Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Girişimcilik Tutum ve Algısı İle Altyapı Algısı Özelliklerinin TR33 Bölgesi ve Almanya’daki Türk Girişimciler Açısından Analizi*

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 7, 2092 - 2105, 29.10.2016

Öz

Son yıllarda girişimciliğin önemi
giderek artmaktadır. Girişimcilik sosyal ve ekonomik hayatı doğrudan
etkilemekte ve günümüz toplumlarını şekillendiren önemli dinamiklerden bir
tanesidir. Toplumları oluşturan bireylerin özellikleri, tutum ve algıları
ayrıca çatısı altında yaşadıkları devletlerin yapısı, ekonomik tutumu
girişimciliği etkileyen etmenlerdendir. Benzer eğitime ve kişilik özelliklerine
sahip bireyler farklı ülkelerde, farklı toplumsal yapılarda girişimcilik
eğilimleri açısından önemli farklılıklar gösterebilmektedir. Bu çalışmada TR33
bölgesinde faaliyet gösteren girişimciler ile Almanya’daki Türk girişimcilerin
girişimcilik tutum ve algısı ve girişimcilik altyapı özellikleri açısından
analiz edilmiştir. Literatür taraması sonucunda elde edilen iki ölçeğin yer
aldığı ve beş’liLikert ölçeği kullanılarak hazırlanan anket bu bölgedeki
girişimcilere uygulanmıştır. Analiz sonucunda, cinsiyetlere, faaliyet
gösterilen ülkeye, yaş durumuna ve eğitim durumuna göre TR33 bölgesindeki Türk
girişimciler ile Almanya’daki Türk girişimcilerin girişimcilik tutum ve
algısının ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık yokken girişimcilik
altyapısı algısı ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu anlaşılmıştır.Jel Kod: M13, M10, R11

Kaynakça

  • Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O. ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 15: 229-247.
  • Çelik, A. ve Akgemci, T. (2007). Girişimcilik Kültürü ve Kobiler. Geliştirilmiş 2. Baskı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • GEM. (2010). Global EntrepreneurshipMonitor, Executive Report. http://www.gemconsortium.org/report/47109.
  • GEM. (2014). Global EntrepreneurshipMonitor. Executive Report. http://www.gemconsortium.org/report/49079.
  • Kahya, C. ve İmamoğlu, İ. K. (2015). Ekonomi Okuryazarlığının Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Rolü. International Journal of SocialScience. 39: 139-156.
  • Karadeniz, E. (2014). 2013 Ve 2014 Verileriyle Türkiye’de Ve Bölgeler’de Girişimcilik. KOSGEB internet sitesi. http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/349/plan-raporlar-ve-mali-tablolar.
  • Kızılaslan, N. ve Karaömer, M. (2015). Hatay İli Kırsalındaki Kadınların Girişimcilik Eğilimlerinin İncelenmesi. Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji Dergisi. 3(6): 371-379.
  • Köksal, Y ve Penez, S. (2015). Yüksek Girişimcilik Eğilimli Üniversiteli Gençlerin Demografik Özellikleri Ve Sektör Tercihleri Üzerine Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 20(1):155-16.
  • Linan, F. ve Chen, Y. (2009). Development and Cross-Cultural Application of a SpesificInstrumenttoMeasureEntrepreneurialIntentions. EntrepreneurshipTheoryandPractice. 33: 593-617.
  • Liñán, F.,Rodríguez-Cohard, J. C. Ve Rueda-Cantuche, J. M. (2005). Factorsaffectingentrepreneurialintentionlevels. 45th Congress of theEuropeanRegionalScienceAssociation, Amsterdam, 23-27 August.
  • Livvarçin, Ö. ve Ünal, M. (2010). Model ProposalfortheAssesment of theRelationshipBetweenEntreprene-urshipandSustainable Development. Öneri Dergisi. 9(33): 199-206.
  • Marangoz, M. (2008). Girişimcilik. Çanakkale: Pozitif Matbaacılık.
  • Moriano, J.A.,Gorgievski, M., Laguna, M., Stephan, U. &Zarafshani, K. (2011, publishedonline first). A crossculturalapproachtounderstandingentrepreneurialintention. Journal ofCareer Development (http://jcd.sagepub.com/content/early/2011/01/05/0894845310384481).
  • OECD. (2001). Drivers of EconomicGrowth: Information Technology, InnovationandEntrepreneurship. OECD: Paris.
  • Özdemir, A.A. (2014). Kültür, Benlik Saygısı Ve Girişimcilik Eğilimi: Amerikan Ve Türk Üniversite Öğrencilerinde Karşılaştırmalı Bir Çalışma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 43(2): 351-367.
  • Özden K.,Temurlenk, M. S. ve Başar, S. (2008). Girişimcilik Eğilimi: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Öğrencileri üzerine bir Araştırma. Review of Social, Economic& Business Studies. 11: 1-20.
  • Özdevecioğlu, M. ve Karaca M. (2015). Girişimcilik ve Girişimci Kişilik. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Sönmez, A. ve Toksoy A. (2014). Türkiye’de Girişimcilik ve Türk Girişimci Profili Üzerine Bir Analiz. Yönetim ve Ekonomi, 21(2):41-58.
  • Şeşen, H., Soran, S. ve Caymaz, E. (2014). Toplumsal Kültürün Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Sosyal Ağ Kullanımının Aracılık Rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 41: 93-105.
  • Şeşen, H. ve Basım,H. N. (2012). Demografik Faktörler ve Kişiliğin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, 12:.21-28.
  • Trunk, D. ve Dermol, V. (2015). EU Integration Through Financial LiteracyAndEntrepreneurship. ManagingIntellectualCapitalandInnovationforSustainableandInclusiveSociety. Management, Knowledge and Learning Conference. 27-29 Mayıs: 2087-2092.

