Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Muhasebe Eğitiminin Geleceğine Stratejik Bir Bakış

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 7, 2144 - 2150, 29.10.2016

Öz

Türkiye’de muhasebe eğitimi uzun yıllardır
ortaöğretim düzeyinden başlayarak lisansüstü düzeye kadar devam edecek şekilde
yürütülmektedir. Muhasebe eğitiminin her düzeyinde kişi farklı mesleki bilgi ve
beceriler kazanmaktadır. Muhasebe meslek mensubu, Serbest Muhasebeci Mali
Müşavir ruhsatı almış ve mesleğin gerektirdiği genel ve özel şartlara sahip
kişilerden oluşmaktadır. Ancak, muhasebe bilgi sürecinde sadece Serbest
Muhasebeci ve Mali Müşavirler yer almamaktadır. Ön muhasebe elemanı, ara eleman
ve/veya yardımcı eleman olarak isimlendirilmiş çeşitli zamanlarda aynı işi
yapan ancak farklı isimlerle anılan kişiler istihdam edilmektedir. Farklı
eğitim alanlarında, farklı düzeylerde eğitim almış kişiler karşılıklı etkileşim
içerisinde muhasebe bilgi sürecine dahil olabilmektedir. Bu durum muhasebe
bilgi sürecinin aşamalarına da yansımaktadır.
Uzun
yıllardan beri muhasebe eğitimine yönelik olarak muhasebe eğitiminin karmaşık
ve sürekli değişen iş ortamının gerektirdiği yetenek ve yeterlilikleri
kazandırmada başarılı olamadığıdır eleştirisi sıkça dile getirilmektedir.

Kaynakça

  • Akyüz, Y., Görmüş, A.Ş., ve Bektaş, Ç. (2008) Bilgi toplumuna geçiş sürecinde bilginin artan ekonomik değeri ve işletmeler üzerindeki etkileri. http://www.paribus.tr.googlepages.com/akyuz2.doc, 17.01.2008, 1-10
  • Arzova, B. (2009), Muhasebe Teorisi, Türkmen Kitabevi.
  • Bedford, N., Knortz, H., Bathholomew, E.E. Vd, (2001), Future Accounting Education: Preparing for the Expanding Prefession, Special Reports.
  • Dinç, E. ve Abdioğlu, H. (2009), İşletmelerde Kurumsal Yönetim Anlayışı ve Muhasebe Bilgi Sistemi İlişkisi: İMKB–100 Şirketleri Üzerine Ampirik Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C: 12, S: 21, ss. 157-184.
  • Elitaş, C. (2012), Muhasebe Uygulamaları Açısından TMS TFRS’ye Geçiş Rehberi, Gazi Kitabevi.
  • Erkan, H. (2009), Türkiye’nin Stratejik Önceliği: AB Ya da Bilgi Toplumu, Strejik Araştırmalar Dergisi, Sayı: 13, 1-20.
  • Karğın, M., Aktaş, R. ve Karğın, S. (2012), Geleceğin Muhasebecilerinin Stratejik Düşünme Yeteneklerinin Ölçümesi ve Değerlendirilmesi, Muhasebe ve DEnetime Bakış Dergisi, Kasım 2012, ss. 107- 134.
  • Koçel, T. (2011), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım A.Ş.
  • Kutlu, H.A., ve Öztürk, S. (2015), Muhasebe Eğitiminde „Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri” Üzerine Görüşler, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, V:1, I:4, ss:1-22.
  • McGuigan, N. (2016), CreActive Accounting Education: Visioning Future-Oriented Accounting Programs Through a Reflective Unlearning of Current Practice, Journal of University Teaching E-Learning Practice V: 13, I: 2, 1-23.
  • Şahin, A. (2007), Eğitim Programlarının Demokratikleşmesine Vurulan Bir Kelepçe Olarak Sistem Yaklaşımı: Ne İçin ve Kim İçin Sistem Yaklaşımı?, Kuram ve Uygulama Bakımından Eğitim Bilimleri, 7(2), Mayıs Sayısı, ss. 929- 1055.

A Strategic Overview of the Future of Accounting Education

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 7, 2144 - 2150, 29.10.2016

Öz

Accounting
education in Turkey are carried out so as to continue to postgraduate level for
many years, starting from secondary level. All levels of professional
accounting education is gaining different skills and knowledge. A professional
accountant, Certified Public Accountant and received a license consists of
people with general and special conditions required by the profession. However,
only Public Accountants and Financial Advisors are not included in the process
accounting information. Preliminary accounting staff, the intermediate and / or
at various times been named as members help people who are called by different
names but the same business who are employed. Different areas of education,
trained at different levels in people who may be included in the accounting
information process interaction. This is reflected in the accounting
information process stage. Many years of experience in accounting education
accounting for the complex and it’s to be successful in bringing criticism
requires the skills and competencies of the constantly changing business
environment education is frequently expressed.

Kaynakça

  • Akyüz, Y., Görmüş, A.Ş., ve Bektaş, Ç. (2008) Bilgi toplumuna geçiş sürecinde bilginin artan ekonomik değeri ve işletmeler üzerindeki etkileri. http://www.paribus.tr.googlepages.com/akyuz2.doc, 17.01.2008, 1-10
  • Arzova, B. (2009), Muhasebe Teorisi, Türkmen Kitabevi.
  • Bedford, N., Knortz, H., Bathholomew, E.E. Vd, (2001), Future Accounting Education: Preparing for the Expanding Prefession, Special Reports.
  • Dinç, E. ve Abdioğlu, H. (2009), İşletmelerde Kurumsal Yönetim Anlayışı ve Muhasebe Bilgi Sistemi İlişkisi: İMKB–100 Şirketleri Üzerine Ampirik Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C: 12, S: 21, ss. 157-184.
  • Elitaş, C. (2012), Muhasebe Uygulamaları Açısından TMS TFRS’ye Geçiş Rehberi, Gazi Kitabevi.
  • Erkan, H. (2009), Türkiye’nin Stratejik Önceliği: AB Ya da Bilgi Toplumu, Strejik Araştırmalar Dergisi, Sayı: 13, 1-20.
  • Karğın, M., Aktaş, R. ve Karğın, S. (2012), Geleceğin Muhasebecilerinin Stratejik Düşünme Yeteneklerinin Ölçümesi ve Değerlendirilmesi, Muhasebe ve DEnetime Bakış Dergisi, Kasım 2012, ss. 107- 134.
  • Koçel, T. (2011), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım A.Ş.
  • Kutlu, H.A., ve Öztürk, S. (2015), Muhasebe Eğitiminde „Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri” Üzerine Görüşler, Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, V:1, I:4, ss:1-22.
  • McGuigan, N. (2016), CreActive Accounting Education: Visioning Future-Oriented Accounting Programs Through a Reflective Unlearning of Current Practice, Journal of University Teaching E-Learning Practice V: 13, I: 2, 1-23.
  • Şahin, A. (2007), Eğitim Programlarının Demokratikleşmesine Vurulan Bir Kelepçe Olarak Sistem Yaklaşımı: Ne İçin ve Kim İçin Sistem Yaklaşımı?, Kuram ve Uygulama Bakımından Eğitim Bilimleri, 7(2), Mayıs Sayısı, ss. 929- 1055.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşenur Tarakcıoğlu Altınay

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Tarakcıoğlu Altınay, A. (2016). Muhasebe Eğitiminin Geleceğine Stratejik Bir Bakış. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2144-2150. https://doi.org/10.15869/itobiad.260256
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.