). What students want: A vision of a future online learning experience grounded in distance education theory, American Journal of Distance Education, 34(1), 36-52.
  • Solak, H.İ., Ütebay, G. ve Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. AUAD, 6(1), 41-52.
  • Uşun, S. (1997). Uzaktan eğitimde bilgisayar teknolojisi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 22 (233), 41-42.
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu.
  • Yapıcı, M., ve Kösterelioğlu, İ. (2016). Öğretmen adaylarının felsefe dersine ilişkin metaforları, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(4), 662-677.
  • Yavuzer, H. ve Kahraman, B. (2013). Nevşehir Üniversitesi’ndeki uzaktan eğitime sosyolojik bir bakış, NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (2), 131-154.
  • Yenal, A. Ç. (2009). Uzaktan Eğitim, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Yenilmez, K, Turgut, M, Balbağ, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara
  • Yıldırım, Y. (2020), Fatih projesi kapsamında düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitimlere yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 76-90.
  • Yılmaz, A. B. (2019). Distance and face-to-face students’ perceptions towards distance education: A comparative metaphorical study. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(1), 1302–6488.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği, Palet Yayınları: Konya.
  • YÖK. (2020). YÖK'ten Üniversitelerdeki Sınavların Yüz Yüze Gerçekleştirilmeyeceğine İlişkin Karar [https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/Yok-Ten-Sinavlaraİliskin- Karar.Aspx adresinden 18.05.2020 tarihinde erişilmiştir.]
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Demirkaynak 0000-0003-4451-943X

Selçuk Kaba 0000-0002-3765-4927

Mustafa Ürey 0000-0002-7753-7936

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Demirkaynak, K., Kaba, S., & Ürey, M. (2022). Öğretmenlerin Acil Uzaktan Eğitim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(2), 905-927. https://doi.org/10.15869/itobiad.933470
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.