Features of Entrepreneurial Attitudes and Perceptions with Entrepreneurship Infrastructure In Terms Of TR33 Region and The German-Turkish Entrepreneurs

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 7, 2092 - 2105, 29.10.2016

Öz

The importance of entrepreneurship has been increasing in
recent years. Entrepreneurship is one of the key Dynamics shaping today's society
and directly affects the social and economic life. Characteristics of
individuals that make up society, their attitudes, perceptions and also the structure
and economic attitude of the state they live under the roof of are some of the economic
factors affecting the entrepreneurship. The individuals have both similar education
and personality characteristics from different countries and social structures may
differ significantly in terms of 
entrepreneurial orientation. In this study, the Turkish entrepreneurs in
Germany and entrepreneurs operating in the TR33 are analyzed in terms of
attitudes and perceptions of entrepreneurship and entrepreneurial infrastructure
features. As a result of literature review two scale obtained and 5-point
Likert-type questionnaire prepared and was administered to entrepreneurs in the
region. In the analysis results, in terms of gender, country of operation, age and
education level there is no signifant difference between the Turkish entrepreneurs
in Germany and entrepreneurs operating in the TR33 region attitudes and perceptions
of entrepreneurship mean. However, there is significant difference between them
in terms of entrepreneurial infrastructure features’ perception.Jel Classification Codes: M13, M10, R11

