Din
öğretiminin yapılandırmacı temelleri, öğretim faaliyetlerini materyal merkezli
tasarlamayı öngörmektedir. Materyal kullanımıyla, din öğretiminde bilgiyi daha
etkili öğrenmek ve öğretmek mümkündür Bu amaca uygun bir öğretim materyali
olarak zihin haritaları, bireyin bir konuyla ilgili bilgilerinin bir bütün
halinde görülmesi ve somutlaştırılabilmesi amacıyla oluşturulan meta-bilişsel
öğrenme araçlarıdır. Bu çalışmanın amacı, din öğretiminin yapılandırmacı
temellerini ve bu temeller içinde materyal kullanımının yeri ve önemini ortaya
koyduktan sonra yeni bir öğrenme-öğretme materyali olarak zihin haritaları
hakkında bilgi vermek ve din öğretiminden örnekle bunu ortaya koymaktır. Zihin
haritaları din öğretiminde yeni kullanılmaya başlayan bir materyal ya da bir
tekniktir. Kavram haritalarına göre daha az tanınır. Ancak zihin haritaları
sadece kavramların değil düşünceler aynı zamanda düşüncelerin de bağlantısının
kurulmasına imkân verir. Sonuç olarak zihin haritaları yapılandırmacı öğrenme
anlayışına uygun olarak, öğrenmeyi ve öğretmeyi etkili hale getiren yeni bir
materyal ya da tekniktir.
Din öğretimi yapılandırmacı yaklaşım zihin haritaları materyal teknik
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 6 |