Kaynakça

  • Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O. ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 15: 229-247.
  • Çelik, A. ve Akgemci, T. (2007). Girişimcilik Kültürü ve Kobiler. Geliştirilmiş 2. Baskı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • GEM. (2010). Global EntrepreneurshipMonitor, Executive Report. http://www.gemconsortium.org/report/47109.
  • GEM. (2014). Global EntrepreneurshipMonitor. Executive Report. http://www.gemconsortium.org/report/49079.
  • Kahya, C. ve İmamoğlu, İ. K. (2015). Ekonomi Okuryazarlığının Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Rolü. International Journal of SocialScience. 39: 139-156.
  • Karadeniz, E. (2014). 2013 Ve 2014 Verileriyle Türkiye’de Ve Bölgeler’de Girişimcilik. KOSGEB internet sitesi. http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/349/plan-raporlar-ve-mali-tablolar.
  • Kızılaslan, N. ve Karaömer, M. (2015). Hatay İli Kırsalındaki Kadınların Girişimcilik Eğilimlerinin İncelenmesi. Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji Dergisi. 3(6): 371-379.
  • Köksal, Y ve Penez, S. (2015). Yüksek Girişimcilik Eğilimli Üniversiteli Gençlerin Demografik Özellikleri Ve Sektör Tercihleri Üzerine Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 20(1):155-16.
  • Linan, F. ve Chen, Y. (2009). Development and Cross-Cultural Application of a SpesificInstrumenttoMeasureEntrepreneurialIntentions. EntrepreneurshipTheoryandPractice. 33: 593-617.
  • Liñán, F.,Rodríguez-Cohard, J. C. Ve Rueda-Cantuche, J. M. (2005). Factorsaffectingentrepreneurialintentionlevels. 45th Congress of theEuropeanRegionalScienceAssociation, Amsterdam, 23-27 August.
  • Livvarçin, Ö. ve Ünal, M. (2010). Model ProposalfortheAssesment of theRelationshipBetweenEntreprene-urshipandSustainable Development. Öneri Dergisi. 9(33): 199-206.
  • Marangoz, M. (2008). Girişimcilik. Çanakkale: Pozitif Matbaacılık.
  • Moriano, J.A.,Gorgievski, M., Laguna, M., Stephan, U. &Zarafshani, K. (2011, publishedonline first). A crossculturalapproachtounderstandingentrepreneurialintention. Journal ofCareer Development (http://jcd.sagepub.com/content/early/2011/01/05/0894845310384481).
  • OECD. (2001). Drivers of EconomicGrowth: Information Technology, InnovationandEntrepreneurship. OECD: Paris.
  • Özdemir, A.A. (2014). Kültür, Benlik Saygısı Ve Girişimcilik Eğilimi: Amerikan Ve Türk Üniversite Öğrencilerinde Karşılaştırmalı Bir Çalışma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 43(2): 351-367.
  • Özden K.,Temurlenk, M. S. ve Başar, S. (2008). Girişimcilik Eğilimi: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Öğrencileri üzerine bir Araştırma. Review of Social, Economic& Business Studies. 11: 1-20.
  • Özdevecioğlu, M. ve Karaca M. (2015). Girişimcilik ve Girişimci Kişilik. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Sönmez, A. ve Toksoy A. (2014). Türkiye’de Girişimcilik ve Türk Girişimci Profili Üzerine Bir Analiz. Yönetim ve Ekonomi, 21(2):41-58.
  • Şeşen, H., Soran, S. ve Caymaz, E. (2014). Toplumsal Kültürün Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Sosyal Ağ Kullanımının Aracılık Rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 41: 93-105.
  • Şeşen, H. ve Basım,H. N. (2012). Demografik Faktörler ve Kişiliğin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, 12:.21-28.
  • Trunk, D. ve Dermol, V. (2015). EU Integration Through Financial LiteracyAndEntrepreneurship. ManagingIntellectualCapitalandInnovationforSustainableandInclusiveSociety. Management, Knowledge and Learning Conference. 27-29 Mayıs: 2087-2092.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harun Büber

Fazlı Yıldız

Göksel Karaş

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Büber, H., Yıldız, F., & Karaş, G. (2016). Girişimcilik Tutum ve Algısı İle Altyapı Algısı Özelliklerinin TR33 Bölgesi ve Almanya’daki Türk Girişimciler Açısından Analizi*. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2092-2105. https://doi.org/10.15869/itobiad.260252
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.